Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@12:57:31 GMT

پیشگیری از جرم نیازمند تغییر رویکرد و فرهنگ سازی است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۷۰۳۵

پیشگیری از جرم نیازمند تغییر رویکرد و فرهنگ سازی است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد قاسمی پیش از ظهر چهارشنبه در اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین که ظهر چهارشنبه در دادسرا برگزار شد اظهار داشت: باید مسئولان به یک باور مشترک برسند تا پیشگیری از وقوع جرم به فرهنگ عمومی تبدیل شود و همه برای تحقق آن مشارکت کنند.

وی بیان کرد: پیشگیری از جرم فقط با کمک یک دستگاه نمی‌تواند عملیاتی شود و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و اجرایی و رسانه‌ها در آن ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان قزوین تصریح کرد: هر چند در پیشگیری از آسیب‌ها، جرم و تخلف کارهای زیادی شده است اما تا شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم و همه باید کمک کنیم تا این باور در جامعه شکل بگیرد.

وی یادآور شد: اگر همه دستگاه‌ها و رسانه‌ها به دستگاه قضائی کمک کنند می‌توان امیدوار بود تا کارها شتاب بیشتری گیرد.

قاسمی در ادامه تصریح کرد: نظارت بر خرید و توزیع محصولات استراتژیک بویژه گندم در اولویت دستگاه قضائی تا در فصل خرید با مشکلات بیشتر مواجه نشویم.

وی گفت: نیروی انتظامی با تشدید بازرسی‌ها موفقیت‌های خوبی داشته اما عمده مشکل ما در جایی است که ضعف زیرساختی وجود دارد و در این راستا احداث پاسگاه‌ها باید بیشتر شود.

دادستان قزوین اظهار داشت: در پیش خرید گندم مشکلاتی در استان داریم که با همکاری دهیاری‌ها تلاش می‌کنیم این مسائل برطرف شود اما چالش بزرگ ورود اتباع بیگانه در خرید گندم است که باید پلیس در این زمینه جدی تر وارد موضوع شود.

وی اضافه کرد: بایستی از پیش خرید گندم توسط اتباع بیگانه جلوگیری شود که در این زمینه شاید نرخ پایین خرید از دیگر چالش هاست اما باید کشاورزان توجیه شوند تا محصول خود را در خارج از شبکه قانونی نفروشند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه گفت: پیشگیری از وقوع جرم نیازمند تغییر برخی رویکردها و باورها، اصلاح رفتار و عزم جدی مسئولان و رسانه‌ها و فرهنگ سازی است.

کد خبر 4639228

منبع: مهر

کلیدواژه: قاسمی دادستان قزوین پیشگیری از وقوع جرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۲۴ ‌هزار تن گندم در خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۲۴ هزار تن گندم در روزهای ابتدایی فصل برداشت گندم خبر داد.

امید جهان نژادیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آغاز فصل خرید تضمینی گندم استان از ۲۰ فروردین ماه در شهرستان هندیجان اظهار کرد: تا به امروز بیش از ۲۴ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی افزود: در حال حاضر در روزهای ابتدایی فصل خرید گندم هستیم و تنها در شهرهای جنوبی استان از قبیل هندیجان، ماهشهر، بهبهان و امیدیه برداشت گندم آغاز شده است و انتظار می‌رود در روزهای پیش رو خرید تضمینی گندم به تدریج در سایر شهرها عملیاتی شود.

جهان نژادیان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران ادامه داد: با پیش‌بینی ۱۰۳ مرکز ویژه خرید گندم آماده هستیم مانند سال‌های گذشته تا دانه آخر گندم کشاورزان استان را دریافت کنیم.

وی یادآور شد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین یادواره شهدای هنرمند مرند
  • آماده‌سازی ۶۰ مرکز برای خرید تضمینی گندم
  • آماده‌سازی ۶۰ مرکز خرید تضمینی گندم در کرمانشاه
  • اینوتکس ایران هم‌گام با تغییراتِ حوزه مدیریت دانش
  • طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی
  • خرید بیش از ۲۴ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید بیش از ۲۴ ‌هزار تن گندم در خوزستان
  • افزایش ظرفیت جوجه ریزی در آذربایجان شرقی
  • کشاورزی مردمی ترین بخش اقتصاد کشور است
  • خرید ۵۰۰ هزار تن گندم در سال گذشته از کشاورزان آذربایجان شرقی