Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محمد رضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد صبح چهارشنبه در مراسم افتتاحیه سومین کنگره بین‌المللی التهاب در سیستم عصبی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای تحول علمی و مأموریت‌هایی که در زمینه علوم اعصاب و گسترش ارتباطات بین‌المللی به این دانشگاه واگذار شده، اقدامات زیادی را برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کسب رتبه‌های بالا در رتبه بندی ملی و بین‌المللی علمی توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از جنبه‌های این تلاش گسترده است و در رتبه بندی تولید علم در مقیاس بین‌المللی به رتبه دوم کشور پس از دانشگاه تهران دست یافته‌ایم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین در رتبه بندی بین‌المللی پایگاه علمی تایمز نیز که ناظر بر تولید علم، آموزش، پژوهش، کسب درآمد صنعتی و وجهه بین‌المللی در دانشگاه‌های جهان است، ایران به رتبه ۱۵۰ آسیا دست یافت؛ و بر اساس این رتبه بندی، جایگاه جهانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تعیین شده است.
دارابی گفت: ارتباط با دانشگاه‌های مطرح منطقه و جهان یکی از اهداف طرح تحول و نوآوری در آموزش وزارت بهداشت است و برای ایجاد و ارتقای این ارتباط، باید توانمندی‌های علمی خود را افزایش داده و به سمت دانشگاه‌های نسل سوم که کارآفرینی را محور برنامه‌های خود قرار داده‌اند حرکت کنیم.
وی تصریح کرد: حضور پژوهشگران آلمانی مغز و اعصاب دانشگاه مونستر آلمان در این مجمع علمی، فرصت گران‌قیمتی است و ما امیدواریم که این کنگره زمینه‌های مناسب‌تری برای تعاملات علمی بین دو دانشگاه را فراهم کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این کنگره فرصتی برای برقراری ارتباط علمی بین دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و دانشگاه‌های اروپا و آلمان فراهم کرده و محلی برای تبادل دیدگاه‌های علمی در زمینه علوم بین رشته‌ای مغز و اعصاب ایجاد می‌کند.
انتهای پیام//ر. س
اعطای رتبه ۱۵۰ آسیا به ایران در تولید علم دانشگاه‌های جهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشجویی اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۵۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲ هزار مادر باردار و ۱۸ هزار کودک زیر ۶ سال از پوشش تغدیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد استفاده می‌کنند.

دکتر زهرا اباصلتی  افزود: غربالگری تغذیه در  همه مراکز جامع خدمات سلامت و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود و افرادی که دچار اضافه وزن، چاقی،   لاغری، دیابت، فشار خون و کنسر‌ها هستند جزو جامعه هدف غربالگری تغذیه هستند..

وی گفت: تغذیه سالم به علت این که نقش پر رنگی که در ابتلا نشدن به بیماری‌ها دارد مورد توجه کارشناسان بهداشتی، مراقبان سلامت و بهورزان است و  در مراکز بهداشتی مشاوره‌های رایگان به عموم مردم ارائه می‌کنند.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: در مواردی که مراجعان با سوء تغذیه روبرو باشند در دو گروه سنی زیر ۶ سال و مادران باردار برنامه ریزی‌هایی انجام می‌شود و  برای افراد دچار سو تغذیه و اختلال وزن گیری با ارجاع به سازمان‌های حمایتی و اهدای کالا برگ رایگان اقلام غذایی تعریف شده را دریافت می‌کنند.

 دکتر اباصلتی افزود: کارشناسان تغذیه نحوه صحیح طبخ غذا را به مراجعان می‌آموزند و در دوره بعدی شرایط جسمانی فرد را پایش و ارزیابی  می‌کنند تا زمانی که اطمینان از رفع سو تغذیه انجام شود.

وی با بیان اینکه برای افرادی که از سوء تغذیه زیادی رنج می‌برند، پزشک تغذیه مشاوره‌های اختصاصی در نظر می‌گیرد، گفت: علاوه بر این خدمات، مکمل یاری برای گروه‌های سنی محتلف بنا به شرایط جسمانی افراد در نظر گرفته می‌شود.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ارائه آموزش فعالیت‌های ورزشی مناسب و تغذیه صحیح از مهمترین خدمات مراقبان سلامت و بهورزان است، زیرا پیشگیری نکردن و درمان به موقع می‌تواند زمینه ابتلا فرد به بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون و سرطان‌ها را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین