Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@03:36:32 GMT

«تقی شهرام به روایت اسناد» را بخوانید

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۵۶۶۶

«تقی شهرام به روایت اسناد» را بخوانید

«تقی شهرام به روایت اسناد» اثر«احمد رضا کریمی» را مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرده است.

 

 به گزارش خبرگزاری شبستان، نام تقي شهرام، براي كساني كه حركت‌ها و مبارزات سازمان‌ها و گروه‌هاي مسلح دهه‌هاي چهل و پنجاه شمسي را پيگيرانه دنبال كرده‌اند فرايندي دوسويه را تداعي مي‌كند: نخست پيشبرد ماهرانه‌ي استحاله در مباني اعتقادي سازمان مجاهدين خلق تحت عنوان «تغيير ايدئولوژي از اسلام و تشيع به ماركسيسم- لنينيسم»؛ و دوم حذف فيزيكيِ مخالفانِ فعّال اين روند، به‌خصوص قتلِ فجيع شريف‌واقفي و ترور صمديه‌ لباف.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

كتاب حاضر دربردارنده‌ي همه‌ي فصول زندگي سياسي تقي شهرام است ـ از بدو عضوگيري به وسيله‌ي موسي خياباني در پاييز سال 1348 تا اعدام وي در تابستان 1359. تشابه تاكتيك‌ها و ترفندهاي تقي شهرام در دهه پنجاه و مسعود رجوي در دهه‌هاي شصت و هفتاد از مباحث برجسته‌ي اين كتاب است.

«تقی شهرام به روایت اسناد»  اثر«احمد رضا کریمی» را مرکز اسناد انقلاب اسلامی  در 708 صفحه منتشر کرده است.     

پایان پیام/37

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان مجلس استان بوشهر اردبیل بیرجند دانشگاه آزاد اسلامی نیروی انتظامی فارس شبستان بیرجند استان همدان دهه کرامت احمد رضا کریمی مرکز اسناد انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۵۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدنگاری اراضی کشاورزی کرمان در اولویت ثبت اسناد و املاک استان

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان  اعلام کرد: برای تسریع در فرآیند صدور اسناد کشاورزی، برای ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی قرارداد تهیه نقشه و مستندسازی با شرکت‌های مشاور منعقد شده  و پرونده‌های تشکیل شده توسط شرکت‌ها در سامانه سحاک بارگذاری و با توجه به اتصال سامانه مزبور به سامانه قانون تعیین تکلیف سازمان ثبت، روند رسیدگی سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد.

هاشمی افزود: اولویت کاری امسال، حدنگاری اراضی کشاورزی است و برای تحقق این هدف‌گذاری باید علاوه بر استمرار کار شبانه‌روزی از ظرفیت تمامی دستگاه‌های متولی حوزه زمین استفاده کنیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به تقاضامحور بودن صدور اسناد مالکیت اراضی و املاک و نقش پررنگ رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی، بر لزوم استفاده از ظرفیت عظیم رسانه‌ها  برای ترغیب مالکان اراضی و املاک به اخذ سند تاکید کرد.

 سیدمهدی هاشمی  یکی از موانع پیشبرد حدنگاری بویژه در حوزه اراضی کشاورزی، ابهامات و گره‌های ذهنی مالکان در باره احتمال قطع یارانه یا اخذ مالیات در صورت اخذ سند دانست وافزود:باید با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، این اطمینان خاطر ایجاد شود که سنددار شدن اراضی کشاورزی نه فقط موجب متضرر شدن افراد نمی‌شود بلکه مزایایی از قبیل امکان بهره‌مندی از تسهیلات بانکی را فراهم می‌کند و افزایش ارزش اقتصادی املاک را در پی دارد.

عضو شورای قضایی استان افزود: تا پیش از این حدنصاب‌های قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی مصوب ۱۳۸۵ که صدور اسناد مالکیت را منوط به دارا بودن مساحت خاصی اعلام کرده بود مانع عظیمی بر سر راه حدنگاری کشاورزی بود که مصوبات قرارگاه ملی حدنگاری و شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان با استناد متقن به  اسناد بالادستی از جمله قانون جامع حدنگار مصوب سال ۱۳۹۳، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه هفتم توسعه، سند تحول قضایی و تاکیدات روسای قوه قضائیه و مجریه بر حدنگاری، موجب گردیده تا امکان صدور اسناد مالکیت حدنگار اراضی کشاورزی تسهیل شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان یادآور شد: واحدهای ثبتی باید در اجرای حدنگاری و صدور اسناد مالکیت از استعلامات زائد اجتناب کنند و صرفا به موارد مصرح در قوانین اکتفا شود و رعایت این موضوع در بازرسی از ادارات مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

 

دیگر خبرها

  • صد و پنجاه و دومین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان برای پیگیری اسناد و تفاهمات بین ایران و ترکیه
  • چه کولری را با چه قیمتی بخریم؟ | درباره مشخصات و قیمت کولرهای آبی و گازی بخوانید
  • متهم: فقط می‌خواستم مقتول را بترسانم
  • حدنگاری اراضی کشاورزی کرمان در اولویت ثبت اسناد و املاک استان
  • صد و پنجاه و یکمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • نفع نوسان نرخ ارز برای دولت چیست؟/ روایت جدید وزیر اقتصاد را بخوانید
  • فروش خانه پدری برای نجات پسر از قصاص
  • تکنیک ساده برای کنترل عصبانیت و خشم | توصیه ژاپنی‌ها را بخوانید
  • عکس| روایت نادرست از ملاقات علی دایی با شهرام شب‌پره