Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-16@11:31:14 GMT

در برابر فشار آمریکایی‌ها مقاومت می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۶۳۹۲

در برابر فشار آمریکایی‌ها مقاومت می‌کنیم

رئیس مجلس گفت: آمریکایی‌ها با اعمال تحریم‌های مضاعف به دنبال تحت فشار قرار دادن ایران هستند، اما ایرانی‌ها در برابر این فشارها مقاومت می‌کنند.

به گزارش گروه سیاسی قدس انلاین، ژارکو ابرادوویچ رئیس کمیسیون امور خارجی پارلمان صربستان صبح امروز (چهارشنبه ۲۲ خرداد) با حضور در ساختمان قوه مقننه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاریجانی در ابتدای این نشست با بیان اینکه روحیه استقلال‌طلبی صربستان برای ایران جذاب است، گفت: کشورهایی که تحت سیطره آمریکا قرار گرفته‌اند، سرنوشت خوبی نداشته و در درازمدت هزینه زیادی پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ایران تحت فشارهای آمریکا قرار گرفته است، افزود: آمریکایی‌ها حتی برجام را که با توافق آنها امضا شده بود، زیرپا گذاشتند و با اعمال تحریم‌های مضاعف به دنبال تحت فشار قرار دادن ایران هستند، اما ایرانی‌ها در برابر این فشارها مقاومت می‌کنند.

رئیس مجلس با بیان اینکه روابط سیاسی ایران و صربستان در سطح بالایی قرار دارد، ادامه داد: متاسفانه روابط اقتصادی بین دو کشور گسترده نیست و در سطح نازلی قرار دارد، در حالی که می‌توانیم از توان یکدیگر در حوزه اقتصادی استفاده کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر اینکه روحیه محافظه‌کاران صربستان در توسعه روابط اقتصادی به نفع آمریکایی‌ها است، تاکید کرد: اگر پیوندهای عمیقی بین کشورهای دوست برقرار شود، آمریکایی‌ها دیگر نمی‌توانند این کشورها را تحت فشار قرار دهند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه ایران و صربستان می‌توانند در حوزه صنعت، کشاورزی و نفت و گاز با یکدیگر همکاری کنند، افزود: ما می‌توانیم درحوزه کشت فراسرزمینی با صربستان همکاری داشته باشیم تا روابط اقتصادی دو کشور توسعه یابد.

ژارکو ابرادوویچ: بمباران صربستان توسط آمریکایی ها حدود ۴۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار خسارت وارد کرد

ژارکو ابرادوویچ نیز در این دیدار با اشاره به توسعه روابط پارلمانی بین دو کشور ایران و صربستان گفت: همکاری‌های پارلمانی و سیاسی دو کشور در سطح بالایی قرار دارد، اما در حوزه اقتصادی سطح همکاری‌ها بالا نیست که باید توسعه یابد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در سال ۱۹۹۹ حدود ۸۰ روز صربستان را به صورت شبانه روزی بمباران کردند، افزود: افراد زیادی در این بمباران جان خود را از دست دادند و این اقدام آمریکایی‌ها حدود ۴۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار به ما خسارت وارد کردند.

رئیس کمیسیون امور خارجی پارلمان صربستان ادامه داد: در این بمباران ۲۵۰ هزار صرب آواره شدند و اکنون که حدود ۲۰ سال از آن حادثه می‌گذرد، کمتر از ۲ درصد سکنه این مناطق باز گشته‌اند.

 ژارکو ابرادوویچ با اشاره به برخی اختلافات بین صربستان و کوزوو تاکید کرد: بیش از ۶ سال است که دو کشور تحت نظر اتحادیه اروپا گفت‌وگو می‌کنند و  در این راستا تفاهم نامه‌ای امضا شده است که ما تقریبا تمام مفاد آن را اجرایی کرده ایم.

صربستان نمی خواهد عضو ناتو شود

وی با بیان اینکه صربستان نمی خواهد عضو ناتو شود، افزود: تمام کشورهای اطراف صربستان عضو ناتو هستند، اما ۹۰ درصد مردم کشور ما در یک همه پرسی اعلام کردند که نمی‌خواهند عضو ناتو شوند.

رئیس کمیسیون امور خارجی پارلمان صربستان با تاکید بر اینکه صربستان به دنبال این است که همکاری اقتصادی خود را ایران را افزایش دهد، بیان کرد: می‌توان با تاسیس شرکت‌های مختلف در شرکت‌های ثالث روابط اقتصادی را در تمامی حوزه‌ها گسترش داد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا برجام تحریم ها علی لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۶۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده سابق سنتکام: در برابر ایران آسیب‌پذیر هستیم

رئیس سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در یک مصاحبه، حمله تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی را یک حمله «بزرگ راهبردی» خواند.

به گزارش مشرق، فرمانده سابق سنتکام کنت مک کنزی در مصاحبه با شبکه «سی بی اس» هشدار داد که نظامیان آمریکایی در منطقه غرب آسیا، در معرض تهدید حمله ایران یا نیروهای «نیابتی» این کشور قرار دارند.

این ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا گفت که «نیروهای ما در مناطق مختلف عراق و سوریه حضور دارند...این نیروها در برابر حمله ایران یا یک نیروی نیابتی ایران آسیب پذیر هستند. ما این موضوع را می‌دانیم».

وی درباره مواضع رئیس‌جمهور این کشور در قبال حمله تهدیدی ایران به اسرائیل تصریح کرد که «من فکر می‌کنم که به همین دلیل است که رئیس‌جمهور در دادن هشدار به آنها خیلی مراقب (محتاط) بوده است».

بامداد یکشنبه بیست و ششم فروردین ماه بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از حمله موشکی و پهپادی تنبیهی به مناطق مختلف فلسطین اشغالی در پاسخ به حمله تروریستی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق خبر داد.

مک کنزی در این مصاحبه ادعا کرد که ایران به دلیل اطلاع از توان آمریکا برای آسیب زدن جدی به این کشور، حمله به نیروهای آمریکایی در منطقه را انتخاب نکرد.

این مقام ارشد سابق ارتش آمریکا درباره حمله تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی گفت که «آنها یک حمله بزرگ راهبردی به اسرائیل انجام دادند».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • پایان تکواندوی صربستان با طلای ناهید کیانی
  • کار بزرگ ناهید کیانی در صربستان
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • فرمانده سابق سنتکام: در برابر ایران آسیب‌پذیر هستیم
  • پایان رقابت‌های تکواندو صربستان با طلای کیانی و برنز نصیری
  • رقابت‌های آزاد تکواندو صربستان/ کیانی طلایی و نصیری برنزی شدند
  • رقابت‌های تکواندو آزاد صربستان/ کیانی طلایی و نصیری برنزی شدند
  • ناهید کیانی در صربستان طلایی شد
  • طلا و برنز ناهید کیانی و سعیده نصیری در تورنمنت صربستان/ ۴ تکواندوکار ایران حذف شدند
  • آیا آمریکا و عراق می توانند از روابط نظامی فراتر بروند؟ / جو بایدن باید واقعیت رابطه بغداد و تهران را بپذیرد