Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین امیری معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در جلسه برنامه ریزی و کنترل پروژه معاونت خدمات شهری اظهار کرد: سد معبر یکی از مسائلی است که شهرداری‌ها همواره با آن روبه رو هستند و این مسأله بسیار حائز اهمیت است چرا که علاوه بر ایجاد نازیبایی در شهر، آرامش شهروندان را بر هم می‌زنند و گاهی مشکلات عدیده‌ای را پدید می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی هر عملی که باعث بسته شدن معابر عمومی شود و عبور و مرور را غیرممکن یا دشوار کند را سد معبر دانست و افزود: براساس قانون سد معابر عمومی، اشغال پیاده روها، میدان ها، پارک‌ها و سایر اماکن عمومی و استفاده غیرمجاز از آن‌ها غیرقانونی است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳ هزار و ۸۹۳ مورد سد معبر در شهر اصفهان شناسایی شده، خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان به طور قاطع با افرادی که ایجاد سد معبر می‌کنند برخورد و در رفع موانع و آزاد کردن معابر و اماکن اقدام می‌کند و از تجاوز افراد به معابر عمومی جلوگیری می‌کند.

امیری با بیان اینکه سد معبر از لحاظ اخلاقی نیز نقض حقوق شهروندی به شمار می‌آید، اظهار کرد: معابر عمومی متعلق به همه مردم است و افرادی که از معابر برای نفع شخصی خود بهره می‌برند به حقوق سایر شهروندان تجاوز کرده و باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

وی ایجاد سد معبر را در افزایش احتمال وقوع حادثه تأثیرگذار دانست و گفت: هنگامی که سد معبر در پیاده رو‌ها عبور و مرور مردم را با موانع روبه رو می‌کند، به ناچار مجبور می‌شوند مسیر خود را به سمت خیابان تغییر دهند که این امر احتمال وقوع حادثه و ترافیک را افزایش می‌دهد، همچنین سد معابر در بازار نیز در زمان بحران و حوادث، فعالیت نیرو‌های امدادی و آتش نشانی را دچار مشکل می‌کند و موانع اجازه نمی‌دهد نیرو‌ها بتوانند به سرعت در محل حادثه حضور پیدا کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان از شناسایی ۳۳۵ مورد مشاغل مزاحم و رفع تعداد گسترده‌ای از آن‌ها در سال ۹۷ خبر داد و افزود: مشاغل مزاحم نیز موجب نازیبایی در شهر، مسائل زیست محیطی مانند آلودگی هوا، خاک و. همچنین مسائل ترافیکی می‌شود و از نظر اجتماعی و روانی بر زندگی مردم تأثیرگذار است در نتیجه شهرداری پس از شناسایی این مشاغل، در صدد رفع آن‌ها و برخورد قانونی مناسب اقدام می‌نماید.

امیری با بیان اینکه مردم باید کسانی که سد معبر می‌کنند را شناسایی و به اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری معرفی کنند، خاطرنشان کرد: گاهی نیرو‌های اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری در هنگام برخورد با متخلفان سد معبر با دلسوزی‌های بی مورد مردم روبه رو می‌شوند در صورتی که آن‌ها وظیفه قانونی خود را برای حفظ حقوق شهروندی و زیبایی شهر انجام می‌دهند و همه شهروندان باید در این زمینه خود را مسئول بدانند.


انتهای پیام/م

  برخورد شهرداری اصفهان با افرادی که ایجاد سد معبر می‌کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۷۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه دغدغه امروز مدیریت شهری اصفهان پرداختن رسانه‌ها به ویژگی‌های شاخص شهری است، گفت: برند شهر اصفهان باید حفظ شود و نباید بدون در نظر گرفتن نقاط قوت این کلان‌شهر، تنها به نقاط ضعف و مشکلات آن بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های اصفهان با تاکید بر تکریم و احترام جامعه رسانه‌ای اصفهان از سوی مدیریت شهری اظهار کرد: افزایش ظرفیت نقدپذیری، تکریم اصحاب رسانه و در دسترس بودن مسئولان شهری برای پاسخگویی به جامعه رسانه‌ای اصفهان با هدف ایجاد تعامل و هم‌افزایی با رسانه‌ها رویکرد مدیریت شهری در این دوره بوده است.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در سال گذشته به برگزاری ۲۶ جلسه تخصصی با رسانه‌های این کلان‌شهر پرداخته است، افزود: ۴ تور رسانه‌ای و ۲۳ افتتاحیه که در مجموع شامل ۵۳ رویداد می‌شود، سال گذشته از سوی شهرداری این کلان‌شهر با اصحاب رسانه برگزار شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری آماده تعامل با جامعه‌رسانه‌ای و پاسخگویی به آن‌ها است، تصریح کرد: سال گذشته این مجموعه به‌طور مستمر هر هفته با اصحاب رسانه تعامل داشته و در ارتباط بوده است.

معرک‌نژاد با بیان اینکه طی دو سال گذشته شهرداری اصفهان به بسترآفرینی برای ایجاد تعامل بیشتر و ارتباط با رسانه پرداخته است، گفت: سال گذشته ۶۶ برنامه تلویزیونی و حدود ۴۰ برنامه رادیویی با حضور شهردار و مسئولان شهری اجرا شد، همچنین در راستای این بسترسازی و برای بررسی چالش‌ها و مشکلات اصحاب رسانه با خانه مطبوعات و انجمن صنفی خبرنگاران این کلان‌شهر نیز ارتباط مکرر و پیوسته‌ای داشته است.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه امروز مدیریت شهری اصفهان پرداختن رسانه‌ها به ویژگی‌های شاخص شهری است و نباید بدون در نظر گرفتن نقاط قوت این کلان‌شهر تنها به نقاط ضعف و مشکلات آن بپردازیم، خاطرنشان کرد: برند شهر اصفهان باید حفظ شود و رسانه‌ها در این امر خطیر نقش بسیار پررنگ و قابل اهمیتی دارند.

کد خبر 747886

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • عملیات جمع‌آوری نخاله از سطح شهر از ابتدای سال گذشته در حال اجراست
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • ضرب‌وشتم دستفروشان‌گرگانی ادامه دارد/ ماموران سدمعبر نیازمند دوره‌های کنترل خشم
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای اصفهان صادر شد/انیروهای امدادی در حالت آماده باش
  • ضرب الاجل یک هفته‌ای فرماندار میاندآب برای جمع آوری سد معبر