Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهمین نشست هماهنگی قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان روز سه‌شنبه ۲۱ خرداد ماه با حضور نمایندگان ۱۲ نهاد عضو این قرارگاه در کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دهمین نشست هماهنگی قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان روز سه‌شنبه ۲۱ خرداد ماه با حضور نمایندگان ۱۲ نهاد عضو این قرارگاه در کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، نورالله مرادی قائم‌مقام حوزه ریاست سازمان صداوسیما، حجت‌الاسلام رضا رویت رییس بنیاد ملی خانواده و نمایندگانی از سازمان اورژانس کشور، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، شهرداری تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، مجمع خیرین مدرسه‌ساز، مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور، سازمان جوانان هلال احمر، سازمان زیباسازی شهر تهران، کمیته ملی المپیک، مجمع خیرین استان تهران و سعید اوحدی رییس و تعدادی از مدیران و معاونان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران حضور داشتند.

 

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این نشست ضمن تشکر از رییس کمیته ملی المپیک به خاطر میزبانی جلسه بیان کرد: درگذشت آقای محمدرضا حافظی رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز را تسلیت عرض می‌کنم. مراسم تجلیل از ایشان و سایر خیرین مدرسه‌ساز شب گذشته با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و تعدادی از نمایندگان مجلس در باغ‌موزه هنر ایرانی برگزار شد و امروز صبح در بیمارستان ایرانمهر فوت کردند. آقای حافظی زندگی‌اش را برای مدرسه‌سازی وقف کرده بود و برای ایشان طلب آمرزش داریم.

 

وی گزارشی از فعالیت‌های قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان ارائه کرد و گفت: پیشنهاد راه‌اندازی کمیته ورزش و اوقات فراغت همزمان با فرا رسیدن تابستان مطرح شد و از این جهت، این جلسه را در کمیته ملی المپیک برگزار می‌کنیم تا از ظرفیت این نهاد ورزشی بهره ببریم. کمیته تحکیم بنیان خانواده نیز تشکیل شده که بنیاد ملی خانواده متولی آن است و در حوزه مشاوره خانوادگی و رسیدگی به سیل‌زدگان فعالیت می‌کند. سامانه باران نیز در نشست قبل رونمایی شد که کلیه خدماتی که به مناطق سیل‌زده داده می‌شود، در کنار نیازمندی‌ها در حوزه‌های گوناگون در آن جمع‌آوری شده است. سامانه باران می‌تواند به سیل‌زدگان امیدبخشی کند و از این جهت، باید به خوبی در این مناطق معرفی شود و می‌تواند مشارکت مردمی خوبی جذب کند. می‌توانیم مراحل ساخت مسکن و مدارس در استان‌های سیل‌زده را نیز اطلاع‌رسانی کنیم تا این کارها دیده شود.

 

رییس سازمان فرهنگی هنری تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند که موضوع سیل فراموش نشود و یکی از اهداف قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان نیز بسترسازی برای استمرار کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان است. در حل مشکلات مناطق سیل‌زده، بر ظرفیت خود استان‌های سیل‌زده تاکید داریم. ویژه‌برنامه خانه خوبان نیز با نگاه حراج آثار هنری به نفع سیل‌زدگان در پردیس ملت برگزار می‌شود و هنرمندان زیادی برای حضور در آن اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

گزارش رییس بنیاد ملی خانواده از وضعیت ۵۰ روستای سیل‌زده

در ادامه حجت‌الاسلام رضا رویت رییس بنیاد ملی خانواده گزارشی از فعالیت‌های این بنیاد در مناطق سیل‌زده ارائه کرد و گفت: دوستان ما در ۵۰ روستایی که وضعیت قرمز داشتند، پیمایشی انجام دادند که نتایج آن را جمع‌بندی کرده‌ایم. این اطلاعات از ذی‌نفوذان هر منطقه مانند دهیار، معلم، مبلغ و... گرفته شده است و درجه صحت بالایی دارد.

 

وی ادامه داد: در این روستاها بیش از ۷۰ دختر جوان متأهل شناسایی شده‌اند که امکان تهیه جهیزیه ندارند که به خانه خودشان بروند. برخی از این افراد جهیزیه تهیه کرده بودند و در سیل دچار مشکل شده است و برخی دیگر توان مالی تهیه جهیزیه را ندارند. بیش از ۸۰ زن باردار شناسایی شده که نیازهای جسمی و روانی مشخصی دارند. بیش از ۱۰۰ خانواده دارای یک عضو معلول شناسایی کرده‌ایم که زحمت مضاعفی دارند. ۱۲۰ مورد بیمار خاص داریم که خانواده‌هایشان دچار مشکل هستند. ۱۳۰ دانش‌آموز کنکوری هم داریم که زمان دارد برایشان از دست می‌رود و مشکلاتی دارند.

 

حجت‌الاسلام رویت در پایان گفت: به همه این موارد دسترسی داریم و در حال برنامه‌ریزی عملی برای حل این مسائل هستیم و اجمالاً ظرفیت‌های موجود مانند کانون‌های فرهنگی هم شناسایی شده‌اند که می‌توانیم روی کمک آنها حساب کنیم.

 

در ادامه مجتبی سیف مدیر اجرایی سازمان اورژانس کشور به فعالیت‌های اورژانس در مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: با آمدن سیل، مشکلات زیادی ایجاد شد و برخی مناطق هنوز مشکل دارند. بعضی از نقاط عشایرنشین هستند و به همین دلیل جمع‌آوری آمار آنها نیز مشکل است. ما در قالب ۱۲۲ تیم به روستاهای سیل‌زده رفتیم و ۵۴ هزار و ۶۷۷ نفر را مورد غربالگری قرار دادیم.

 

رییس کمیته ملی المپیک: امکان اعزام قهرمانان ورزشی به روستاهای سیل‌زده وجود دارد

سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک آخرین سخنران این نشست بود که بیان کرد: از اعضای قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان سپاسگزارم و امیدوارم قدر این همدلی بین دستگاه‌های گوناگون کشور را بدانیم. یکی از نکات مهم در حوادث طبیعی مانند سیل، شیوه مواجهه مردم است و ریشه آن به آموزش و پرورش بر می‌گردد. باید در این حوزه کار جدی انجام دهیم تا در هنگام بروز حوادث، با آسیب کمتری روبه‌رو شویم. به ویژه برای خانواده‌های آسیب‌پذیر باید برنامه داشته باشیم، چرا که در این حوادث مشکلات بیشتری دارند. کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان و سیل مهربانی مردم بسیار زیبا بود و این باید ادامه‌دار باشد.

 

وی در ادامه به ارائه پیشنهادهایی در حوزه ورزش پرداخت و عنوان کرد: یک برنامه گلریزان با حضور قهرمانان ورزشی داشتیم که دو و نیم میلیارد تومان جمع‌آوری و به حساب هلال احمر واریز شد. امکان حراج مدال‌های ورزشکاران به نفع سیل‌زدگان وجود دارد و می‌توان کارهای خوبی در این زمینه انجام داد. هدف‌گذاری‌مان باید فعالیت‌های فرهنگی برای سیل‌زدگان باشد. کار دیگرمان می‌تواند اعزام قهرمانان ورزشی به مناطق سیل‌زده باشد که هر روستا را به یک قهرمان اختصاص دهیم و آن ورزشکار شخصاً پیگیر حل مشکلات روستا باشد.

رییس کمیته ملی المپیک اضافه کرد: برگزاری رویدادهای ورزشی با همکاری فدراسیون‌های مختلف نیز پیشنهاد دیگر ماست که عواید آن نیز به سیل‌زدگان اختصاص می‌یابد. در کنار ساخت و تجهیز مدارس، تأمین لوازم‌التحریر دانش آموزان نیز می‌تواند اقدام خوبی باشد و قبل از بازگشایی مدارس می‌توان این کار را به سرانجام رساند. تأمین اسباب‌بازی هم بسیار مهم است و بخشی از مصرف فرهنگی خانواده‌هاست. همچنین توزیع لباس و تجهیزات ورزشی ارزان و باکیفیت بین خانواده‌های سیل‌زده هم در آستانه فصل تابستان اهمیت دارد و وزارت ورزش و جوانان نیز می‌تواند همکاری کند.

 

وی در پایان گفت: برگزاری اردو برای کودکان و نوجوانان سیل‌زده در تهران نیز می‌تواند انجام شود و اردوگاه‌هایی مانند اردوگاه شهید باهنر برای این کار مناسب است. امیدوارم قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان همچنان ادامه پیدا کند و تاثیرات خوبی بر جای بگذارد.

 

در این نشست نمایندگان دیگر دستگاه‌های عضو قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان نیز به بیان پیشنهادها و نقطه‌نظرهای خود پرداختند.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس اردبیل خبرگزاری شبستان استان بوشهر وهابیت نیروی انتظامی فارس شیراز مسجد روزنامه تشییع قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل زدگان هماهنگی نشست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۶۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش سالن ورزشی شهدای روستای انارمرز جویبار

سالن ورزشی شهدای انار مرز در آئینی با حضور علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، کمال رستمعلی فرماندار شهرستان جویبار، قبادی شهردار ساری، اتقایی رئیس ورزش و جوانان جویبار و جمعی دیگر از مسئولان، سالن ورزشی شهدای روستای انارمرز به بهره برداری رسید.

رجبی مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در آئین بهره برداری از این سالن ورزشی، گفت: اگر کار رنگ خدایی داشته باشد نتایج خوبی به همراه خواهد داشت و همکاری و همت اهالی روستا نیز در سرعت بخشیدن به تکمیل پروژه تاثیر گذار بود.

او افزود: با توجه به اینکه در ساخت و تکمیل پروژه‌های ورزشی از مردم هم کمک گرفته ایم و شاهد مشارکت مردم بودیم، به نوعی شعار امسال مقام معظم رهبری که جهش تولید با مشارکت مردمی است را قبل از سال شروع کرده ایم.

رجبی گفت: ورزش محل انسان سازی است و باید در حفظ و نگهداری اماکن ورزشی و توجه به بهره وری و استفاده صحیح تلاش کنیم.

او با بیان اینکه به مردم بدهکاریم، افزود: جویبار شهرستان ویژه ورزش است و امیدواریم با اعتبارات جدید همه‌ی پروژه‌های ورزشی این شهرستان تکمیل شود.

کمال رستمعلی فرماندار جویبار در این مراسم با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ورزشی، گفت: از زمان روی کار آمدن رجبی اتفاقات خوبی در ورزش جویبار روی داد و پاسخگویی و اهتمام به برآورده شدن نیازمندی‌های جامعه ورزش و جوانان از سوی دستگاه ورزش و جوانان قابل تقدیر و تشکر است.

او ضمن اشاره به اهمیت ورزش برای کسب افتخارات ملی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این شهرستان ورزشی را انتظار مردم منطقه دانست و بر تخصیص اعتبارات مناسب ورزشی تاکید کرد.

عملیات ساخت سالن ورزشی روستای انارمرز جویبار از سال ۱۳۸۸ آغاز شد.

این سالن ورزشی در زمینی به مساحت ۹۰۰ متر مربع و با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • گشایش سالن ورزشی شهدای روستای انارمرز جویبار
  • عصبانیت آمریکا از دست ماکرون
  • آمریکا از دست ماکرون عصبانی است
  • حمایت خیر دزفولی از ۹۳۰ یتیم
  • بررسی مسائل و مشکلات روستای دریاس در بازدید مسئولان مهاباد
  • درخواست یکصد فعال سیاسی، فرهنگی و روزنامه‌نگار لرستانی: کمیته‌ی حقیقت‌یاب برای ‌مرگ «پرستو بخشی» پزشک جوان اعزام کنید! + متن نامه و اسامی امضاکنندگان
  • شکست حقوقی پرسپولیس از مهاجم استقلال
  • جان باختن دهیار روستای بن‌انبانی بر اثر سقوط از بالای سالن ورزشی / جزییات
  • قطع راه ۲۰روستای الیگودرز/ عشایر در انتظار امداد هوایی
  • رد شکایت پرسپولیس از بلانکو از سوی کمیته استیناف