Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدسعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در اجلاس رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن تبریک به دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی به خاطر اراده مصمم برای ارتقای کیفیت این دانشگاه، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه بزرگ ملی و بین‌المللی برای آموزش عالی است و این افتخار را دارد که بعد از یک مسیر 37 ساله، رتبه بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان را به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با توسعه آموزش عالی در سطح کشور، به لحاظ ملی ظرفیتی ایجاد کرده تا از استعدادهای پراکنده در اقصی نقاط کشور استفاده شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارداشت: ورود دانشگاه آزاد اسلامی به تولید علم، پژوهش‌های کاربردی و اساسی مرتبط با صنعت و جامعه، نشان می‌دهد ظرفیت‌های عظیمی در این دانشگاه وجود دارد که با نگاه فاخر تقویت می‌شود.

وی به دیدار اساتید با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از اساتید، اعضای هیات‌ علمی و پژوهشگران دانشگاه‌ها و مراکز علمی، جنبه اجتماعی علم و پاسخگویی به نیازهای اجتماعی به عنوان فلسفه علم و فناوری را مطرح کردند. اگر بخواهیم پیشرفت را به عنوان یک هدف اساسی و پیشرفت اسلامی ایرانی را به عنوان الگوی برجسته دنبال کنیم، راهش دانشگاه و حوزه است. این دو با درهم آمیختن حکمت نظری و عملی، مسیر رشد و پیشرفت را فراهم می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی با بیان اینکه علم و فناوری در جهان در بسیاری از موارد بدون هدف عمل کرده و نوآوری‌ها هدف‌های ارزشمندی را دنبال نکرده‌اند، تصریح کرد: فاصله بین عقلانیت و نیرنگ بسیار کوتاه است؛ تولید سلاح‌های کشتار جمعی، تولید دانش‌های تسلط بر جهان، حرکت آگاهانه یا ناآگاهانه اندیشه به سمت تخریب و... همگی محصول نیرنگ است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه، با بیان اینکه توسعه پایدار محصول شکست توسعه صنعتی بدون توجه به طبیعت بود، گفت: توسعه پایدار برمبنای توجه به اقتصاد، طبیعت و جامعه شکل گرفت، اما همچنان خلاء اندیشه دارد. عدم توجه به ویژگی‌های جسم و روح انسان، تعامل را از بین می‌برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی با تأکید بر اینکه یکی از افتخارات انقلاب اسلامی، برخورداری از رهبری فاخر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است، گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای علیرغم همه هجمه‌ها و کارشکنی‌ها، کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران را حکیمانه اداره و در مسیر درست هدایت کرده‌اند. نگاه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، به گذشته و حال و آینده است و در متن ایشان حکمت و تجربیات چندساله مشهود است. در این بیانیه حاوی بنیان‌های ارزشمند فکری است، دستاوردها و اهداف انقلاب اسلامی برجسته و تبیین شده است.

دکتر عاملی خاطرنشان کرد: علم و فناوری باید فرهنگ‌بنیان باشد و توسعه و پیشرفت با حفظ متغیر اصلی ارزش‌های اسلامی یعنی توحید، عدالت و توجه به آخرت باید صورت گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت‌های خوبی در زمینه اعضای هیأت علمی متخصص، رشته‌های تحصیلی متنوع و... دارد که باید با ایجاد گروه‌های مطالعاتی از این ظرفیت برای بررسی، تبیین و مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بهره گیرد.

وی در پایان تأکید کرد: ایران از همه جهات باید کشوری پیشرفته باشد و مردم در رفاه کامل زندگی کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش عالی جهان دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۷۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه جدی خانواده‌ها به نیاز عاطفی و غریزی جوانان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام حسن زارع مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در کارگاه خانواده متعالی که با حضور مسئولان و اولیای دانشجویان برگزار شد، محور خوشبختی فرزندان را خانواده‌ها دانست و گفت: اگر مثلث «دانشجو، دانشگاه و خانواده» را در نظر بگیریم همفکری و تعامل بیشتر خانواده‌ها با استادان و دانشگاه در کاستن از خطراتی که دانشجویان را تهدید می‌کند کارساز است.

وی ادامه داد: طرح موضوع خیلی از مشکلات باید نزد روانشناس انجام گیرد و دانشجو به صورت فردی مداوا شود. جوان دارای نشاط، شادابی و مجموعه‌ای از فرصت‌هاست که باید آن را در راه صحیح هدایت کرد و به فضیلت رساند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد متذکر شد: راهزنان فکر، عقل و اندیشه جوانان با استفاده از فضای مجازی و شبهه در حال بیمار کردن فرزندانمان هستند و چون در پیشگیری موفق نبودیم در درمان با مشکل مواجه هستیم.

زارع، تمایل به جنس مخالف را یک نیاز طبیعی دانست که در دانشگاه به‌دلیل قرار گرفتن در فضای مختلط بروز می‌کند و والدین نباید نسبت به وجود آن تغافل داشته باشند، در گام نخست دانشجو باید نفس خود را مدیریت کند.

وی افزود: وظیفه مهم دیگری که خداوند بر عهده پدران، مادران و استادان  قرار داده، هدایت و مهیا کردن زمینه ازدواج آنان است، خداوند در آیه ۳۲ سوره نور می‌فرماید: «وانکحوا الایامی منکم و الصالحین من عبادکم و امائکم ان یکونوا فقراء یغنهم اله من فضله و اله واسع علیم».

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد افزود: امام صادق (ع) در توضیح این آیه فرمودند که توسعه‌ زندگى در سایه‌ى ازدواج است و کسى که از ترس فقر ازدواج نکند، به خداوند سوءظن برده است.

زارع، فطرت انسان را خداجو و پاک دانست و ادامه داد: گاهی اوقات جوان ما، با شرکت در محیط معنوی مانند راهیان نور، فطرت خداجوی او از خواب غفلت بیدار شده و مسیر خود را شناخته و بیمه می‌شود.

به گزارش آنا، در ادامه این نشست استادان روانشناس دیدگاه‌های خود را در زمینه شناخت و پرورش جوانان مطرح و به سوالات والدین شرکت‌کننده در این کارگاه پاسخ دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازارچه صنایع خلّاق در واحدهای دانشگاه آزاد تهران راه‌اندازی می‌شود
  • بازارچه صنایع خلّاق در دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس راه‌اندازی می‌شود
  • لزوم توجه جدی خانواده‌ها به نیاز عاطفی و غریزی جوانان
  • تکمیل زنجیره دانش‌شهر ایران با گشایش ناحیه نوآوری
  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • بیان بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره
  • منطقه آزاد بانه-مریوان دریچه‌ای به سوی توسعه اقتصادی کردستان
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • راهکارهای شش‌گانه مشارکت مردم در تحقق جهش تولید
  • تحقق شعار سال با به‌روزرسانی فناوری‌ و تجهیزات بخش تولید