Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@18:52:12 GMT

میزبانی همایش اکو؛ سکوی پرتاب اردبیل به سوی توسعه

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۵۴۷۹

میزبانی همایش اکو؛ سکوی پرتاب اردبیل به سوی توسعه

این روزها اردبیل به همت اتاق بازرگانی اردبیل مهیای میزبانی بزرگ از نمایندگان کشورهای عضو اکو برای برپایی دومین همایش نمایشگاه بین المللی است که فرصتی مغتنم و سکوی پرتابی برای توسعه با جذب سرمایه گذاران خارجی در استان محسوب می شود.

خبرگزاری شبستان – اردبیل:

این روزها اردبیل به همت اتاق بازرگانی اردبیل مهیای میزبانی بزرگ از نمایندگان کشورهای عضو اکو برای برپایی دومین همایش نمایشگاه بین المللی است که فرصتی مغتنم و سکوی پرتابی برای توسعه با جذب سرمایه گذاران خارجی در استان محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استان اردبیل دارای ظرفیت های چشمگیری برای جذب سرمایه گذار است اما آمار ارائه شده از سوی سازمان «سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران» خبر از سهم ناچیز اردبیل در جذب سرمایه گذار خارجی دارد و اکنون که با تلاش اتاق بازرگانی استان فرصت حضور سرمایه گذاران خارجی در این همایش فراهم شده است این میزبانی می تواند فرصتی گرانبها برای توسعه استان باشد.

 

اردبیل با داشتن بیش از 350 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و توانمندی گردشگری، کشاورزی و معدنی هنوز جزو استان های محروم کشور با توجه به شاخص های توسعه است و در وضعیتی که با کمبود بودجه و اعتبار برای پیشبرد برنامه های مورد نیاز خروج از محرومیت استان مواجه هستیم جذب سرمایه گذار می تواند شاه کلید توسعه استان باشد.

 

کارشناسان معتقدند سرمایه گذاری مستقیم خارجی به هر علت و شکلی که انجام شود، اثرات قابل ملاحظه ای بر روی متغیرهای کلان اقتصادی از جمله کاهش نرخ بهره، کاهش نرخ ارز، افزایش رشد اقتصادی، کاهش بدهی دولت، بهبود توزیع درآمد، انتقال تکنولوژی، افزایش اشتغال، توسعه صادرات، کاهش واردات و تاثیر مثبت در تراز پرداختها دارد.

 

تدوین فرصت های سرمایه گذاری خارجی استان در هر یک از دستگاه های اجرایی و معرفی این ظرفیت ها در همایش کشورهای اکو و همچنین ارائه مشوق های سرمایه گذاری می تواند گام مثبت برای جلب توجه سرمایه گذاران باشد.

 

همچنین تقویت زیرساخت‌ها و پیش‌بینی تسهیلات مناسب از قبیل زمین مناسب، منابع بانکی و خدمات مورد نیاز سرمایه‌گذاری، جاذبه بیشتری برای سرمایه‌گذاران فراهم می کند که باید از سوی مسئولان استان برای جذب سرمایه گذاران در این همایش در نظر گرفته شده و ارائه شود چرا که استان های دیگر با همین مشوق ها گوی سبقت را از اردبیل ربوده اند.

 

در حال حاضر جهان به سوی فناوری ارتباطی پیش می رود. معرفی توانمندی های استارتاپی و دانش بنیان های استان در همایش کشورهای عضو اکو می تواند منجر به حصول نتیجه جذب سرمایه گذار و تجاری سازی موفق شود که یکی از آرمان های جوانان تحصیل کرده استان است.

 

دومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو از 28 تا 30 خردادماه با شرکت نمایندگانی از 10 کشور عضو اکو، نمایندگان و سفیران 15 کشور و 100 میهمان خارجی در اردبیل برگزار می شود.

 

پوپک قاسمی / دبیر همشهری در استان اردبیل

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان بوشهر مجلس اردبیل دانشگاه آزاد اسلامی نیروی انتظامی فارس بیرجند تشییع وهابیت اشتری کشورهای عضو اکو سرمایه گذاری خارجی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۵۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در استان فارس

بهرنگ قربانی مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: دفترچه‌های سپرده‌گذاران اتباع خارجی استان فارس به استناد طرح جذب و مدیریت سرمایه‌های اتباع خارجی در زنجیره تولید، چاپ و در اختیار دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان فارس جهت توزیع قرار گرفت.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس افزود: دفترچه‌های فوق دارای مهلت ۶ ماهه است که پس از بررسی وضعیت فرد، قابل تمدید است.

وی به ضریب امنیتی دفترچه‌ها اشاره کرد و گفت: ضریب امنیتی این دفترچه‌ها با توجه به استفاده از کاغذ چاپ پول و وجود بارکد امنیتی، شماره سریال، مهر برجسته، امضا و مشخصات فردی تبعه بسیار بالا و غیر قابل جعل است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در استان فارس
  • معرفی ٤٠٠ هزار میلیارد تومان پروژه در همایش کرمان آیدکس/ رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده است
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد
  • ایران هلث ۱۴۰۳؛ سکوی پرتاب شرکت‌های دانش‌بنیان به سوی صادرات