Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دبیر این جشنواره روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: جشنواره تولیدات رسانه‌ای ۱۲۰ ثانیه‌ای با مشارکت مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر، صدا و سیمای استان، مجتمع فولاد مبارکه، دانشگاه آزاد اسلامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، سازمان بسیج رسانه و نیروی انتظامی استان اصفهان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساجد گودرزی با اشاره به اینکه جشنواره یادشده در دو محور برگزار خواهد شد، افزود: ازدواج، نیکوکاری، احترام به پدر و مادر، عفاف و حجاب از موضوعات بخش معروفات و طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد، جرایم و اصراف از موضوعات بخش منکرات این جشنواره است.

وی همچنین اضافه کرد: حمایت از کالای ایرانی، کارآفرینی، تولید ایرانی، رونق تولید، امر به معروف و نهی از منکر سیاسی و مطالبه گری از مسئولان و ریشه یابی منویات رهبر معظم انقلاب از دیگر موضوعات دومین جشنواره تولیدات رسانه‌ای ۱۲۰ ثانیه‌ای امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیر دومین جشنواره تولیدات رسانه‌ای ۱۲۰ ثانیه‌ای امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: این جشنواره در بخش‌های فیلم، صوت و عکس برگزار می‌شود و علاقه مندان به شرکت در آن تا پایان شهریور امسال مهلت دارند آثار خود را از طریق پست الکترونیکی به نشانی www.۱۲۰Fest.ir ارسال کنند.

وی زمان برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره را در آبان و به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت اعلام کرد و گفت: در این مراسم جوایز نفرات برتر اهدا می‌شود.

به گفته وی نوع جوایز نفرات برتر جشنواره یادشده هنوز مشخص نشده است و به سه نفر از برترین‌ها در هر بخش جوایز همراه با تندیس جشنواره و لوح سپاس اهدا خواهد شد.

گودرزی اظهار داشت: با توجه به نوع و فرم این جشنواره و تولید آثار کوتاه از بعد زمان، می‌توان علاوه بر پخش این آثار در رسانه‌های دیداری و شنیداری، برای انتشار آنها در فضای مجازی که مخاطبان زیادی را به خود اختصاص داده است برنامه ریزی کرد.

۴۰ مسجد شهر اصفهان برای رویارویی با آسیب‌های اجتماعی فعال شده‌اند

مسئول آموزش مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه قرآن سند بالادستی مسلمانان می‌باشد، گفت: قرآن درباره امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرده است.

محمدرضا یوسفی با بیان اینکه در قرآن آیات زیادی درباره گسترش معروف و نهی از منکر وجود دارد، ادامه داد: وظیفه داریم برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وظیفه دینی خود را انجام دهیم.

وی گفت: افزون بر وظیفه دینی، گسترش معروف و نهی از منکر رسالتی اجتماعی است زیرا با اجرای این فریضه الهی، آسیب‌های اجتماعی کاهش و آرامش در جامعه برقرار می‌شود.

مسئول آموزش مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان راهبرد این مجمع را گسترش معروفات در جامعه بیان کرد و گفت: رویکرد ما این است تا با ترویج معروفات، منکرات در جامعه کاهش یابد.

وی اظهار داشت: مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان سازمانی مردم نهاد است که فعالیت آن بر اساس اصل هشتم قانون اساسی و اصل نهضت مطالبه گری است.

یوسفی ادامه داد: مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان برای کاهش آمار طلاق، مبارزه با اعتیاد و فقر، تقویت امنیت اخلاقی و ترویج ازدواج و رشد موالید تلاش می‌کند و در این راستا با همکاری ائمه جماعات استان و نیروی انتظامی فعالیت خود را در ۴۰ مسجد شهر اصفهان به صورت آزمایشی آغاز کرده است.

وی ایجاد قرارگاه هادیان اقتصادی را از دیگر فعالیت‌های این مجمع بیان کرد و گفت: مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان برای مبارزه با فساد اقتصادی، مبارزه با قاچاق کالا و کمک به رونق تولید با دیگر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان از جمله اصناف و سازمان بازرسی همکاری تنگاتنگی دارد.

مسئول آموزش مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان همچنین ایجاد قرارگاه فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های این مجمع عنوان کرد و اظهار داشت: آموزش و تربیت نیروی انسانی برای به کارگیری فضای مجازی جهت ترویج امر به معروف و رویارویی با آسیب‌های اجتماعی از جمله وظایف این قرارگاه است.

وی با بیان اینکه رسانه بهترین ابزار برای امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: با این رویکرد برگزاری جشنواره تولیدات رسانه‌ای ۱۲۰ دقیقه‌ای را طراحی کردیم و هدف ما این است که با استفاده از گنجایش هنرمندان بتوانیم معروفات را در قالب هنر به تصویر بکشیم و نسبت به ترویج آنها در جامعه اقدام کنیم.

فضای مجازی برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر مورد استفاده قرار گیرد

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر مورد تاکید دین اسلام است، گفت: با اجرای این فریضه الهی می‌توانیم جامعه را از بدی‌ها عاری و خوبی‌های آن را زیاد کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین علی شهریاری اظهارداشت: دانشگاه‌ها در همه بخش‌ها از ظرفیت بالایی برخوردارند و این ظرفیت‌ها می‌توانند برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر مورد استفاده قرار گیرند.

وی ادامه داد: دانشجویان جوان از توانمندی‌های هنری بالایی برخوردارند و امیدواریم با شرکت در دومین جشنواره تولیدات رسانه‌ای ۱۲۰ ثانیه‌ای " امر به معروف و نهی از منکر " آثار هنری خوبی در این جشنواره تولید شود.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: فضای مجازی تاثیر بسزایی در افکار عمومی دارد و باید با استفاده از ظرفیت این فضا امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه ترویج کرد.

بزرگترین معروف در صنعت، کمک به رونق تولید است

همچنین معاون فرهنگی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه کشور در جنگ اقتصادی قرار گرفته است، گفت: معتقدیم که بزرگترین معروف در صنعت، کمک به رونق تولید است و هر چیزی که بتواند موجب رونق تولید در کشور شود، معروف است و هر عاملی که مانع آن باشد، منکر است و باید با آن مقابله کرد.

محمود فروغی ادامه داد: تولیدات شرکت فولاد مبارکه در بیشتر صنایع کاربرد دارد و این واحد صنعتی بزرگ، نقش مهمی در رشد اقتصادی کشور دارد بنابراین وظیفه دارد بر اساس آموزه‌های دینی نسبت به ترویج امر به معروف و نهی از منکر در صنعت و جامعه تلاش کند.

وی افزود: شرکت فولاد مبارکه با این رویکرد برای حمایت از برگزاری جشنواره تولیدات رسانه‌ای ۱۲۰ ثانیه‌ای " امر به معروف و نهی از منکر " اعلام آمادگی کرده است.

۶۰۲۲/‏‬ ۲۰۹۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۶۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنز رسمی در حال عقب افتادن از طنز غیررسمی است/هزار و ۱۲۹ اثر به طنز پهلو رسید

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری هشتمین دوره جشنواره ملی طنز و رسانه «طنز پهلو» (یادمان کیومرث صابری فومنی) با حضور دبیر این رویداد صبح امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت در معاونت امور رسانه‌ای و مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

عباس حسین‌نژاد دبیر هشتمین دوره طنزپهلو در ابتدای سخنانش گفت: جشنواره طنزپهلو ۶ دوره به صورت استانی برگزار شد و از دوره گذشته به صورت ملی برگزار شده است. سال گذشته در مجموع ۴۶۲ اثر به ما رسید که برخی از مسئولان استانی آن را بیشتر اعلام کردند ولی امسال ۱۱۲۹ اثر به این رویداد رسید که در داستان کوتاه طنز ۲۴۴ اثر  و در کاریکاتور ۲۲۶ اثر شرکت کردند. 

وی افزود: پنج استان ما بیشتر از بقیه مشارکت داشتند. تهران در رتبه اول است با ۲۸۹ اثر، بعد اصفهان با ۱۲۵ اثر، فارس ۱۰۱ اثر، قم ۹۵ اثر و خراسان رضوی نیز ۸۴ اثر به این رویداد فرستادند و یکی از استان‌ها در این رویداد شرکت نکرد. 

دبیر طنزپهلو ادامه داد: ۱۱ اردیبهشت در فومن اختتامیه این جشنواره برگزار می‌شود. گل اقا یک طنزپرداز مطبوعاتی تراز در تاریخ رسانه ما و آدمی درجه یک بود و حالا که ایشان اهل فومن است چه بهتر که اختتامیه را در این شهر برگزار کنیم تا در مسیر مرکز زدایی و تقویت مشاهیر استانی تلاش کنیم. ما به دنبال این هستیم که ۲ نشست آموزشی هم با همکاری حوزه هنری و دفتر طنز برگزار کنیم. 

حسین نژاد در رابطه با داوران این جشنواره گفت گفت: هر بخش این جشنواره را دو نفر داوری می‌کنند که تلاش کردیم از چهره‌های شناخته شده باشند. علی اکبر قاضی زاده و محسن اربابی از همکاران قدیم مجله گل آقا از داوران ما هستند. من هم به عنوان کسی که در روزهای پایانی این مجله در آنجا بودم در این جشنواره هستم، سعید سلیمانپور و امید مهدی نژاد، رضا ساکی، احمد عربانی و مجید خسروانجم هم از داوران ما هستند.

وی افزود: ما از همه نویسندگان طنز و کاریکاتوریست دعوت کردیم اگر در رسانه های خود اثر انتخاب میکنند در این رویداد حضور پیدا  کنند. طنز رسمی در حال عقب افتادن از طنز غیررسمی است. ما از فعالان فضای مجازی و بلاگری هم دعوت میکنیم در این رویداد حضور داشته باشند. بالاخره چیزی به عنوان رسانه ثبت شده و ثبت نشده وجود دارد. ما تلاش میکنیم به طنزپردازانی که در رسانه های غیررسمی طنز تولید می‌کنند هم کمک کنیم سطح طنزشان را بالا بیاورند. 

حسین نژاد گفت: طنز در فضای مجازی ما با اقتصاد پیوند خورده. هم تولید کننده زیاد شده هم مشتری آن. این پیوند باعث شده طنز و کمدی در فضای مجازی گسترش پیدا کند. من فکر می‌کنم بیشتر هم می‌شود و ما اگر به عنوان متولی رسانه ای و مطبوعاتی کشور به ان توجه نکنیم در این حوزه ضرر خواهیم کرد. ما به دنبال ارتقای طنز هستیم چون. معتقدیم طنزپرداز مصلح اجتماعی است و تلاش می‌کنیم به این جایگاه برگردند.

دبیر طنزپهلو در پایان درخصوص جوایز این جشنواره و موضوعات آن نیز گفت: موضوع دادن در جشنواره توجه دادن به موضوعات مختلف است. در این دوره نیز موضوعاتی چون جمعیت در ایران، غزه، انتخابات، ورزش، گرانی، اینترنت و... وجود دارد در کنار این موارد موضوع آزاد را هم در نظر داریم. برای برندگان نیز جوایزی بیشتر از سال گذشته در نظر گرفته شده. ما در هر بخش چهار برنده داریم نفرات اول ۱۰ میلیون نفرات دوم ۷ میلیون نفرات سوم ۵ میلیون و نفرات چهارم (تقدیری) ۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند. شعار «نجستم همیشه جز از راستی» نیز به عنوان تندیس به برندگان اهدا می‌شود. این شعار از اشعار فردوسی برای جشنواره‌های رسانه‌ای کشور  انتخاب شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است
  • طنز رسمی در حال عقب افتادن از طنز غیررسمی است/هزار و ۱۲۹ اثر به طنز پهلو رسید
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد
  • لزوم حمایت مقامات قضایی از اهداف مجمع امر به معروف و نهی از منکر
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف: رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف:رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد /رئیس ستاد، وزیر کشور است /از طرح نور حمایت می کنیم اما از مأموران متخلف نه!
  • رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را صادر کرد