Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@11:01:44 GMT

ارکستر ملی ایران به یاد جمشید مشایخی می‌نوازد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۵۱۶۵

مراسم نکوداشت جمشید مشایخی دوشنبه ۲۷ خرداد ساعت ۱۸ در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

در این آیین با عنوان «روایتی از زندگی استادانه» یک عمر فعالیت هنری زنده یاد جمشید مشایخی هنرمند فقید سینما، تئاتر و تلویزیون روایت‌ می‌شود.

در این رویداد قطعاتی با عنوان «افسوس همه عمر دیر رسیدیم» ساخته نادر مشایخی توسط نوازندگان ارکستر ملی ایران و به رهبری استاد نادر مشایخی به همراهی شاهنامه خوانی و موسیقی زورخانه اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم به همت فرهنگستان هنر و همکاری بنیاد رودکی، خانه سینما، بنیاد سینمایی فارابی، سازمان زیباسازی شهر تهران، موزه سینما و بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران روز دوشنبه ۲۷ خرداد از ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جمشید مشایخی نادر مشایخی ارکستر ملی ایران بازیگر فقید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۵۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایرانی فرهنگی است و بر این اساس ظرفیت آثار در حوزه میراث فرهنگی در این استان بسیار گسترده است و شهرت جهانی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، مصطفی ده‌پهلوان امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در حاشیه مراسم رونمایی از سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید که به مناسبت فرارسیدن روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی در این مجموعه جهانی برگزار شد، اظهار کرد: فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایرانی فرهنگی است و بر این اساس ظرفیت آثار در حوزه میراث فرهنگی در این استان بسیار گسترده است و شهرت جهانی دارد.

وی به شعار امسال روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی که به شکلی به تاب‌آوری در مقابل مخاطرات محیطی تأکید دارد اشاره کرد و افزود: معتقدم این شعار به شعار سال تحت عنوان جهش تولید و مشارکت مردم مطرح‌شده گره می‌خورد چراکه اگر میراث فرهنگی پشتوانه مردمی نداشته باشد محکوم به فناست.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور تصریح کرد: برای نمونه برداشت بی‌رویه آب و فرونشست‌های زمین خطرات جبران‌ناپذیری را برای مجموعه‌های جهانی چون تخت جمشید و پاسارگاد، نقش رستم به وجود می‌آورد.

ده‌پهلوان با اشاره به اینکه طبق آمارهای ارائه‌شده حدود ۷۰ چاه غیرمجاز در دشت مرودشت پلمب شده است، خاطر نشان کرد: زمانی حفاظت و صیانت از آثار تاریخی به‌درستی رخ می‌دهد که علاوه بر میراث فرهنگی جامعه هدف چون مردم و حتی ادارات و سازمان‌ها بر این مهم تأکید داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود اخذ سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید را اتفاق بزرگ و مهمی دانست و تصریح کرد: موضوع صیانت و پاسداشت از میراث فرهنگی وجوه مختلفی دارد که بخشی از آن به حفاظت‌های داخلی و علمی خود مجموعه‌ها و بخش دیگر آن به قوانین و مقررات موجود برمی‌گردد.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور اضافه کرد: سند مالکیت تخت جمشید اقدامی ارزشمند و بزرگی است که باعث می‌شود که حفاظت و صیانت از این مجموعه عظیم راحت‌تر صورت گیرد؛ زمانی که میراث فرهنگی در پناه قانون قرار می‌گیرد بی‌تردید راحت‌تر می‌توان از آن‌ها حفاظت و حراست کرد.

وی به تعامل خوب وزارت میراث فرهنگی با قوه قضائیه در بحث حفاظت از آثار تاریخی کشور اشاره و اظهار کرد: هم‌اکنون برای رسیدگی به جرایم حوزه میراث فرهنگی شعبه‌ای ویژه در تهران فعال شده است.

به گزارش ایمنا، طی مراسمی که به مناسبت روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی در مجموعه جهانی تخت جمشید برگزار شد سند مالکیت تخت جمشید با حضور تعدادی از مسئولین کشوری و استانی و شهرستان مرودشت رونمایی شد و بیش از یکصد نفر از پیشکسوتان، استادکاران، کنشگران و افراد مؤثر در تحقق مسؤولیت اجتماعی و مدیران دولتی تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 745848

دیگر خبرها

  • فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • آبادانی ها پرسپولیس را به خاطر روزتولدشان در یاد دارند
  • بزرگداشت کیومرث پوراحمد ؛ میراث این فیلمساز چه بود؟
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از خدمات هنری بهزیستی
  • هشت فیلم کوتاه خراسان شمالی به مرحله تولید رسید
  • هنرمندی که یک کودک درون جسورداشت/«قصه‌های مجید» میراث پوراحمد است
  • تجلیل از هنرمندان طراز هنر انقلاب/ مسعود نجابتی چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ شد
  • آیین اختتامیه دهمین هفته هنر انقلاب آغاز شد/چهره‌های هنر انقلاب تجلیل شدند
  • برگزاری دهمین سالگرد درگذشت باستانی پاریزی در بنیاد موقوفات افشار