Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@09:04:38 GMT

ارسال پیامک کشف حجاب ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۶۴۸۴

ارسال پیامک کشف حجاب ادامه دارد

سردار سرتیپ حسین اشتری فرد، چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان فارس افزود: نیروی انتظامی حافظ ارزش‌ها و امنیت مردم است و به همین دلیل در اجرای مأموریت‌ها هیچ‌گونه کوتاهی نخواهد کرد.

او ادامه داد: باید در زمینه مبارزه با بدحجابی، سایر دستگاه‌ها نیز به کمک نیروی انتظامی بیایند؛ کشف حجاب در قانون کشور ما جرم محسوب می‌شود و برخورد با آن نیز براساس قوانین، وظیفه نیروی انتظامی است و به همین دلیل در ماه‌های اخیر اجرای طرح ناظر و ارسال پیامک به مالکان خودروهایی که کشف حجاب در اتومبیل آنها صورت گرفته کلید خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی اضافه کرد: در پی اجرای طرح ناظر کمترین نارضایتی در بین جامعه ایجاد شده و اگر کسانی هم نسبت به این طرح و ارسال پیامک اعتراض و شکایتی دارند مجموعه‌ای در پلیس امنیت اخلاقی برای رسیدگی به این شکایات در نظر گرفته شده است.

مبارزه با قاچاق و افزایش کشفیات، کاهش تصادف

او در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب رونق تولید تعیین شده که نیروی انتظامی در پی این موضوع مبارزه با قاچاق کالا را شدت بخشیده و بر همین اساس از ابتدای سال ۹۸ تاکنون کشفیات کالا قاچاق ۴۰ درصد در کشور افزایش داشته است.

اشتری فرد در ادامه بر لزوم ارتقای فرهنگ ترافیک در کشور و استان فارس تاکید کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به نسبت مدت مشابه سال قبل در فارس ۳۰ درصد کاهش تصادفات حاصل شده و حدود ۷۰ نفر نیز جانباختگان حوادث رانندگی در این استان کاهش داشته است.

او عنوان کرد: در سالیان گذشته و حدود ۵ سال پیش بطور میانگین در استان فارس سالانه ۳۵۰ فقره جرم خشن رخ می‌داد که این تعداد اکنون به کمتر از ۲۰ مورد در سال کاهش پیدا کرده است.

۲۳۵۲۳۴

کد خبر 1269240

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حجاب بدحجابی پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۶۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای برخورد با بی‌حجابی، به کدام قانون استناد می‌شود؟

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه اعتماد روز گذشته در یادداشتی نوشت: هرچند نیروی انتظامی از عزم راسخ خود برای اجرای قانون حجاب صحبت کرده اما هرگز مشخص نکرده وقتی هنوز قانون حجاب وعفاف، مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفته، نیروی انتظامی قرار است کدامین قانون مرتبط با حجاب را اجرایی کند.

آیا منظور مسوولان نیروی انتظامی از قانون حجاب، همان بخشنامه خیلی محرمانه‌ای است که وزارت کشور خطاب به برخی وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها، ارگان‌ها و نهادها عملیاتی کرده بود یا اینکه پای مصوبه دیگری در میان است که افکار عمومی و رسانه‌ها از آن بی‌خبر هستند؟

پیش از این لایحه حجاب و عفاف مصوب قوه قضاییه در ۹ ماده راهی دولت شده بود، دولت ۶ ماده بر آن می‌افزاید و در ۱۵ ماده راهی بهارستان می‌کند تا با نظر نهایی نمایندگان موضوع برای تایید نهایی راهی شورای نگهبان شود. مجلس یازدهم، اما بدون توجه به تبعات تصمیماتش، ۷۱ ماده بر لایحه قوه قضاییه افزود و یک لایحه عریض و طویل را با بندها، مواد، ردیف‌ها و تبصره‌های غیر متعارف راهی شورای نگهبان کرد.

گنجاندن مواردی، چون برداشت مستقیم از حساب شهروندان به عنوان جریمه، مصادره اموال سلبریتی‌ها و هنرمندان و موارد دیگر، بخشی از مهم‌ترین مواردی بود که در این لایحه قرار داده شده بود. لایحه حجاب و عفاف بعد از کش و قوس‌های فراوان، ۲۲ مردادماه با موافقت نمایندگان ذیل اصل ۸۵ قرار گرفت و برای بررسی جزییات به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به عنوان کمیسیون ویژه ارسال شد. اتفاقی که برای افکار عمومی یادآور بررسی محرمانه طرح صیانت بود که با مخالفت شدید افکار عمومی و کارشناسان روبه رو شده بود.

کارشناسان معتقد بودند از آنجا که نمایندگان حاضر به تن دادن به تبعات تصمیمات خود نیستند، با اصل هشتاد و پنجی شدن موضوع قصد دارند هم موضوع بررسی لایحه را دنبال کنند و هم از تبعات شفاف‌سازی موضوع در افکار عمومی جلوگیری کنند.

با گذشت بیش از ۱ سال از چکش‌کاری‌ها، اما هنوز نشانه‌ای از تصویب این قانون و تایید آن مشاهده نشده است. در آخرین دست اظهارات در این خصوص اژه‌ای رییس عدلیه در دیدار با مدیران رسانه اعلام کرده بود: «در اوایل فروردین سال گذشته، جلسه‌ای را با حضور مسوولان ذی‌ربط در حوزه عفاف و حجاب تدارک دیدم؛ پیش از آن جلسه، با صرف وقت معتنابهی، به همراه یکی از همکاران، کلیه قوانین مرتبط با عفاف و حجاب را احصاء کردم؛ سپس در جلسه مزبور، خطاب به مسوولان ذی‌ربط از دستگاه‌های مختلف، با رویکردی تبیینی، تاکید کردم که با اهتمام نسبت به اجرایی کردن همین قوانین موجود، می‌توان مشکلات حوزه عفاف و حجاب را تا حد موثری برطرف کرد؛ پس از آن، این موارد قانونی احصاء شده را به وزیر کشور و سایر دستگاه‌های مسوول در این حوزه ابلاغ کردم.»

برخی معتقدند، اظهارات مسوولان نیروی انتظامی مرتبط با این اظهارات رییس عدلیه است. در واقع دستگاه قضایی همان ۹ ماده مورد نظر خود در لایحه ابتدایی را احصا کرده و آن‌ها را برای اجرا به وزارت کشور ابلاغ کرده است. وزارت کشور هم پس از بررسی‌های اجرایی آیین‌نامه آن را تهیه و برای اجرا به نیروی انتظامی ابلاغ کرده است.

دیگر خبرها

  • حمایت دستگاه قضایی ایلام از پلیس برای برخورد با بدحجابی در جامعه
  • تعامل خوبی با مجموعه انتظامی درخصوص موضوع حجاب وجود دارد
  • طرح نور و چالش‌های دوباره حجاب
  • کلاهبرداری فیشینگ تحت عنوان اخطاریه کشف حجاب
  • نیروی انتظامی حتی حق دادن تذکر لسانی را هم ندارد
  • ضابطان برای برخورد با کشف حجاب تکلیف قانونی دارند
  • آزموده را آزمودن خطاست
  • برای برخورد با بی‌حجابی، به کدام قانون استناد می‌شود؟
  • اجرای طرح عفاف و حجاب همزمان با سراسر کشور در استان قزوین
  • قانون حجاب که نیروی انتظامی از امروز می‌خواهد اجرا کند، کدام قانون است؟