Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@04:33:49 GMT

وزارت صنعت در سال «رونق تولید» چه کار می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۶۷۵۴

وزارت صنعت در سال «رونق تولید» چه کار می‌کند؟

با نزدیک شدن به روز‌های پایانی خردادماه امسال هنوز اقدام اجرایی مشخصی برای تحقق شعار "رونق تولید" به کارگرفته نشده و وزارتخانه‌های مختلف همچنان درصدد تدوین برنامه یا ارائه دستورالعمل‌هایی برای اجرایی شدن این شعار هستند، اما در عمل هنوز تولیدکننده با تصمیم کاربردی برای رفع مشکلات روبرو نشده است.

در حال حاضر قیمت مواد اولیه برای اکثر واحد‌های تولیدی افزایش پیدا کرده، اما هنوز یک سیاست روشن از سوی وزارت صنعت و یا دولت برای کاهش هزینه‌ها اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مشکلات عاملی شده تا صنایع مختلف مدام خواستار تغییر قیمت انواع محصولات خود باشند، اما از طرف دیگر تولیدکنندگان مواد اولیه داخلی نیز خواستار افزایش قیمت‌ها هستند. علاوه بر این تولیدکنندگان در خرید‌های خارجی باید خود را از کشور دیگری معرفی کنند تا بتوانند محصول خود را با چندین واسطه از تأمین کننده خارجی خریداری کنند.

یکی از تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم می‌گوید: با هزار زحمت محموله‌ای را از یک کشور خریداری کردم، اما به دلیل نداشتن مدارک کافی محموله به کشور فروشنده برگشت پیدا کرد و ما مجبور شدیم خریدار دیگری از کشور دیگر به فروشنده خارجی معرفی کنیم تا در نهایت بتوانیم محموله را به گمرکات کشور خود برسانیم. اما جالب اینجاست گمرک اعلام می‌کند ارزش محموله بیش از خوداظهاری شماست و نمی‌توانید آنرا ترخیص کنید. از طرف دیگر خط تولید ما معطل این مواد اولیه است که اگر مواد نرسد مجبور به تعطیلی یکی از خطوط تولید خود هستیم.

وی افزود: علاوه براین در تأمین مواد اولیه داخلی نیز هر روز حجم مشکلات ما اضافه می‌شود. قیمت مواد پتروشیمی، فولاد و ... همه در حال افزایش است، اما نمی‌دانیم چرا دولت در این رابطه هیچ کمکی به تولیدکننده داخلی نمی‌کند؟ ما چگونه می‌توانیم مواد اولیه را گران خریداری کنیم و در نهایت محصولی ارزان در اختیار مشتری قرار بدهیم.

به اعتقاد این تولیدکننده برای خرید‌های خارجی به کشور‌های همسایه درخواست‌های متعددی فرستاده‌ایم، اما آن‌ها هم به تبعیت از تحریم‌ها به زحمت حاضر به معامله با ما هستند و ما مجبوریم برای خرید‌های خود به حربه‌های مختلفی متوسل شویم. امروز ما نیازمند یک سیاست روشن هستیم و دولت نباید مدام خبر از تدوین برنامه دهد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزارت صنعت سال رونق تولید دولت هزینه های تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۶۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی

رحمتی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری گفت: امسال برای تحقق شعار سال تامین مواد اولیه و تسهیلات مورد نیاز تولید از اولویت‌های اجرایی صمت است.

وی با تاکید بر افزایش ۱۲ درصدی تولید محصولات صنعتی در مجموع افزود: چهارمحال و بختیاری در یک سال اخیر با تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی شاهد رشد شش درصدی این کالا و در زمینه لوازم خانگی ۲۵ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید

۲۹۰ میلیون دلار کالا وارد چهارمحال و بختیاری شد

رحمتی اضافه کرد: این استان با تولید نزدیک به ۱۰ میلیون مترمربع چادر مشکی ۱۹ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به رشد ۱۰ درصدی تولید نخ پلی استر و ۸ درصدی روغن نباتی گفت: رشد در حوزه صنعت بیانگر رونق تولید است.

رحمتی ادامه داد: با افزایش ۲۷ درصدی استخراج مواد معدنی، وصول حقوقی دولتی معادن هم ۹۲ درصد رشد داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی جاری
  • تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر
  • اقتصاد در ورطه خاموشی / هشدار برقی به اقتصاد
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • خودکفایی صنعت داروسازی با ورود به تولید مواد اولیه دارویی
  • آثار تولید مواد اولیه دارویی در خودکفایی صنعت داروسازی
  • بازیافت آجر و مواد نسوز در صنعت فولاد