Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ سال ۱۳۶۲ «شینتارو آبه» وزیر خارجه وقت این کشور و پدر شینزو آبه با سفر به ایران برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق تلاش کرد که البته چندان نتیجه بخش نبود.

آبه پدر برای خاتمه جنگ با مسافرت به منطقه در سال ۱۳۶۶ طرح معروف خویش را دایر بر جداسازی آتش جنگ از خلیج فارس اعلام کرد که با استقبال ایران و عدم تمایل عراق رو به رو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشور همچنین ۱۰ میلیون دلار از بودجه مالی سالانه خود را در اختیار ناظران نظامی سازمان ملل متحد که در سال ۱۹۸۸ تشکیل شده بود، قرار داد تا بر آتش بس میان ایران و عراق نظارت کنند. منبع: فرارو برچسب ها: رویداد24 ، شینزو آبه ، ژاپن ، نخست وزیر ژاپن ، سفر نخست وزیر ژاپن به ایران سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 شینزو آبه ژاپن نخست وزیر ژاپن سفر نخست وزیر ژاپن به ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است

نخست وزیر عراق با اشاره به اشتراکات کشورش با ایران گفت که داشتن روابط همزمان با تهران و واشنگتن امتیازی برای عراق است.

به گزارش ایسنا، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق که به واشنگتن سفر کرده است در اظهاراتی در حاشیه این سفر گفت: سفرم به آمریکا مهم است، زیرا در راستای بیان رویکردمان درمورد نوع روابط با واشنگتن است.

وی خاطرنشان کرد: عراق امروز با عراق ۲۰۱۴ تفاوت‌های زیادی کرده است، زیرا گروهک تروریستی داعش دیگر خطری برای ما به‌شمار نمی‌رود. بعد از پیروزی بر داعش ما خواهان انتقال به مرحله روابط دیپلماتیک با کشور‌های ائتلاف بین‌المللی هستیم؛ روابطی همانند روابط با کشور‌های منطقه از جمله روابط امنیتی.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: ایران همسایه‌ی ما است و اشتراکات زیادی با آن داریم، آمریکا نیز هم‌پیمان راهبردی ما است و روابط با این کشور برای ما مهم است. داشتن روابط با ایران و آمریکا به‌طور همزمان امتیازی برای عراق است و می‌توان از آن در راستای کاهش تنش استفاده کرد و این چیزی است که در تمام بحران‌های منطقه رخ داد.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق قبل از اینکه بغداد را به مقصد واشنگتن ترک کند نیز گفت: سفر من به واشنگتن در شرایطی حساس از نظر روابط با آمریکا و شرایط منطقه و جنایت‌های اسرائیل علیه مردم بی‌گناه فلسطین و نگرانی‌ها درباره گسترش دامنه درگیری صورت می‌گیرد. هدف از سفر به واشنگتن انتقال به مرحله جدیدی از روابط بین ۲ کشور و فعال سازی توافق چارچوب استراتژیک است.

وی افزود: محور دیدار من با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اوضاع منطقه و نقش ما در آتش‌بس غزه خواهد بود. فعالیت کمیته عالی نظامی برای ایجاد جدول زمانی برای پایان مأموریت ائتلاف بین المللی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • دیدار و گفت‌وگوی السودانی با بلینکن در واشنگتن
  • جو بایدن در دیدار با نخست وزیر عراق: آمریکا متعهد به حفاظت از شرکا در منطقه است
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • در دیدار سال ۱۳۵۷، فرح با آیت‌الله خویی رهبر شیعیان عراق چه گذشت؟
  • همه فهمیدند که با ایران به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای نمی‌توان شوخی کرد
  • ورود نخست وزیر عراق به واشنگتن در میانه حملات ایران به رژیم صهیونیستی