Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به لزوم ایجاد چارچوب توسعه همه‌جانبه مناسب روستایی گفت: شاخص‌های عدالت جنسیتی باید در برنامه‌ریزی‌های توسعه روستایی لحاظ شود. ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به خبرگزاری تسنیم از تهران، معصومه ابتکار امروز در سی و دومین نشست مدیران کل امور روستایی و شوراهای استانداری‌های کشور با اشاره به لزوم نگاه برنامه‌ای به توسعه روستایی اظهار داشت: شیوه‌نامه قانون دهیاری‌ها در حال مراحل تدوین است که موضوع بسیار مهمی است و باید شناسایی دقیقی نسبت به ابعاد آن صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: همکاری مجلس در تأمین تسهیلات موردنیاز و تلاش در بخش اعتبارات نشان می‌دهد توجه به روستاها خوب است منتهی باید جهت‌گیری‌های دقیق‌تری صورت پذیرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: سکونتگاه‌های غیررسمی عمدتاً به دلیل مهاجرت از روستاها و در استان تهران به سبب مهاجرت به شهرها رخ داده است که معضلات بزرگی است و باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

اجرای پایلوت ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی «توانمندسازی محلات» در مراغههشدار پرتاب نیمی از مستاجران به سکونتگاه‌های غیررسمی/ 50 درصد اقشار کم‌درآمد نیازمند حمایت‌ یارانه‌ایسکونتگاه‌های غیررسمی در روستاهای حریم مشهد افزایش یافته است

ابتکار با اشاره به ضرورت ایجاد جذابیت در روستاها عنوان کرد: می‌توان یک چارچوب توسعه همه‌جانبه مناسب روستایی ایجاد کرد تا به ایجاد جاذبه در روستاها منجر شود همچنین این امکان وجود دارد که با هدایت بیشتر یارانه‌ها در جهت افزایش جذابیت روستاها کمک کرد.

وی سپس گفت: می‌توان یک چارچوب کلان به عنوان دولت و ستاد ارائه داد و از سوی دیگر برای شورا و حوزه منطقه‌ای دستورالعمل و برنامه خاصی مطابق با نیازهای آن ارائه کرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده به تغییر شرایط و وضعیت روستاها تصریح کرد: نرخ تحصیلات جوانان روستایی، دسترسی به اطلاعات، آموزش و فرصت‌های زیادی در مناطق روستایی به وجود آمده که می‌توان حتی در شرایط سخت امکانات خوبی را در روستاها فراهم کرد.

ابتکار ادامه داد: عدالت در مفهوم کلان برگرفته از تعالیم قرآن و دین و به عنوان آرمان متعالی انقلاب است تا در برنامه‌ریزی‌ها دسترسی به خدمات توسعه برای زنان فراهم شود، همچنین 38 درصد دختران واجد‌التعلیم در ابتدای انقلاب به مدرسه نمی‌رفتند که اکنون به 4 درصد رسیده است با این حال باید برای کاهش این مقدار نیز تلاش کرد.

وی تصریح کرد: دسترسی به خدمات بهداشتی در ارتباط با زنان با تأکید بر نقش خانواده از اصول اولیه عدالت جنسیتی است ضمن اینکه باید شاخص‌های عدالت جنسیتی و قانون ششم توسعه در برنامه‌ریزی‌های توسعه روستایی در تدوین برنامه برای دهیاری‌ها لحاظ شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده همچنین در مورد حضور زنان در سطوح مختلف مدیریتی گفت: 41 درصد کارکنان دولت خانم‌ها هستند و 8 درصد دهیاران هم از بانوان هستند، به علاوه برنامه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی جهت حمایت از صندوق‌های خُرد روستایی و تعاونی‌ها برای اشتغال پایدار دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ح

R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۶۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این راستا هماهنگی‌های لازم با آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی به انجام رسیده است تا تمام طرح‌ها در موعد مقرر و با تزریق اعتبارات مصوب تکمیل و آماده بهره برداری شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های آبرسانی برای روستاهای استان نیازمند تأمین و جاگذاری تعداد ۱۹ مخزن بزرگ آب و همچنین ۶ هزار ۲۰۰ متر لوله گذاری برای خط انتقال است.

وی افزود: مأموریت آبرسانی به مناطق محروم و روستایی و نیز مدرسه سازی در روستاهای هدف قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا، با جِدیت و بدون وقفه در حال پیگیری و اجرا است و مصمم هستیم با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی علاوه بر ۶۱ پروژه آب روستایی، ساخت تعداد ۱۲ مدرسه روستایی را نیز امسال به اتمام برسانیم.

کد خبر 6085501

دیگر خبرها

  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان
  • برنامه ریزی برای واگذاری یک میلیون زمین روستایی در کشور
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • ۵۸۷ روستای استان ایلام از نعمت گاز برخوردارند
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی