Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه ظهیری روز چهارشنبه در آیین عقد تفاهم‌نامه همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر با مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران افزود: در این طرح مشاوره لازم به خانواده‌ها ارائه می شود و حمایت‌های روانی و اجتماعی از خانواده‌های آسیب‌دیده صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این طرح به زودی علاوه بر قم در بخش بزرگی از استان‌های دیگر اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اعتیاد به‌عنوان یکی از ۵ آسیب اصلی کشور یادکرد و اظهار داشت: یکی از آسیب‌های اجتماعی که حساسیت‌های ویژه دارد مساله اعتیاد و مواد مخدر است.

وی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از مبارزه با آسیب‌های اجتماعی مساله فرهنگ‌سازی عمومی و آگاهی بخشی بیشتر در بین مردم و جامعه هدف است.

ظهیری افزود: همدلی و همراهی مسئولان فرهنگی در امر مبارزه با آسیب‌های اجتماعی سبب موفقیت در برنامه‌ها و افزایش پیشگیری‌های برنامه‌ریزی‌شده می‌شود، مهم‌ترین مساله در اعتیاد پیشگیری است.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: ۵۰۰ مدرسه علمیه ویژه خواهران در ۲۸ استان مشغول فعالیت بوده و تمامی این مدارس آمادگی و ظرفیت لازم را برای اجرای طرح‌های عمومی آشنایی با مواد مخدر دارند.

وی بیان کرد: اعزام خواهران مبلغ برای پیشگیری و آگاهی بخشی نسبت به مواد مخدر به‌صورت مستمر در سطح حوزه‌های علمیه در طول سال دنبال می‌شود.

ظهیری افزود: امتیاز ویژه حوزه‌های علمیه خواهران این بوده که می‌تواند تا عمق خانواده‌های افراد درگیر نفوذ کرده و تاثیرگذاری های ماندگاری بر روی جامعه هدف بگذارد.

این تفاهم‌نامه با موضوع هم کاری‌های آموزشی، فرهنگی، تبلیغی و پژوهشی در اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعتیاد بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب به امضا دو طرف رسید.

برنامه‌ریزی و اجرای مشترک طرح‌های پیشگیری، اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و توانمندسازی به همراه همکاری در برگزاری همایش‌های مشترک، ایجاد زمینه آموزش‌های پیشگیرانه و توانمندسازی طلاب، معرفی نیازها و اولویت‌های پژوهشی در دوره‌های مقدماتی و تکمیلی از زمینه‌های اجرای این تفاهم‌نامه است.

هدف اصلی از انعقاد این تفاهم‌نامه اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر با استفاده از بانوان مبلغ در سطح کشور است.

۷۴۰۳ / ‏‬ ۱۱۷۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: بخش‌های اطلاعاتی بر شناسایی شبکه‌های توزیع مواد مخدر تمرکز کنند

به گزارش قدس آنلاین،‌ سیدابراهیم رئیسی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر که امروز - شنبه - برگزار شد،‌ گفت: در زمینه مبارزه با مواد مخدر، اساس کار بر مبارزه با شبکه‌های اصلی توزیع باشد

رئیس‌جمهور ادامه داد: جمهوری اسلامی علیرغم وجود تحریم‌ها و تهدیدهای متعدد توانسته در زمینه مبارزه با مواد مخدر موفقیت‌های زیادی به‌دست آورده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: بخش‌های اطلاعاتی کشور بر شناسایی شبکه‌های توزیع تمرکز کنند. برخورد با عناصر توزیع محدود و خُرد لازم است، اما اساس اقدامات بر برخورد با شبکه‌های اصلی توزیع باشد.

این خبر تکمیل می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رئیسی: بخش‌های اطلاعاتی بر شناسایی شبکه‌های توزیع مواد مخدر تمرکز کنند
  • کشف ماده مخدر از نوع تریاک در محور تهران قم
  • آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • اجرای ۱۱۸ طرح مبارزه با مواد مخدر در شهرستان درمیان
  • جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر
  • دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی
  • طرح آرامش در نیشابور اجرا شد
  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • بیش از ۱۳ کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد
  • دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر قزوین