Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر سومین کنگره بین‌المللی التهاب در سیستم عصبی گفت: این کنگره با هدف تلفیق تجربیات بالینی و یافته‌های پایه در موضوع بیماری‌های مغز و اعصاب برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر محسن فروغی پور در افتتاحیه کنگره که در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، افزود: همچنین این مجمع علمی، استادان با تجربه علوم اعصاب و دانشجویان رده‌های مختلف این رشته‌ها را گرد هم آورده و فرصتی فراهم می‌کند که دانشجویان بتوانند از یافته‌ها و نتایج آخرین تحقیقات در زمینه درمان بیماری‌های مغز و اعصاب مطلع شوند و بر تجربیات دانشی خود بیفزایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویژگی دیگر این کنگره را مشارکت دو دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه مونستر آلمان ذکر کرد و گفت: این بدان معناست که ما زبان تفاهم را بلدیم و و زمینه‌هایی داریم که با همه مراکز دنیا تعامل علمی داشته باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد که دنیای آینده، دنیای مهربان‌تر، ایمن‌تر از بیماری‌ها و زیباتر از نظر فکری و اجتماعی باشد که همه ابنای بشر بتوانند در آن از مواهب زندگی اجتماعی بهره‌مند شوند.

فروعی پور با بیان اینکه شرایط محیطی و زندگی صنعتی، عامل مهمی در گسترش بیماری‌های مغز و اعصاب است، گفت: در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به یافته‌های بسیار خوبی دست یافته‌ایم و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم محوریت و مرجعیت علمی این منطقه از دانش را به دانشگاه علوم پزشکی ارائه کنیم.

دکتر فروغی پور در خصوص هدف کنگره گفت: این کنگره با هدف کشف دلایل التهاب در سیستم عصبی در بیماری‌های مختلف مغز و تبادل اطلاعات علمی استادان مغز و اعصاب در این زمینه برگزار شده است.

وی اظهار کرد: در خصوص چرایی این التهاب فقط می‌دانیم که سیستم دفاعی بدن، در قبال برخی عوامل، واکنش التهابی نشان می‌دهد که این واکنش در همه بیماری‌های مغز و اعصاب روی می‌دهد و بیمار را دچار عوارض درد و تنش عصبی می‌کند.

وی گفت: در شهرهایی که فعالیت‌های صنعتی بیشتری دارند، میزان بیماری‌های مغز و اعصاب بیشتر دیده می‌شود و این نشان می‌دهد که زندگی صنعتی، یکی از عوامل ایجاد این بیماری‌ها است.

دکتر فروغی‌پور امواج را نیز یکی دیگر از عوامل ایجاد این بیماری‌ها ارزیابی کرد و گفت: البته هنوز در این مورد تحقیقاتی که نتایج قطعی و روشن ارائه دهد، انجام نشده؛ اما دانشمندان حوزه علوم اعصاب، انواع این امواج شامل امواج موبایل، پارازیت‌ها و سایر تشعشعات موجی را یکی از متهمان ایجاد این بیماری‌ها می‌دانند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه داروها و درمان این بیماری‌ها تصریح کرد: داروهای ساخت ایران در این گروه از بیماری‌ها کیفیت بسیار بالایی دارد و ما به عنوان پزشکان این رشته، هیچ کمبودی در زمینه دارو یا کیفیت داروها نداریم.

وی اضافه کرد: اگر نمره پزشکی به داروهای امریکایی ۱۰۰ باشد، داروهای ایرانی ۹۵ تا ۹۸ می‌گیرند و این فاصله کیفیتی آنقدر ناچیز است که از نظر پزشکان، قابل چشم‌پوشی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مشهد سیستم عصبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۶۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  همزمان با هفتۀ سلامت طرح غربال‌گری و پایش سلامت کارکنان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به‌همت گروه بهداشت عمومی و با همکاری دانشجویان به‌مدت دو روز در شهرک سلامت دانشگاه برپا شد.

دکتر هادی علیزاده، رئیس دانشکدۀ بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه هدف از اجرای این طرح را ارائۀ آموزش‌های لازم برای اصلاح شیوۀ زندگی سالم دانست وگفت: در راستای برگزاری هفتۀ سلامت با شعار "سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت" و با توجه به این موضوع که چاقی و دیابت از مشکلات عمده و شایع در جامعه می‌باشد و رفتار‌های سلامت افراد جامعه دست‌خوش تغییرات زیادی شده است.

وی گفت: اقدامات پیشگیری کننده می‌تواند رفتار‌های نامناسب بهداشتی را در افراد تغییر دهد و سبک زندگی سالم را جایگزین سازد و بدین منظور برای ارتقاء آگاهی خانوادۀ دانشگاه، ایستگاه غربال‌گری و پایش سلامت برپا شد.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش آگاهی دربارۀ بیماری‌های غیر واگیر هم گفت: دیابت و فشار خون از جمله بیماری‌هایی است که بدون علامت و به اصطلاح خاموش هستند، به‌طوری که گاه افراد دارای دیابت و یا فشار خون بالا هستند، اما هیچ علامتی را تجربه نمی‌کنند و افراد معمولا پس از بررسی‌های معمول فشار خون و آزمایش قند خون متوجه می‌شوند که به پرفشاری خون و یا دیابت مبتلا هستند؛ از این رو تشخیص و شناسایی به‌موقع در درمان این بیماری‌ها بسیار مهم است.

 

دیگر خبرها

  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان