Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا یاسر مامی روز چهارشنبه در جلسه شورای اجتماعی و فرهنگی شهرستان افزود: آموزش و مهارت‌های اجتماعی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق روستایی یک ضرورت است و باید برنامه‌های برای مقابله با ترک تحصیلی دانش آموزان بویژه دختر و ازدواج‌های زود در مناطق محروم در دستور کار این شورا قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ارتقای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان چرداول؛ وجود تعامل مناسب اجتماعی، فرهنگی و فراهم کردن بسترهای لازم جهت مشارکت مردم در حوزه فرهنگی و اجتماعی را از اولویت‌ها و اهداف مهم کار گروه اجتماعی برشمرد.
مامی ایجاد فاصله بین والدین و فرزندان را یک زنگ خطر دانست و تاکید کرد: ارتباط‌های مناسب بین اعضای خانواده‌ها و کاهش فاصله بین پدر و مادر و فرزندان و افزایش مناسبات اجتماعی و عوامل عاطفی و اخلاقی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقشی تأثیر گذار دارد.
معاون فرمانداری شهرستان چرداول یادآور شد: تقویت اعتقادات دینی در خانواده‌ها بویژه از بدو تولد در بین فرزندان و بکار بردن آموزه‌های دینی توسط والدین و الگو گیری فرزندان عاملی مهم در تقویت مناسبات اجتماعی و جلوگیری از خیلی از آسیب‌های اجتماعی است.
مامی با ذکر این نکته که جامعه درگیر هنجارها و آسیب‌های اجتماعی است اضافه کرد: باید از فوران آتش فشان این آسیب‌ها در خانواده‌ها و جامعه جلوگیری کرد و با ارائه راهکارهای عملی و علمی و تقویت اعتقادات دینی و مذهبی در جامعه از رشد آن جلوگیری کرد.
وی خواستار ایجاد برنامه‌های شاد و نشاط آور اجتماعی؛ ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه، برگزاری مسابقات و برنامه‌های ورزشی و همگانی و مشارکت و حضور فعال سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد شد.
مامی اضافه کرد: هم اکنون تعداد ۲۰ سمن در شهرستان چرداول در حوزه‌های مختلف فرهنگی؛ ورزشی، اجتماعی، مذهبی و خیرخواهانه فعالیت دارند و با مشارکت این سمن‌ها و نهادهای فرهنگی برنامه‌های شاخصی حتماً در شهرستان باید اجرا شود.
شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۰ کیلومتری ایلام قرار دارد.
۷۱۷۶/‏۶۰۳۴

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۷۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رضایی در گفتگو با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: اکثر خدمات تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری ارائه می‌شود و یکی از مهمترین خدمات ارسال لیست حق بیمه هست.


وی ادامه داد: ارسال لیست حق بیمه هر ماه از ابتدای ماه بعد شروع و تا پایان ماه ادامه دارد، برای مثال ارسال لیست فروردین از ابتدای اردیبهشت شروع می‌شود و تا پایان ماه ادامه دارد.


رئیس اداه آمار و فناوری اطلاعات تامین اجتماعی استان یزد با بیان اینکه نیاز به حضور نیست گفت: کارفرمایان می‌توانند در منزل، شرکت یا حتی با تلفن همراه به سامانه تامین اجتماعی مراجعه کنند و نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کنند.


رضایی افزود: تا قبل از تاریخ ۵ / ۱۰ /۱۴۰۲ کارفرمایان می‌توانستند فیش حق پرداخت را از سامانه اخذ وبا مراجعه به عابر بانک یا بانک‌ها نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کنند.


وی ادامه داد: شماره شناسه حق پرداخت عد ۱۸ رقمی بود که موجب اشتباه و سرازیر شدن حجم زیادی از فیش‌های ناشناس به سمت سازمان می‌شد و همین امر باعث نارضایتی ارباب رجوع، بیمه شدگان و کارفرمایان شده بود.


رضایی گفت: برای حل این مشکل از تاریخ ۵ /۱۰ /۱۴۰۲ طرحی با عنوان ارسال لیست هوشمند در سامانه تامین اجتماعی در کل کشور راه اندازی شد که کارفرمایان می‌توانند با مراجعه به سامانه es.tamin.ir نسبت به لیست برخط اقدام کنند و در داخل سامانه از طریق درگاه پرداخت بانک نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کنندو نیاز به هیچ گونه حضوری نیست.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت فرزندان گلکون کفن ۲ شهرستان گیلان
  • تقویت و توسعه حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد مرودشت در سال جاری
  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در سیستان است
  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در منطقه سیستان است
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • سرقت‌ها در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی