Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- آخرين اخبار از تحولات يمن از حمله موشکي يمن به فرودگاه بين‌المللي سعودي «ابها» و توقف ناوبري هوايي در اين فرودگاه حکايت دارد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، يگان موشکي ارتش و کميته هاي مردمي يمن فرودگاه "ابها" را در جنوب عربستان با موشک کروز هدف قرار داد و اين موشک با دقت به هدف خود اصابت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شبکه تلويزيوني المسيره, يگان موشکي ارتش و کميته هاي مردمي يمن فرودگاه "ابها" را در جنوب عربستان با موشک کروز هدف قرار داد و اين موشک با دقت به هدف خود اصابت کرد.
نيروهاي موشکي يمن بامداد چهارشنبه با شليک يک فروند موشک بالدار «کروز»، فرودگاه بين المللي «ابها» در منطقه عسير واقع در جنوب عربستان را هدف قرار داد.
به گزارش المسيره، منابع نظامي يمن مي گويند که اين موشک دقيقا به هدف مورد نظر اصابت کرد.
يک منبع نظامي يمن گفت که در پي شليک اين موشک، پروازهاي فرودگاه ابها به حالت تعليق درآمده است.
شبکه تلويزيوني العالم نيز به نقل از يک منبع آگاه در يگان موشکي ارتش و کميته هاي مردمي يمن از توقف ناوبري هوايي در فرودگاه ابها در جنوب عربستان پس از حمله موشکي نيروهاي يمني به اين فرودگاه خبر داد.
شهر ابها مرکز استان «عسير» در جنوب غرب عربستان است و مهمترين شهر اين استان به شمار مي‌رود.
سخنگوي نيروهاي مسلح يمن روز سه شنبه به غيرنظاميان در عربستان و امارات هشدار داد بود که از مراکز و تاسياست نظامي و زيرساخت‌هاي حياتي اين دو کشور فاصله بگيرند.
سرتيپ «يحيي سريع» گفت: بانک اهداف ما در عربستان و امارات روز به روز گسترش مي‌يابد.
وي گفت که نيروهاي مسلح يمن قدرت انجام چند عمليات همزمان بر اساس گزينه‌هاي موجود، در زمان و مکان مشخص را دارند.

اذعان عربستان به اصابت موشک به فرودگاه «ابها»
ائتلاف سعودي اذعان کرد که موشک ارتش يمن که بامداد امروز فرودگاه ابها را هدف قرار گرفته بود، به هدف اصابت کرده است.
ائتلاف سعودي عليه يمن، به اصابت يک موشک ارتش يمن به فرودگاه «أبها» اذعان کرد.
فرودگاه منطقه‌اي أبها که گفته مي‌شود از سال 2016 به فرودگاه بين‌المللي تبديل شده، در منطقه «عسير» در جنوب غرب عربستان سعودي واقع شده است.
به گزارش شبکه العربيه، ائتلاف سعودي اقدام ارتش يمن را «اقدام تروريستي» توصيف کرد و اعلام کرد که «گلوله حوثي به سالن ورود فرودگاه بين‌المللي أبها اصابت کرده است».

انصارالله: فرودگاه‌هاي متجاوزان به يمن تعطيل مي‌شود
عضو شوراي سياسي انصارالله يمن گفت: اگر فرودگاه‌هاي يمن تعطيل بماند، فعاليت فرودگاه‌هاي متجاوزان را نيز متوقف خواهيم کرد.
«علي القحوم» سه شنبه شب در گفت و گو با شبکه «الميادين» افزود: اگر تعطيلي فرودگاه‌هاي يمن ادامه يابد، فرودگاه‌هاي متجاوزان نيز به اهداف ما افزوده مي شود، هدف قرار مي گيرد و تعطيل خواهد شد.
القحوم گفت: متجاوزان بايد به جنگ يمن پايان دهند زيرا در غير اين صورت، ارتش يمن، بانک گسترده‌اي از اهداف را بمباران مي‌کند.
عضو شوراي سياسي انصارالله يمن اشاره کرد: امروز معادله جنگ يمن تغيير کرده است و دشمنان بايد اين موضوع را درک کنند و يمن لقمه آساني براي آنها نخواهد بود.
القحوم افزود: متجاوزان به هيچکدام از اهداف خود دست نيافته‌اند درحالي که قدرت يمن رو به افزايش است.

يمن 3 موشک بالستيک به جنوب عربستان شليک کرد
منابع امنيتي يمن از شليک سه فروند موشک بالستيک «زلزال-1» به پايگاه‌هاي شبه‌نظاميان ائتلاف سعودي در منطقه عسير واقع در جنوب عربستان خبر دادند.
يگان موشکي ارتش يمن و انصارالله سه‌شنبه شب سه فروند موشک بالستيک «زلزال-1» را سمت پايگاه‌هاي ائتلاف سعودي در منطقه عسير شليک کرد.
منابع يمني مي‌گويند که اين سه موشک به صورت همزمان به هدف مورد نظر در منطقه «ابواب الحديد» شليک شد.
پايگاه اطلاع‌رساني نظامي ارتش يمن موسوم به «الاعلام الحربي» گزارش داد که بر اثر اصابت اين سه فروند موشک بالستيک، شماري از شبه‌نظاميان کشته و يا زخمي شدند.
يگان تک‌تيرانداز ارتش يمن و انصارالله روز سه‌شنبه همچنين هشت نفر از شبه‌نظاميان وابسته به ائتلاف سعودي را در منطقه «علب» در عسير از پاي درآورد.
الاعلام الحربي در ادامه گزارش داد که نيروهاي تک تيرانداز ارتش يمن و انصارالله طي ساعات گذشته، 15 نفر از شبه نظاميان از جمله دو سرباز سعودي را در دو محور «جازان» و «نجران» هدف قرار دادند.

هلاکت 15 مزدور ائتلاف متجاوز سعودي در دو جبهه جيزان و نجران
به گزارش شبکه تلويزيوني المسيره, در عمليات چند ساعت گذشته ارتش و کميته هاي مردمي يمن در دو جبهه جيزان و نجران, 15 مزدور ائتلاف متجاوز سعودي از جمله دو نظامي سعودي کشته شدند. گان موشکي ارتش و کميته هاي مردمي يمن مواضع مزدوران ارتش سعودي را در نزديکي گذرگاه الحديد در عسير با سه فروند موشک بالستيک زلزال- 1 هدف قرار داد. در همين حال در عمليات يگان تک تيرانداز ارتش و کميته هاي مردمي يمن در نزديکي گذرگاه علب در عسير, هشت نظامي سعودي کشته و زخمي شدند.

تغيير معادله جنگ يمن
از زمان ورود پهپادها به صحنه جنگ در يمن، نيروهاي يمني با به دست گرفتن ابتکار عمل و فرصت سازي و تقويت توانمنديهاي خويش ‏، بر برتري دفاعي سعوديها و امارات غلبه کردند و برخلاف گذشته، مي توانند تعيين کننده معادلات در روند جنگ باشند.
روزنامه اينترنتي راي اليوم که در لندن به روز مي شود، در مقاله اي به قلم زين العابدين عثمان نوشت از زماني که ارتش يمن پهپادها را وارد خط رويارويي مستقيم و بازدارندگي راهبردي عليه ائتلاف سعودي و امارات کرد، روند جنگ کاملا تغيير کرد و به تدريج روندهاي نظامي و ميداني متفاوتي، به ويژه در توازن قدرت و برتري راهبردي آغاز شد؛ به طوري که بر اساس اطلاعات، ابتکار عمل در همه ابعاد آن ديگر در دست ائتلاف سعودي و امارات نيست، بلکه يمني ها ابتکار عمل را در دست گرفتند و توانستند جنگ ويرانگر و گسترده عليه يمن را به فرصتي براي تقويت توانمندي هاي اصلي دفاعي و تجهيز انبارهاي راهبردي ارتش با تسليحات و سامانه هاي تهاجمي مدرن و پيشرفته و در راس آنها موشک هاي بالستيک و پهپادها تبديل کنند.
ويژگي هاي فناوري و نظامي پهپادها، موثر بودن آن براي اصابت دقيق به اهداف و استفاده آسان و کم هزينه بودن آن، موجب تحقق نقاط قدرت ايده آل براي يمن، غلبه آن بر برتري دفاعي سعودي و امارات و خنثي کردن سامانه پدافند هوايي ساخت آمريکا است؛ آن هم در حالي که اين سامانه ها بسيار پرهزينه هستند و هزينه يک موشک از آن به دو ميليون دلار مي رسد.
پهپادها موجب تحولات بي سابقه اي در زمينه بازدارندگي شدند و سعودي و امارات را به تغيير رفتارهاي بچگانه و اذعان به شکست و ناتواني زرادخانه دفاعي خود در همه ابعاد واداشت. همين موضوع يمن را از حالت دفاعي خارج کرد و در وضعيت تهاجمي قرار داد تا جايي که جنگ را به سطح برابري نظامي يعني آتش در برابر آتش و حمله در برابر حمله رساند و حوادث اخير همين موضوع را تثبيت کرد. به طوري که فرماندهي ارتش و کميته هاي مردمي يمن در صنعا از آغاز عمليات بازدارنده قاطعانه عليه فرودگاه هاي سعودي، به علت بسته شدن فرودگاه صنعا و ادامه تحريم ملت يمن خبر دادند. هدف قرار گرفتن فرودگاه نجران نشان مي دهد يمن عملا وارد مرحله اي شده است که معادلات را تحميل مي کند و بر روند جنگ مسلط شده است و با حملات راهبردي، از نظر نظامي به روند جنگ فيصله مي دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۵۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر معادله قدرت با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ امیر سرتیپ دوم داوود نظام اسلامی در مراسم سالگرد خادم الشهدا، شهید محمد سلیمانی که در مسجد جامع رودسر برگزار شد، با بیان اینکه عملیات غرورآفرین «وعده صادق» هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم کوبید، افزود: پس از گذشت ٧ دهه از تشکیل این رژیم غاصب و کودک کش، هیچ کشوری توان رویارویی با این رژیم جعلی که مورد حمایت آمریکای جنایتکار و دیگر هم پیمانانشان است را نداشت، اما به فضل الهی و با تکیه بر توان دانشمندان غیورمان در صنعت نظامی، این عملیات با اقتدار انجام شد و موجب حیرت جهانیان شد.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی بدانند این عملیات فقط یک سیلی بوده و در صورت تعرض به خاک کشورمان از هر نقطه از دنیا، جمهوری اسلامی با اقتدار و تمام توان در برابر هرگونه تعرض و تهدید ایستادگی کرده و جوابی دندان شکن، قاطع و پشیمان کننده خواهد داد.

امیر سرتیپ دوم حسین یاسینی رئیس دفتر ارتباطات مردمی فرمانده کل ارتش هم در این مراسم با بیان اینکه خادمین شهدا با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینه اهمیت زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا، با حضور در یادمان‌های مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور در راه خدمت به زائران تلاش می‌کنند، گفت: شهید محمد سلیمانی از جمله خادمینی بود که تا پای جان در این راه تلاش کرد و خداوند هم مزد خدماتش راعطا کرد.

خادم شهید محمد سلیمانی ششم فروردین سال ٨٩ ، بر اثر حادثه‌ای هنگام خدمت به زائران راهیان نور، در مناطق عملیاتی جنوب کشور، در پادگان میشداغ به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • تغییر معادله قدرت با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مرگلیوت
  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • بی‌بی‌سی: عبور موشک‌های ایران از پدافند هواییِ چند لایه اسرائیل
  • بی‌بی‌سی: موشک‌های ایران از پدافند هواییِ چند لایه اسرائیل عبور کردند
  • حمله سنگین موشکی از جنوب لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی+فیلم