Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران با اشاره به ضرورت نگاه دولت و مجلس به توسعه روستایی گفت: ما با واقعیتی به نام روستاها مواجه هستیم که یک ظرفیت ارزشمند برای ما بوده و دارای نقاط قوتی همچون نیروی بالقوه، محور تولید بودن و مشارکت زنان در امر تولید است.

 انوشیروان محسنی بندپی در سی و دومین نشست دهیاران    با بیان اینکه روستاهای دارای امکانات و زیرساخت در حال خالی شدن از سکنه هستند، گفت: جوانان فارغ‌التحصیل یکی از ظرفیت‌های روستایی است که باید زمینه ماندگاری آنها در روستایشان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: ارزش افزوده‌ای که در دست ما قرار داده شده است با یک برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند توسعه مناسب پیدا کند اما امروز با روستاهایی که در حال خالی شدن از سکنه هستند مواجهیم روستاهایی که دارای امکانات و زیرساخت‌هایی مانند جاده و امکانات بهداشتی هستند اما در حال خالی شدن از سکنه هستند و میزان جمعیتی ۷۰ درصدی روستائیان در ابتدای انقلاب در حال حاضر برعکس شده و ۷۰ درصد در شهرها و ۳۰ درصد در روستاها ساکن هستند.

او با تاکید بر اینکه باید به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های روستایی توجه شود خاطرنشان کرد: توانمندی روستاها امروزه با گذشته بسیار تفاوت دارد جوانان فارغ التحصیل از ظرفیت‌های روستایی هستند و باید زمینه ماندگاری آنها در روستاها فراهم شود و این اتفاق با روش‌های سنتی امکان‌پذیر نیست و بلکه باید از روش‌های نوین جهانی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: قوانین حمایتی که مجلس درباره روستاها مصوب کرده بسیار خوب است همچنین ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای روستاها تخصیص داده شده که ۸۰ درصد آن در این دولت اختصاص یافته است.

بندپی خطاب به دهیاران خاطرنشان کرد: باید از منابع استفاده کرده و معتقدم چه روستایی دهیار داشته باشد و چه روستایی دهیار نداشته باشد باید این مدیریت را داشته که در جهت اشتغال و توسعه با استفاده ازاین منابع قدم بردارد.

وی با اشاره به اختصاص یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ارزی به توسعه اشتغال روستایی گفت: ۱۷ هزار میلیارد تومان برای اشتغال در روستاها‌ در نظر گرفته شده است و معتقدم تمام ۲۰ میلیون روستایی کشور از این اعتبار استفاده کرده و ایجاد اشتغال داشته باشند این وام در مناطق مرزی با سود چهار درصد و دیگر مناطق با سود شش درصد به روستائیان ارائه می‌شود بنابراین معتقدم از آن به نحو احسن و بهینه استفاده کرد.

وی همچنین با اشاره به تشکیل گروه‌های خودیار و همیار برای زنان سرپرست خانوار گفت: به طور قطع در حال حاضر فرصت خوبی برای توسعه پایدار روستایی فراهم شده و نگاه وزارت کشور و مدیران اجرایی در راستای توسعه روستایی است و باید از این فرصت استفاده کرد./ایلنا
 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص قطعه زمین مسکونی به زوج های جوان در سهند

 سعیدی در نشست شورای مسکن شهرستان اسکو با اشاره به اینکه ۲۳هزار و ۵۰۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند در حال اجراست گفت: ۳۲۴ قطعه زمین مسکونی برای تحقق طرح حمایت از جوانی جمعیت به زوج‌های جوان در این شهر اختصاص یافت.

فیروزی فرماندار شهرستان اسکو هم بر لزوم بهسازی و مقاوم سازی اماکن روستایی این شهرستان تاکید کرد و گفت: در راستای بهره مندی روستاییان از تسهیلات مقاوم سازی مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان وام کم بهره برای هر واحد روستایی تخصیص داده شده و ضروری است دهیاران با تبلیغ و تشویق روستاییان از این فرصت در جهت مقاوم سازی بافت فرسوده روستایی استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اجرای طرح هادی با بهره گیری از مصالح بومی در شهرستان بانه
  • اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو
  • اختصاص قطعه زمین مسکونی به زوج های جوان در سهند
  • آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد
  • اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • ۳۷۶ میلیاردتومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال و جهش تولید اختصاص یافت
  • استاندار خراسان رضوی: طرح تحول روستایی محور آبادی روستاها است
  • دانش‌ بنیان شدن کشاورزی در گرو باور به نقش محوری روستاها است