Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی بسیج، سردار «یعقوب سلیمانی» با اشاره به اینکه از شروع بحران سیل در کشور، تمام امکانات و ظرفیت راهیان نور در اختیار سیل زدگان قرار گرفت، اظهار داشت: سپاه و بسیج مفتخرند که خود را خادم مردم بدانند و در زمان شروع بحران سیل در کشور هم شاهد فعالیت گسترده سپاه و بسیج و گروه های جهادی و خادمین شهدا برای خدمت رسانی به مردم سیل زده بودیم و در این میان، قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج هم تلاش نمود تا امکانات و ظرفیت خود را در اختیار سیل زدگان کشور قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در استان خوزستان، اردوگاه های اسکان راهیان نور در اختیار سیل زدگان قرار گرفت و روزانه شاهد پخت غذا برای سیل زدگان بودیم، گفت: به لحاظ زیرساخت‌هایی که در نقاط مختلف حمیدیه، اردوگاه‌های شهیدان حبیب‌اللهی و مسعودیان، زین‌الدین، کلهر، عاصی‌زاده و سایر اردوگاه‌های متمرکز و غیرمتمرکز کشوری در استان خوزستان وجود دارد؛ آمادگی اسکان ۱۵۰ هزارنفر پیش‌بینی و هماهنگ شد.

مجله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران (۱۳۵۹-۱۳۶۷) |  مجله زندگینامه شهدای دفاع مقدس

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج افزود: اردوگاه های راهیان نور در اوایل شروع بحران سیل، در اختیار سیل زدگان قرار گرفت و شرکت اتوبوسرانی حمل و نقل جوان سیر ایثار نیز با تمام امکانات، در اختیار این عزیزان قرار گرفت.

سردار سلیمی ادامه داد: سپاه و بسیج و گروه های جهادی و مردمی با تمام ظرفیت و وجود، پای کار هستند و تا پایان برطرف شدن مشکلات خانه های مسکونی مردم سیل زده، در کنارشان خواهند بود.

وی عنوان کرد: مردم خوزستان در زمان وقوع سیلاب با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کردند و سپس پس از فروکش کردن سیلاب با مشکل گل و لای موجود در منازل و کمبود مواد غذایی مواجه بودند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج افزود: برخی روستاها همچنان با مشکل سیلاب دست به گریبان است و قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج به یاری سیل‌زدگان شتافته است و در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه، شاهد توزیع ۱۴ هزار بسته غذایی و اقلام مصرفی و ضروری زندگی در میان مردم سیل زده این استان از سوی این قرارگاه بودیم؛ به طوری که بیش از ۲۰۰ نیسان در استان خوزستان، ۱۴ هزار بسته اقلام غذایی و ضروری را در میان مردم این استان توزیع کردند.

سردار سلیمی گفت: قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج از اوایل سال ۹۸ و همزمان با بروز سیل در استان لرستان هم با اعزام نیروهای خادمین شهدا و مسئولان راهیان نور به شهرستان پلدختر، تلاش کرد که در کنار مردم سیل زده این شهرستان باشد.

وی تصریح کرد: از ۱۶ فروردین ماه، همکارانمان در سازمان اردویی بسیج به کمک سیل زدگاه شهرستان پلدختر شتافتند و از آن روز تا به امروز تلاش شده که خدمات ارزنده ای برای سیل زدگان این شهرستان انجام داده شود.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج تاکید کرد: به همت قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، روزانه شاهد پخت غذا برای ۶ هزار نفر در هر وعده بودیم و تلاش کردیم اقلام و کالاهای ضروری مثل روغن، برنج، کنسرو، بیسکویت، قند، نبات و شیرینی را در میان خانواده های سیل زده این شهرستان توزیع کنیم.

سردار سلیمی ادامه داد: چندین تانکر آب در شهرستان پل دختر آماده کردیم و همچنین ساخت چندین حمام، ذبح ده ها گوسفند برای تهیه گوشت و توزیع آن در میان سیل زدگان، تهیه غذای گروه های جهادی، خادمین شهدا، هلال احمر، ارتش، سپاه، بسیج و گروه های مردمی و ساکنین این شهرستان و … از جمله عملکرد ما در شهرستان پل دختر بوده است و سپاه و بسیج در کنار مردم سیل زده هستند.

وی با اشاره به خدمات ارزنده گروه خادمین شهدا برای مردم سیل زده کشور اظهار داشت: خادمان شهدا، نیروهای داوطلبانه و عاشقی هستند که همه ساله داوطلبانه در مناطق عملیاتی دفاع مقدس به خدمات رسانی به زائران راهیان نور در یادمان های دفاع مقدس مشغول هستند و این کار را به نیت شهدا انجام می دهند اما در زمان بحران سیل در کشور، شاهد حضور این نیروهای مردمی و انقلابی در کمک به مردم سیل زده بودیم.

کد خبر 443704

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دفاع راهیان نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۶۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ضروری است مردم نیز از اقدامات انجام شده مطلع شوند و در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیت الله مرتضی مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در دیدار با استاندار اصفهان گفت: خدمات انجام شده در استان اصفهان مشهود است و امیدواریم این اقدامات مورد عنایت حضرت ولیعصر (عج) نیز قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ضروری است مردم نیز از اقدامات انجام شده مطلع شوند و در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص تأمین آب استان اصفهان گفت: این مورد بارها توسط مردم مطالبه می‌شود و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مشخص و کاربردی این مسئله اساسی استان اصفهان به بهترین نحو به ثمر برسد.

وی همچنین از دیدارهای بدون واسطه استاندار اصفهان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان با آحاد مردم در جریان سفرهای شهرستانی و تلاش جهت رفع مسائل مردم تقدیر و قدردانی کرد.

تأمین آب نخستین مطالبه مردم و مسئولان و علما

 استاندار اصفهان نیز در این دیدار گفت: در دیدار با علما و بزرگان استان اصفهان، همه بزرگواران پروژه‌های تأمین آب را مطالبه می‌کنند و ما نیز بر این باور هستیم که تأمین آب استان اصفهان اولویت نخست است.

سیدرضا مرتضوی بیان کرد: البته سایر مشکلات استان اصفهان را زمین نگذاشته‌ایم و در تلاش هستیم با نگاهی جامع زمینه‌های رفع چالش ها و توسعه همه‌جانبه استان اصفهان را رقم بزنیم.

برگزاری مستمر قرارگاه آب اصفهان

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه آب در استان اصفهان، بیان کرد: به صورت هفتگی دو روز در هفته جلسات مستمر قرارگاه آب استان را تشکیل می‌دهیم و تأمین آب استان را در سطح ملی نیز بارها پیگیری کرده‌ایم.

استاندار اصفهان گفت: سالها است که آب‌هایی از استان اصفهان خارج می‌شود اما آبی جایگزین آن نشده است، از این رو تقویت آبخوان و حوضه آبریز را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی اجرایی شدن پروژه‌های بلاتکلیف استان اصفهان در حوزه تأمین آب را قدم بعدی مدیریت استان در تأمین آب دانست و خاطرنشان کرد: در این بخش هم اینک اغلب پروژه های متوقف شده، فعال شده است.

مرتضوی با اشاره به خروج بیش از یک میلیارد مترمکعب آب از جنوب استان و لزوم بهره‌مندی از این آب به عنوان یک منبع درون استانی، گفت: مطالعات گسترده‌ای در این خصوص انجام شد و با تأیید ریاست جمهوری پروژه ای را برای بهره گیری از منابع درون استان شروع کردیم و در تلاش هستیم که تا پایان سال به نتیجه برسانیم.

وی با اشاره به تأمین آب استان از دریای جنوب، تصریح کرد: قریب به دو دهه، بحث انتقال آب از دریای جنوب به استان اصفهان مطرح بود، از اواخر مرداد 1401 مراحل اجرایی پروژه شروع شد و در سال نخست از فاصله یک هزار کیلومتری موفق شدیم 500 کیلومتر از مسیر را اجرا کنیم.

مرتضوی گفت: در نظر داریم در سال جاری و سال آینده اجرای خط را به اتمام برسانیم و در مجموع طبق برنامه‌ریزی‌ها اجرای این پروژه در سه سال آینده به سرانجام خواهد رسید. این پروژه با بالاترین سرعت در حال اجراست و در روند اجرا در کشور بی‌نظیر است.

وی با اشاره به مشکل آلودگی هوا به عنوان دومین چالش کلان استان اصفهان، بیان کرد: انجام فیلتراسیون، استانداردسازی و جابه‌جایی برخی واحدهای صنعتی، گسترش حمل‌ونقل عمومی و استانداردسازی سوخت مصرفی خودروها از جمله اقداماتی است که در حوزه آلودگی هوا در حال انجام است.

انتهای پیام/163

دیگر خبرها

  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند
  • وعده صادق ابهت پوشالی رژیم صهیونسیتی را درهم شکست
  • آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدانداری برای خدمت به مردم