Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-20@03:12:06 GMT

۱۱/۸ میلیارد دلار سهم گردشگری از تولید ناخالص ملی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۵۴۹۹

۱۱/۸ میلیارد دلار سهم گردشگری از تولید ناخالص ملی

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: «بنا بر اعلام بانک مرکزی، در سال گذشته صنعت گردشگری ۱۱/۸میلیارد دلار در تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور نقش داشته و ۶۰۰میلیون دلار هم صادرات صنایع‌دستی کشورمان بوده است.»

به‌گزارش ایمنا، علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در نشستی با فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران جنوب استان سیستان و بلوچستان و فعالان گردشگری اظهار کرد: گردشگری در حال حاضر اقتصاد سوم دنیاست و در ایجاد امر  اشتغال تأثیر بسزایی دارد، سرعت ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری ۲/۵ برابر سایر حوزه‌هاست و در کشور ما با رقم‌های پایین، امکان ایجاد اشتغال در بخش گردشگری وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین پایداری اشتغال در حوزه گردشگری از دیگر مزایای این صنعت است، سال گذشته یکی از دستگاه‌هایی که در حوزه اشتغال کشور نقش جدی داشت سازمان میراث‌فرهنگی بود، ما موفق شدیم سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار شغل پایدار در کشور ایجاد کنیم.

گردشگری از راه‌های میانبر توسعه است

مونسان افزود: گردشگری یکی از راه‌های میانبر توسعه است و همه کشورهایی که در حال توسعه هستند و یا از روند توسعه عقب مانده‌اند، از صنعت گردشگری برای جبران عقب‌ماندگی خود استفاده می‌کنند، این در حالی است که اهمیت گردشگری در کشور ما هنوز به‌درستی تبیین نشده و حمایت از بخش گردشگری به‌تناسب سایر بخش‌ها نیست.

معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد: اعتبارات سازمان میراث‌فرهنگی نسبت به سایر دستگاه‌های اجرایی بسیار کم است اما خوشبختانه حمایت‌های خوبی شده است، بنا بر اعلام بانک مرکزی در سال گذشته، صنعت گردشگری ۱۱/۸میلیارد دلار در تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور نقش داشته است و ۶۰۰میلیون دلار هم صادرات صنایع‌دستی کشورمان بوده است.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اضافه کرد: گردشگری علاوه بر کارکرد اقتصادی، کارکردهای اجتماعی و فرهنگی دارد، این صنعت می‌تواند در ایجاد نشاط اجتماعی نقش مؤثری داشته باشد.  در شرایط حال حاضر کشور، موزه‌های ما توانسته‌اند با موزه‌های بزرگ دنیا تعامل داشته باشند و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک از جمله نتایج مثبت این تعاملات است.

وی افزود: خوشبختانه بخش خصوصی به اهمیت صنعت گردشگری واقف است و به همین دلیل امروز شاهد هستیم که ۱۸۰هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این حوزه از سوی بخش غیردولتی انجام شده است، این نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران به بخش گردشگری و بازگشت سرمایه خود امیدوار هستند.

مونسان افزود: خوشبختانه در حوزه گردشگری ورودی رشد داشته‌ایم و از عدد ۵میلیون گردشگر به ۷/۸میلیون گردشگر رسیدیم، در ۲ ماه نخست امسال هم رشد خوبی در حوزه گردشگران ورودی داشته‌ایم.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تولید ناخالص داخلی علی اصغر مونسان گردشگران گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته

جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ۲۹ فروردین‌ماه) در حیاط هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ با سرمایه‌گذاری مؤثر در بخش‌های بالادست و پایین‌دست صنعت نفت توانست پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار را به سرانجام برساند، گفت: از محل تکمیل این پروژه‌ها رشد تولید در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و به‌دنبال آن ثبت رشد اقتصادی بالای ۲۰ درصدی در بخش نفت و گاز را شاهد بودیم.

وی افزود: امسال برای سرمایه‌گذاری‌های تازه در پروژه‌های نیمه‌تمام باقی‌مانده در صنعت نفت برنامه‌ریزی جامعی شده است تا امسال هم جهش تولید مطلوبی در این صنعت داشته باشیم.

وزیر نفت تصریح کرد: امیدواریم سال ۱۴۰۳ هم مانند پارسال رکوردهای مطلوبی در زمینه جهش تولید داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • رشد تولید در صنعت شوینده‌ها و محصولات بهداشتی
  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲
  • برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان