Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تجاری‌سازی پارک‌ها و مراکز رشد جهاد دانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی در قالب ۳ پارک علم و فناوری و ۲۴ مرکز رشد از ۶۰۰ شرکت برای تبدیل ایده به محصول حمایت می‌کند که از این تعداد ۱۵ درصد در حوزه سلامت فعالیت دارند. ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل٬ حسین بختیاری بعد از ظهر امروز در نشست هم اندیشی جهاددانشگاهی اردبیل اظهار داشت:  هدف جهاددانشگاهی در حوزه فناوری این است که مراکز رشد در توسعه منطقه‌ای نقش آفرینی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جهاددانشگاهی در قالب 3 پارک علم و فناوری و 24 مرکز رشد از 600 شرکت برای تبدیل ایده به محصول حمایت می‌کند که از این تعداد  15 درصد در حوزه سلامت فعالیت دارند.

 وی با بیان اینکه 25 درصد شرکت‌های دانش‌

ولایتی: پیاده‌سازی تزکیه و تعلیم توأمان توقع رهبری از دانشگاه آزاد استعاملی:ظرفیت های دانشگاه آزاد در سطح کلان ملی مغفول مانده استحجت الاسلام رستمی: منتظر تحولات جدی‌تر از دانشگاه آزاد برای مسائل بزرگ کشور هستیمطهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی از طرح‌های دانش بنیان حمایت می‌کند

بنیان جهاددانشگاهی در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در حال حاضر جهاددانشگاهی مدیریت هفت مرکز رشد فناوری کشور در حوزه سلامت را بر عهده دارد که یکی از این مراکز در حوزه زیست فناوری، سه مرکز به صورت عمومی و سه مرکز در حوزه گیاهان دارویی فعالیت دارند.

معاون تجاری‌سازی پارک‌ها و مراکز رشد جهاددانشگاهی، مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل را جز مراکز فعال عنوان و تصریح کرد: جهاددانشگاهی با توجه به ظرفیت‌های خود توانسته تلاش‌های خوبی در حوزه گیاهان دارویی داشته باشد و فضای خوبی برای توسعه این حوزه فناوری ایجاد کند.

بختیاری با بیان اینکه توسعه مراکز رشد جهاددانشگاهی با هدف افزایش توان علمی دانش‌آموختگان انجام می‌گیرد، اضافه کرد: در راستای توسعه مراکز رشد فناوری، فعالیت‌های خوبی در جهاددانشگاهی شروع و برنامه‌های خوبی تدوین و پژوهشکده گیاهان دارویی که یکی از بزرگترین پژوهشکده‌های این حوزه در منطقه می‌باشد با این مراکز شده است.

وی افزود: مراکز رشد تابع آن نیز توسط جهاددانشگاهی در کشور راه‌اندازی شده تا در این زمینه محصولات خوبی تولید کنند و با این برنامه‌ها به یک دید تخصصی دست یابیم و درصدد هستیم با توسعه شبکه گسترده علمی، توان صادراتی را نیز ارتقا دهیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌هایی که در حوزه سلامت فعال هستند از دانش بیشتری برخوردار و سطح علمی بالایی دارند، ادامه داد: در حوزه سلامت دانش بسیاری نهفته است و تبدیل یک فناوری به محصول  علاوه بر آن هزینه به زمان طولانی‌تری نیاز دارد.

گفتنی است مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل بازدید و در جریان مسائل و مشکلات شرکت‌های فناور قرار گرفت و نسبت به رفع آنها قول مساعد داد.

انتهای پیام/ش

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۶۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن

به گزارش خبرگزاری صدا وسیماَ، مرکز تحقیقات و فناوری دو شرکت فعال در حوزه تولید واکسن‌های پلی ساکاریدی و ایمپلنت‌های ارتوپدی(کاشتینه) با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران و فناوران پارک، ساختمان دو شرکت جدید در پارک فناوری پردیس افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، یکی از این شرکت‌ها که سال ۱۳۹۸ با هدف تولید محصولات زیست فناورانه و واکسن‌های پلی ساکاریدی شامل هیب، پنوموکوک و مننژیت فعالیت خود را آغاز کرد.

فاز اول ساختمان این شرکت در پارک فناوری پردیس حدود ۱۵۰۰ متر مربع شامل آزمایشگاه، واحد تولیدی و اداری  است.

در مرکز تحقیقات این شرکت که سه شنبه بهره برداری شد، دو واکسن در مرحله مطالعات انسانی بوده و انتظار می‌رود که پس از انجام مطالعات لازم، در نیمه دوم سال، این دو واکسن پس از اخذ محوز‌های لازم وارد بازار شود.

افتتاح نخستین مرکز شتابدهی و هم آفرینی حوزه سلامت با مجوز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از دیگر برنامه‌های این بازدید بود. این مرکز در حمایت از شرکت های نوپا حوزه سلامت فعالیت خواهد داشت.

دیگر شرکت دانش‌بنیانی که افتتاح شد در حوزه تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی مانند پیچ، پلک و نیل‌های اینترلاک به عنوان تثبیت کننده داخلی در درمان شکستگی‌ها فعالیت می‌کند.

محصولات این شرکت علاوه بر توزیع در بیش از ۱۵۰ مرکز پزشکی در داخل کشور به کشور‌های آلمان، سوئد، مالزی و... نیز صادر شده است.

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح ها و برنامه های جهاد دانشگاهی
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی کشاورزی کشور با استفاده از هوش مصنوعی
  • حمایت وزارت علوم از توسعه مراکز تخصصی هوش مصنوعی + فیلم
  • طرح‌های حوزه سلامت در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی شدند
  • حمایت وزارت علوم از تبدیل دانش به فناوری بدون وقفه ادامه دارد
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن