Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@06:39:52 GMT

يکصدمين يارانه نقدي، 26 خرداد واريز مي شود

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۶۱۴۳

يکصدمين يارانه نقدي، 26 خرداد واريز مي شود

خبرگزاري آريا - آنطور که سازمان هدفمند سازي يارانه ها، اعلام کرده است: «يارانه نقدي خرداد 98 از بامداد روز يکشنبه 26 خرداد ماه به حساب سرپرستان خانوار واريز و قابل برداشت است».
به گزارش خبرگزاري آريا، مبلغ يارانه ارديبهشت 98 هر يک از مشمولان همانند ماه‌هاي گذشته 45 هزار و 500 تومان است.
چه کساني از ليست يارانه حذف مي‌شوند؟
حدود هشت سال هر مشمولي که بدون تغيير در صف دريافت يارانه نقدي بوده است تاکنون رقمي بالغ بر 4ميليون و 413هزار و 500تومان يارانه دريافت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از طرفي طبق مصوبات بودجه لازم است تعداد يارانه بگيران در سال جاري از 76ميليون نفر به 56ميليون نفر کاهش يابد. اقدامي که اجرايي شدنش در ماه‌هاي باقيمانده از سال اندکي بعيد مي‌نمايد.
در پايان سال گذشته مجلس خبر از حذف يارانه افراد با درآمد بيش از 5ميليون تومان درماه داده است، اما مشخص نيز مطرح شدن اين موضوع با وجود نبود اطلاعات دقيق از حساب افراد قرار است چگونه انجام شود.
در اين رابطه رحيم زارع نماينده مجلس شوراي اسلامي درباره حذف 3دهک يارانه بگير در سال 1398، گفت: 3دهک بالاي جامعه با توجه به حساب بانکي و اموالي که به نامشان ثبت شده است شناسايي مي‌شوند.
وي در ادامه افزود: افرادي که حقوق بالاي 5ميليوني مي‌گيرند و هنوز يارانه دريافت مي‌کنند، افرادي که فوت شده اند و هنوز يارانه دريافت مي‌کنند جز 3دهک خواهند بود که حذف يارانه آن‌ها در حمايت از اشتغال و توليد و حمايت از خريد تضميني گندم و بهداشت و سلامت هزينه خواهد بود.
اين دسته افراد نگران نباشند
به گزارش تسنيم، بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌دهد روستاييان، عشاير، کساني که تحت پوشش نهاد‌هاي حمايتي مانند کميته امداد و بهزيستي هستند، مستمري بگيران و بازنشستگاني که کمتر از 2.5يا سه ميليون تومان حقوق مي‌گيرند و شاغليني با حقوق کمتر از معافيت مالياتي، در سال آينده همچنان دريافت کننده يارانه باقي بمانند. به اين ترتيب اين طور که نوبخت رييس سازمان برنامه و بودجه تاکيد دارد متقاضيان و نيازمندان واقعي در فرآيند حذف نگراني نخواهند داشت.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۶۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز 31 هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته در سال 1402

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز 31 هزار و 391 میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته عضو صندوق در سال 1402 خبرداد و گفت: این میزان واریزی نسبت به مدت مشابه سال1401 حدود 35 درصد رشد داشته است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق ذخیره فرهنگیان، محسن احمدی تاکید کرد: صندوق به تعهدات خود در قبال اعضا عمل کرده و طبق وعده و برنامه، سهم‌الشرکه بازنشستگان در سریع‌ترین زمان ممکن و کمتر از یک ماه پس از دریافت اطلاعات بازنشستگی به حساب آنها واریز گردیده است.

محسن احمدی در خصوص زمان واریز سود سال مالی 1402 به حساب بازنشستگان گفت: فرهنگیان بازنشسته سال 1402 علاوه بر دریافت سهم‌الشرکه، مشمول دریافت سود سال مالی منتهی به 31 شهریور 1402 خواهند بود که این مبالغ نیز طبق روال و پس از برگزاری مجمع عمومی صندوق به حساب این عزیزان واریز خواهد شد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان همچنین از  واریز 358 میلیارد و 515 میلیون ریال به حساب بازنشستگان اسفند ماه 1402 خبر داد و گفت: این مبلغ به عنوان جدیدترین پرداخت صندوق به حساب 1685 نفر از فرهنگیان بازنشسته واریز گردید.

به گفته مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، سال گذشته همچنین بیش از 2500 میلیارد ریال، سود سال مالی منتهی به 31 شهریور 1401 به حساب بازنشستگان واریز شد.

وی اعلام کرد: در سال گذشته در مجموع 76 هزار و 459 نفر از فرهنگیان بازنشسته عضو صندوق در کمترین زمان و قبل از برقراری مستمری بازنشستگی، سهم الشرکه خود را از صندوق ذخیره دریافت نمودند.

احمدی افزود: این تعداد شامل فرهنگیان بازنشسته، بازخریدی، فوتی و انصرافی عضو صندوق ذخیره فرهنگیان از فروردین تا اسفند 1402 می باشند.

احمدی به رشد 35 درصدی میزان واریزی در سال 1402 نسبت به سال 1401 اشاره کرد و گفت: با افزایش درصد پرداخت حق عضویت توسط فرهنگیان عزیز، منابع بیشتری در اختیار صندوق قرار می‌گیرد و با بهبود سودآوری ناشی از فعالیت های اقتصادی شرکت های تابعه صندوق، سهم الشرکه بیشتری به فرهنگیان عضو تعلق خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در راستای حفظ کرامت فرهنگیان عضو، پرداخت سهم‌الشرکه در سریع‌ترین زمان ممکن و کمتر از یک ماه پس از دریافت اطلاعات بازنشستگی انجام شده است، گفت: فرهنگیان بازنشسته عضو صندوق برای اطلاع از واریز سهم‌الشرکه، به صورت حضوری یا اینترنتی موجودی حساب خود در بانک سرمایه را بررسی نمایند.

احمدی با اشاره به آمادگی کامل دفاتر نمایندگی صندوق در سراسر کشور و ادارات تعاون آموزش و پرورش استانها درخصوص ارائه خدمات عضویت به فرهنگیان افزود: فرهنگیان معزز می‌توانند تا 5 درصد حقوق و مزایای خود در صندوق مشارکت نمایند و به همان میزان از سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ بهره‌مند شوند.

مدیرعامل صندوق در ادامه تصریح کرد: با توجه به فلسفه وجودی صندوق ذخیره فرهنگیان و انتظاراتی که معلمان عزیز از این نهاد اقتصادی دارند، کارکرد و رسالت صندوق سودآوری و تولید ثروت برای اعضاست بنابراین هلدینگ‌ها و شرکت‌های صندوق باید در سال مالی جدید سودآوری مناسب داشته باشند.

احمدی اظهار داشت: در این راستا در همان ابتدای ورود به صندوق اعلام کردیم که شرکت زیان‌ده را در مجموعه صندوق تحمل نخواهیم کرد و فرصت سه ماهه داده شده تا شرکت‌ها جهت برون‌رفت از زیان و رسیدن به سودآوری، برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خود را اعلام کنند.

وی گفت: با توجه به برنامه‌هایی که شرکت‌ها اعلام کرده‌اند، انتظار داریم که در سال جدید در هیچکدام از زیرمجموعه‌های صندوق، شرکت زیان‌ده نداشته باشیم و شرکت‌ها موظف هستند از همه پتانسیل‌ها و ابزارها جهت رسیدن به سودآوری استفاده نمایند.

دکتر احمدی یکی از سیاست‌ها و راهبردهای مهم صندوق را شفافیت، نظارت بر فعالیت‌ها و پاسخگویی برشمرد و گفت: با نظام‌مند کردن سیستم نظارت و یکپارچه‌سازی بخش‌های تابعه صندوق، سازوکار نظارت همه جانبه فراهم می‌گردد و صندوق با همکاری مدیران پاکدست، مسئولیت‌پذیر و متخصص در مسیر تامین منافع فرهنگیان و ذی‌نفعان گام برمی‌دارد.

مدیرعامل صندوق بیان کرد: در سال جدید، بورسی شدن شرکت‌های تابعه صندوق به طور جدی در دستور کار قرار گرفته و دنبال خواهد شد زیرا از این طریق ضمن تضمین شفافیت حداکثری، سودآوری و تولید ثروت شرکت‌ها نیز وضعیت بهتری خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • خریدار پرسپولیس پول را واریز کرد
  • فوری: خریدار پرسپولیس پول را واریز کرد
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟
  • واریز بیش از ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • واریز ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد
  • واریز بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته در سال ۱۴۰۲
  • واریز 31 هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته در سال 1402
  • واریز ۳۱ هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته
  • جزئیات واریز یارانه غذایی مادران ؛ طرح یسنا کشوری شد