Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@22:16:41 GMT

سهم ۱۰ درصدی یارانه انرژی از تولید ناخالص داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۷۴۸۱

سهم ۱۰ درصدی یارانه انرژی از تولید ناخالص داخلی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی‌مشهدی، با تاکید بر اینکه مشترکان پرمصرف پنج برابر خوش مصرف‌ها از انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند، گفت: همین امر موجب شده است تا گروه پرمصرف‌ها در تضاد با عدالت اجتماعی از یارانه پنهان انرژی بیشتری استفاده کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت تمام شده برق بسیار بیشتر از مبلغی است که از مشترکان دریافت می‌شود و همین منجر به بدهی‌های صنعت برق به بخش تولیدکنندگان و پیمانکاران این صنعت شده و ما نمی‌توانیم توان پرداخت هزینه‌های تولید برق را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجبی‌مشهدی با تاکید بر اینکه ادامه این روند سرمایه‌گذاری در صنعت برق، توسعه آن را کند می کند، افزود: عدم سرمایه‌گذاری‌ها صنعت برق در موعد مقرر موجب خواهد شد تا این چرخه بعدها تامین بار پیک مصرف ما را دچار مشکل کند. طبیعتاً اگر مشترکان پرمصرف هزینه واقعی را پرداخت کنند، از کالاهای با استاندارد و بازدهی بالاتری استفاده می‌کنند و انرژی کمتری را مصرف خواهند کرد.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه ایران بیشترین یارانه را به مصرف‌کنندگان برق پرداخت می‌کند، ادامه داد: براساس اطلاعات موجود کشور ایران حدود ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی خود را صرف یارانه انرژی می‌کند و در سال ۲۰۱۷ میلادی بیشترین یارانه را به مصرف کنندگان برق خود اختصاص داده است. وزارت نیرو از ابتدای خردادماه تعرفه مشترکان پرمصرف را حدود ۱۶ درصد افزایش داده است تا بتواند یارانه انرژی پرمصرف‌ها را کمتر کند و در مقابل مشترکانی که نسبت به سال گذشته برق کمتری مصرف کنند تشویق می‌شوند و مبالغ کمتری را در قبوض خود پرداخت خواهند کرد.

کد خبر 4639206

منبع: مهر

کلیدواژه: برق نیروگاه برق صنعت برق مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۷۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ جواد دوستی، معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه در تشریح این خبر گفت: در اولین ماه امسال، به میزان ۸۳۵میلیون و ۷۰۵هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحدهای سیزده گانه این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه در ادامه بیان کرد: از این میزان انرژی تولیدی، ۴۴۲میلیون و ۵۷۸هزار کیلووات ساعت انرژی در ۹واحد گازی و بخاری نیروگاه سیکل ترکیبی و ۳۹۳میلیون و ۱۲۷هزار کیلووات ساعت انرژی در چهار واحد ۲۵۰مگاواتی این نیروگاه تولید شده است که با این میزان، تولید انرژی‌الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی ۱.۴درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

نیروگاه شهیدرجایی به‌عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور، با دارا بودن ۱۳واحد بخاری وسیکل ترکیبی، سالانه حدود ۱۲میلیارد کیلووات ساعت انرژی تولید می‌کند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899102

دیگر خبرها

  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد