Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@01:11:42 GMT

کودکان از چه سنی "ژیمناستیک" را شروع کنند؟

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۴۸۶۹

آفتاب‌‌نیوز :

غلامرضا همتی درگفت و گو با خبرنگار ایسنا، بابیان اینکه سن پنج تا شش سالگی بهترین زمان برای شروع ژیمناستیک در کودکان است، گفت: کودکان کمتر از پنج سال از نظر روحی و روانی آمادگی پذیرش حرکات ژیمناستیک را ندارند، لذا بهتر است والدین تا پیش از این سن کودکانشان را وارد این رشته نکنند، از سوی دیگر سن بالاتر از شش سالگی هم مطابق با استانداردهای جهانی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ژیمناستیک را پایه بسیاری از رشته‌های ورزشی دانست و افزود: هرچند هر ساله تعداد بسیار زیادی از کودکان وارد این رشته می‌شوند، اما تنها درصد اندکی از آنها ژیمناستیک را ادامه می‌دهند و عمدتاً پس از مدتی وارد رشته‌های دیگر می‌شوند.

رئیس هیأت ژیمناستیک استان کرمانشاه درخصوص علل ریزش بالای ورزشکاران رشته ژیمناستیک و گرایش آنها به دیگر رشته‌های ورزشی نیز گفت: برای قهرمان شدن در رشته ژیمناستیک باید راهی طولانی وحداقل ۱۰ تا ۱۵ ساله را طی کرد، درحالیکه در سایر رشته‌های ورزشی می‌توان با چند سال تمرین حرفه‌ای قهرمان شد. بیشتر ورزشکاران هم سریع قهرمان شدن را می‌خواهند، نه اینکه سال‌ها برای این هدف تلاش کنند.

وی تاکید کرد: بااین وجود کودکانی که ژیمناستیک کار می‌کنند، در سایر رشته‌ها هم موفق‌ترند، بنابراین این رشته می‌تواند شروعی بسیار خوب برای ورود کودکان به سایر رشته‌ها را رقم بزند.

همتی در ادامه اشاره‌ای هم به آغاز فصل تابستان و آمادگی سالن ژیمناستیک کرمانشاه برای ثبت نام از کودکان علاقمند به این رشته داشت و اظهار کرد: علاوه بر سالن ژیمناستیک کرمانشاه، سه خانه ژیمناستیک در شهرستان‌های صحنه، اسلام آبادغرب و کنگاور و ۱۵۰ باشگاه خصوصی در سطح استان در تابستان امسال پذیرش و آموزش کودکان علاقمند به ژیمناستیک را انجام خواهند داد.

وی همچنین از افزایش سه هزار نفری تعداد ژیمناستیک کاران کرمانشاه از آغاز سال ۹۷ تاکنون خبرداد و گفت: درحال حاضر حدود هشت هزار و ۲۰۰ ورزشکار رشته ژیمناستیک درسطح استان داریم.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ژیمناستیک ورزش کودکان ورزش همگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۴۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، لیلی احمدی گفت؛ کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، حمایت‌های روانی اجتماعی با اجرای برنامه تیم سحر و بازی‌های هدفمند و ایجاد شور و نشاط در کودکان و نوجوانان از اهداف این برنامه است.

 با اشاره به تاثیر گذاری مثبت این برنامه در کودکان و نوجوانان عنوان کرد؛ جوانان بشردوست هلال‌احمر که در رشته‌های روانشناسی و دیگر رشته‌های مرتبط عضو تیم سحر می‌باشند نقش بسزایی در شناسایی افراد آسیب پذیرخصوصا کودکان داشته که با ارائه راهکار‌های مفید و موثر نسبت به تاب آوری مردم جامعه فعالیت می‌نمایند.

 معاون امورجوانان مازندران گفت؛ برنامه فوق با مشارکت ۱۵نفر از فرماندهان و اعضای تیم سحر همراه با برپایی ایستگاه‌های آموزشی، شور و نشاط، بازی‌های تمرکزی، مسابقات و ... برای ۲۷۰ دانش آموز دختر و ۲۵۰ دانش آموز پسر اجرا و در پایان تعداد۵۵۰ بسته فرهنگی به نونهالان اهدا شد.

 احمدی افزود؛ امید است با استفاده از ظرفیت اعضای تیم سحر شاهد کاهش بحران‌های روحی روانی در حوادث و در محلات کم برخوردار باشیم.

دیگر خبرها

  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران
  • بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور در خط شروع ۱۴۰۳
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • برای رشته ژیمناستیک هنری و ترامپولین برنامه ریزی داریم
  • اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری
  • مهدی الفتی ملی پوش گلستانی سهمیه المپیک پاریس در رشته ژیمناستیک را کسب کرد
  • در ژیمناستیک ایران طلسم‌شکنی کردم/ نیاز به حمایت بیشتری داریم