Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، پایگاه اینترنتی سرویس روابط خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: هلگااشمید، معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوازدهم ژوئن، سفری رسمی به کشورهای حوزه خلیج فارس خواهد داشت که در این سفر به ترتیب به امارات متحده عربی، عمان، قطر و ایران خواهد رفت.

همچنین در این بیانیه آمده است که این سفر در برابر تنش‌های همه‌گیر در منطقه انجام می‌شود و فرصتی برای تاکید بر درخواست اتحادیه اروپا برای کاهش تنش‌های منطقه، پیدا کردن راهکارهایی برای کاهش دامنه تنش‌ها و توسعه گفتمان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرویس روابط خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرده است: به عنوان بخشی از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای بالا بردن ثبات منطقه، این سفر بر مذاکره برای حفظ توافق هسته‌ای ایران نیز معطوف خواهد بود که [این توافق] هنوز همرکنی مهم در ساختار عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای و ستونی مهم برای امنیت جهانی و منطقه‌ای به شمار می‌رود.

در این بیانیه آمده است: این سفر فرصتی برای مذاکره درباره روابط دوجانبه و همچنین موضوعات دیگری در منطقه که اهمیت مشترکی دارند، خواهد بود.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اتحادیه اروپا ایران خاورمیانه سیاست خارجی اتحادیه اروپا هسته ای قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا: حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «پیتر استانو» سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا، روز جمعه در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت که اتحادیه اروپا همواره بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تأکید داشته است.

وی ادامه داد: دو روز پیش رهبران اتحادیه اروپا از تمام طرف‌ها در منطقه خواستند که از تشدید اوضاع اجتناب کنند، آنها خواستار خویشتن‌داری شدند و این درخواست همچنان پا برجاست.

این مقام اروپایی افزود: ما از همه در منطقه می‌خواهیم که از تشدید اوضاع پرهیز کنند و حداکثر خویشتن‌داری را در میان شرایط پرتلاطم منطقه، به خرج دهند

استانو در پاسخ به این سوال که چرا اتحادیه اروپا اقدام نظامی که امروز در ایران رخ داد و رسانه‌های خارجی آن را به رژیم صهیونیستی نسبت می‌دهند، محکوم نمی‌کند، گفت: ما از گزارش‌ها مطلع هستیم که اتفاقی ممکن است رخ داده باشد، اما هنوز تائیدیه رسمی از طرف کسی دریافت نکرده ایم، بنابراین صدور بیانیه رسمی درباره موضوعی که هنوز کسی مسئولیت آن را نپذیرفته دشوار است.

وی ادامه داد: به هر روی ما گزارش‌ها را دیده‌ایم و اوضاع میدانی را زیر نظر داریم. طی نوبت‌های مختلف هم به صراحت تصریح کرده‌ایم که از تمام طرف‌های درگیر انتظار داریم که از خود خویشتن‌داری نشان داده و اوضاع را تشدید نکنند.

استانو همچنین گفت: ما شاهد نشانه‌هایی هستیم که حاکی از کاهش تنش‌هاست.

حوالی ساعت ۴ بامداد امروز، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید.

امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده‌کل ارتش در گفت‌وگویی درباره صدای انفجار در اصفهان، گفت: انفجار صبح امروز در آسمان اصفهان مربوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضد هوایی به شی مشکوکی بوده که هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • اتحادیه اروپا : گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم / نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • اتحادیه اروپا: حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان | تنش ها میان ایران و اسرائیل کاهش یافته است؟
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است