Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@12:30:41 GMT

یهود عنود پشت پرده تخریب بقیع است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۶۶۸۵

یهود عنود پشت پرده تخریب بقیع است

به گزارش ایکنا، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی 22 خرداد در ابتدای درس خارج فقه بحث صلاه مسافر در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه قم در سخنانی به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع تاکید کرد: باید این روز مورد توجه شیعه و بلکه قاطبه مسلمین باشد. ما اگر بخواهیم فکر کنیم که در قضیه تخریب قبور ائمه بقیع و این مراقد مطهر فقط یک فکر جامد غیر صحیح وهابی دخالت داشت یک اشتباه بزرگ است زیرا همان کسانی که وهابیّت را ایجاد کردند و در زمان معاصر ما تقریباً بعد از صد سال داعش را ایجاد کردند در این سئله دخیل بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه شاهد بودیم که داعش تصریح می‌کرد به دنبال تخریب حرم حضرت زینب سلام الله علیها است و تصریح می‌کرد که بعد از گرفتن نجف و کربلا، دنبال از بین بردن اعتاب مقدسه است، اینها کشف از این مطلب می‌کند که دشمن اصلی اسلام حقیقت و زنده بودن اسلام را در اهل‌بیت متجلّی می‌داند، و به دنبال از بین بردن این آثار اهل‌بیت است. رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان کرد: چرا دشمن به دنبال از بین بردن محرم و صفر است؟ چرا به دنبال این است که تحریفاتی ایجاد کند و از مسیر اصلی‌اش حتّی قضیه مهدویت که خیلی داستان فراوانی دارد. به نظرم با تأملی که انسان می‌کند دشمنی که می‌گوئیم یعنی دشمن اسلام، آن یهود عنود به خوبی حقیقت اسلام را در مکتب اهل‌بیت متجلی می‌داند و می‌گوید باید کاری کنیم که بشر از اینها دور باشد و هر چه از آثار اینهاست باید از بین برود. آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه اینها وهابیت را ایجاد کردند و با فرمان آنها وهابیت این کار را انجام دادند تصریح کرد: وهابیت با فرمان دشمن و یهود، مرتکب این کار شده، کما اینکه در زمان ما بر همه روشن بود که داعش در کجا تربیت پیدا کرد. وی تاکید کرد: این از افتخارات ماست که زنده بودن اسلام به اهل‌ بیت است و دشمن هم این را می‌داند و امیدواریم که ان شاء الله هر روز این تأثیر اهل‌بیت در دنیا بیشتر بشود و مخصوصاً حوزه‌های علمیه شیعه توجه بیشتری به مکتب اهل‌بیت علیهم السلام و ارائه مکتب اهل‌ بیت علیهم السلام به دنیا داشته باشند. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا فاضل لنکرانی درس خارج بقیع وهابیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۶۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست مقتدی صدر از عربستان برای بازسازی قبرستان بقیع

به گزارش «مبلغ»، رهبر جریان صدر عراق از مقامات عربستان خواست تا به منظور پایان یافتن درگیری‌های فرقه‌ای در منطقه، قبرستان بقیع را بازسازی کنند.

شفقنا نوشت: صدر در توییتی در سایت ایکس نوشت: «پس از دیدن تغییر در سیاست های عربستان سعودی و فضای باز اجتماعی در این کشور، و کنار گذاشتن افراط گرایی در آن توسط برادر محترم محمد بن سلمان، فرصتی فراهم شده است تا بازسازی قبور ائمه بقیع علیهم السلام (روحی لهم الفداء) را به آنها یادآوری کنیم علی الخصوص اینکه ما در سالگرد تخریب آنها به دست افراط گرایان در آن زمان قرار داریم.»

وی افزود: «تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام خارج از چارچوب های شرعی، عقیدتی و اجتماعی همه منشورها، ادیان، عقاید، وابستگی ها و افکار معتدل و صحیح است بویژه اینکه کسانی که قبورشان تخریب شده، نمایندگان همه وابستگی های اسلامی و انسانی هستند و در قرآن عظیم هم عنوان شده است.»

صدر در ادامه این توییت آورد: «پس کسانی که خداوند ناپاکی را از آنها دور کرد و آنها را مطهر گرداند، ما و شما به محبت و مودت و اطاعت بدون قید و شرط آنها امر شده ایم.»

رهبر جریان صدر خاطرنشان کرد: «حفظ قبور آنها و بازسازی آن قبور در چارچوب مودت قرار می گیرد. اعتدال و میانه روی در محبت آنها روش ماست.»

صدر در پایان نیز عنوان کرده است: «تخریب قبور آنها جنایتی است که بخشیده نمی شود و بازسازی آنها عزتی است که در شمار نمی آید. پارلمان و دولت عراق را به هماهنگی بالا با دولت عربستان سعودی و مسئولان مربوطه به منظور انجام این پروژه وحدت بخش فرا می خوانم.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896209

دیگر خبرها

  • آمریکا و اسرائیل با ایجاد عملیات روانی علیه ایران به دنبال کاهش فشارهای بین‌المللی هستند/ اتفاق امروز صبح، ادامه جنگ روانی رژیم صهیونیستی است
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • درخواست مقتدی صدر از عربستان برای بازسازی قبرستان بقیع
  • مسجد فاطمه که در تخریب بقیع از بین رفت چه مکانی بود؟
  • تخریب قبور ائمه بقیع از تلخ‌ترین حوادث تاریخ اسلام بود
  • رونمایی از دو سند نویافته در خصوص تخریب بهشت بقیع
  • علامه صادق جعفری: ویرانی قبرستان بقیع، ضربه ای بر قلب امت اسلامی بود
  • اینجا «بقیع» سند مظلومیت دیرینه شیعه
  • تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام است
  • تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی