Web Analytics Made Easy - Statcounter

اغلب کشورهای عربی بارها و در مناسبت‌های مختلف اعلام کرده‌اند که تنها راه حلی برایشان قابل پذیرش است که ملت فلسطین آن را بپذیرد، اما با اعلام موافقت آنها برای حضور در کارگاه اقتصادی منامه به عنوان بخشی از طرح آمریکایی "معامله قرن" این سؤال مطرح است که چگونه می‌شود این کشورها تصمیم به حضور در کنفرانسی را می‌گیرند که تمامی ملت و گروه‌های فلسطینی این کنفرانس را نمی‌پذیرند؟ شرکت اعراب در این کارگاه بیانگر تسلیم شدن آنها در مقابل آمریکا و موافقت ضمنی آنها با معامله قرن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، عبدالباری عطوان، تحلیلگر مشهور مسائل منطقه و سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم در سر مقاله این روزنامه با اشاره به موافقت مصر، اردن و مراکش با حضور در کارگاه اقتصادی منامه به عنوان بخشی از طرح صلح آمریکا برای فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به "معامله قرن" نوشت: ما از شنیدن اخبار تکان دهنده‌ای که توسط خبرگزاری جهانی رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی درباره موافقت مصر، اردن و مراکش و تمایل آنها برای مشارکت در کنفرانس برچیدن مسأله فلسطین که قرار است دو هفته دیگر در بحرین برگزار شود، تعجب کردیم. می‌گوییم که تعجب کردیم اما در هر حال غافلگیر نشدیم، چرا که افرادی وجود دارند که تأمل درباره تغییرات در منطقه را رد می‌کنند و یا قادر به فهم آنها نیستند.

تعجب ما از این موضوع نشأت می‌گیرد که کشورهای مذکور در مناسبت‌های مختلف اعلام می‌کنند که تنها با آن چیزی موافق هستند که ملت فلسطین آن را می‌پذیرند و هر آنچه که فلسطینی‌ها آن را رد می‌کنند این کشورها نیز حاضر به پذیرش آن نیستند. پس چگونه می‌شود که این کشورها تصمیم به حضور در کنفرانسی را می‌گیرند که تمامی ملت فلسطین و گروه‌های آن این کنفرانس را رد می‌کنند. بنابراین این مسأله بیانگر به زانو در آمدن در مقابل دولت آمریکا و موافقت ضمنی با معامله قرن است و آیا این دولت‌ها اینگونه فکر می‌کنند که ملت‌های عرب به این اندازه احمق هستند که فریب دادن آنها آسان باشد؟

ما معتقد بودیم که دولت‌های اردن، مصر و مراکش مانند دو کشور امارات و عربستان که از کنفرانس منامه استقبال کردند، با حضور در این کنفرانس موافقت نکنند، چراکه این کشورها در وهله اول نمی‌خواهند که هیچ وجهه قانونی به این کنفرانس بدهند و در وهله دوم نیز آنها با این معامله‌ای مخالف هستند که باعث جدایی برخی از اراضی‌شان می‌شود تا در راستای طرح اسرائیل برای تشکیل "اسرائیل بزرگ" قرار بگیرد. متأسفانه چه قدر ما دراعتقادمان دچار اشتباه شدیم.

نمی‌دانیم که چگونه کشورهای عربی این مسأله را می‌پذیرند تا در مسیر طرحی حرکت کنند که جزئیات آن را یک جوان فریبکار مانند جارد کوشنر تدوین می‌کند؛ فردی که تنها امتیاز او، داماد رئیس جمهور بودن است و پدر او که محکوم به جنایات مختلف بوده دوست صمیمی بنیامین نتانیاهو، (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) است. پس کوشنر کیست که راه حلی مطرح کند و کنفرانس‌هایی را برای از بین بردن مسأله‌ای برگزار کند که از مقدس‌ترین مسائل عادلانه تاریخ به شمار می‌رود. کوشنر کیست که به چنین صورت خفت باری کشورهای عربی را برای حضور در کنفرانس‌هایش ترغیب می‌کند. همین موضوع کافی است و ما نمی‌خواهیم بیش از این چیز دیگری بگوییم.

حتی بررسی معامله قرن و بندهای آن در یک پایتخت عربی مسأله‌ای خفت بار است و از حالت فروپاشی در میان امت عربی پرده برمی‌دارد. این در حالی است که دیگر کشورها نیز طرح‌هایی را عنوان می‌کنند که این طرح‌ها مشروعیتشان برخاسته از پایبندی به اصول ملی عربی است و با طرح نابودی مسئله فلسطین که مورد حمایت آمریکا و به نفع ادامه طرح نژادپرستانه اسرائیل و اشغالگری آن در سرزمین‌های عربی و مقدساتشان است، مقابله می‌کند.

چگونه می‌توان موضع این دولت‌های عربی مبنی بر تن دادن به این خصومت آمریکا علیه امت عربی و اسلامی را تفسیر کنیم، در حالی که کشورهای بزرگی همچون روسیه و چین برای پایان دادن به سیطره آمریکا بر توانایی‌های سیاسی و اقتصادی جهان شروع به متحد شدن کرده‌اند و برای ایجاد یک نظام مالی و اقتصادی جدید جهانی به منظور مقابله با دلار آمریکا و کاهش تمامی تحریم‌های آن تلاش می‌کنند؛ تحریم‌هایی که آمریکا از آن به عنوان ابزاری برای نابود کردن اقتصاد دیگر کشورها استفاده می‌کند.

شاید برخی از دولت‌های عربی و پیروان آنها اینگونه استدلال کنند که حضور در کنفرانس بحرین در راستای اطلاع از چیزی و یا تلاش برای شناخت پیدا کردن نسبت به طرح‌های آمریکا صورت می‌گیرد، چراکه این شناخت برای اتخاذ مواضع مؤثر برای مقابله با آن ضروری است. این همان موضع سستی است که امت ما را به این درجه از خواری رسانده است و آن را مضحکه تمامی ملت‌ها و کشورهای دیگر قرار داده است، آیا یک کودک فلسطینی و یا یک عرب وجود دارد که نداند معامله قرن چیست و چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

به این دولت‌ها و و کشورهای دیگر اطمینان می‌دهیم که ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت پرچم تسلیم را به دست نخواهند گرفت و آن را برنخواهند افراشت. آنها همچنان عوامل قدرت و بازدارندگی بسیاری در اختیار دارند. هنوز موشک‌هایشان به رغم پیشرفته نبودن می‌توانند وحشت به جان دشمنان بیندازد و آنها را ناگزیر به گدایی آتش‌بس بکند، چراکه اولاً اراده‌ای وجود دارد و دوماً این ملت به خود اتکا دارد و دیگر چیزی ندارد که آن را از دست بدهد.

خدا را سپاسگزاریم که در آنجا یک محور مقاومت وجود دارد و شکاف تسلیم شدن عربی را پر کرده است و معادلات قدرت در منطقه را تغییر داده است. محور مقاومتی که فناوری ساخت موشک و پهپادهای انتحاری را با میزان کمی پول به نمایش می‌گذارد و این در حالی است که آنها تحریم شده‌های گرسنه‌ای هستند که در نوار غزه و کرانه باختری به سر می‌برند.

ابر مرد فلسطینی که توانسته موشک‌هایی را ارتقا بدهد تا تل‌آویو را هدف بگیرند به تنهایی در بین اغلب عرب‌ها به مقابله با معامله قرن و زورگویی آمریکا می‌رود و از استقبال یا نشستن کنار کوشنر خودداری می‌کند و تصمیم بر محاکمه سفیر  شهرک نشینان آمریکایی در قدس اشغالی می‌گیرد و به رغم تمامی فشارها و توصیه‌ها دیدار با دونالد ترامپ را رد می‌کند. این در حالی است که رهبران عرب که ادعای حاکمیت می‌کنند برای بوسیدن دست و پای وی با یکدیگر رقابت می‌کنند. آتش انتفاضه بزرگ نزدیک شده است و به شما درباره آن هشدار می‌دهیم تا آسیب نبینید.

زمانی که یگان‌هایی از نیروهای امنیتی فلسطین علیه هماهنگی امنیتی با اسرائیل شورش می‌کنند و با نیروهای اسرائیل درگیر شده و به سمت مقر آنها در نابلس تیراندازی می‌کنند، نشان دهنده این موضوع بوده که تغییری در راه است و ملت فلسطین که محاصره نیروهای ناپلئون در عکا را شکستند و قهرمانانه در مقابل آن مقاومت کردند و این مقاومت و پایداری آغاز فروپاشی امپراطوری فرانسه را رقم زد، معامله قرن و طرح اسرائیلی - آمریکایی در منطقه را هم ناکام خواهند گذاشت. ابر مرد فلسطینی خروج از اسلو و مخالفت با طرح صلح عربی را آغاز کرده‌ است و به سرعت در حال آماده کردن توان و قدرت خود با حمایت همه ملت‌های عربی و اسلامی است.

ملت یمن و مقاومت آن را دست کم گرفتید و پیش‌بینی کردید که طی چند هفته شکست می‌خورد و تسلیم می‌شود اما حالا ملت یمن معادلات را به هم می‌زند و معجزه می‌کند. همین صحبت‌ها و اعتقادات درباره ملت‌های الجزایر، سودان، سوریه، عراق و غیره نیز مطرح می‌شد اما این کشورها ثابت کرده و می‌کنند که هنوز هم ابتکار عمل را در دست دارند و قادر به تغییر و ناکام گذاشتن طرح‌های تسلیمی هستند.

عطوان در خاتمه یادداشت خود خطاب به مقامات عرب نوشت: همان طور که به کنفرانس عادی سازی در ورشو رفتید و فقط با شکست، ننگ و نفرین باز گشتید اکنون نیز به کنفرانس منامه بروید و صدها میلیارد برای اجرایی کردن دیکته‌های ترامپ و کوشنر در نظر بگیرید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عبدالباری عطوان فلسطين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۷۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسکتبال NBA | تعقیب و گریز پرهیجان در کنفرانس غرب

در کنفرانس غرب هیچ تیمی به سیدی که دارد قانع نیست و سید بالاتر را می خواهد. 

طرفداری | بامداد پنجشنبه به وقت تهران، 12 بازی در جریان فصل عادی NBA برگزار شد. در ادامه این مطلب مروری داریم بر نتایج و مهم ترین اتفاقاتی که در این چند بازی رقم خورد. 

نتایج بازی ها  نتایج بازی های امروز نکات آماری و اتفاقات مهم

دریماند گرین تنها 4 دقیقه پس از شروع بازی حساس گلدن استیت وریرز و اورلاندو مجیک اخراج شد تا یک شوک بزرگ به هم تیمی هایش وارد کند، شوکی که خودش را در قالب عصبانیت و ناباوری در چهره استفن کری نشان داد. با این حال عملکرد تیمی عالی جنگجویان در خانه یکی از آماده ترین تیم های کنفرانس شرق، پیروزی را به تیم کر هدیه داد. ویگینز در این بازی امتیازآورترین بازیکن گلدن استیت بود، جکسن دیویس بیشترین ریباند را داشت، استف لیدر اسیسیت تیم بود، بیشترین توپربایی را گری پیتن انجام داد و لونی و ویگینز هم مشترکا بیشترین بلاک را داشتند. 

با درخشش کم تامس (38 امتیاز و 7 اسیست)، بروکلین نتس مقابل واشینگتن ویزاردز به پیروزی رسید. حدس می زنید ستاره نتس از کدام بازیکنان در این فصل بازی 30+ بیشتری ثبت کرده است؟ چند نفر را در ادامه بخوانید: زایان، کایری، دروزن، پال جرج، جیمی باتلر، کارل آنتونی تاونز و بردلی بیل! در آن سمت جردن پول 38 امتیاز با 8 اسیست ثبت کرد. 

از همان ابتدا هم مشخص بود که نیویورک نیکس، تورنتو رپترز را نابود خواهد کرد. در شب بازگشت اوجی آنانوبی به تورنتو، مایلز مک براید در همان کوارتر اول به رپترز نشان داد که در این بازی هیچ اتفاق خوبی برایشان رخ نخواهد داد (6 سه امتیازی مک برایت مقابل 5 سه امتیازی رپترز). مک براید کارش را با 29 امتیاز، 7 اسیست، 9 از 14 سه امتیازی و پلاس ماینس 40+ تمام کرد. 

برندن میلر ستاره شارلوت هورنتس در جریان پیروزی عجیب و غریب تیمش مقابل کلیولیند کاوالیرز بود. میلر 31/6 با 7 سه امتیازی ثبت کرد و اولین روکی تاریخ هورنتس شد که چنین آماری ثبت می کند. 

لبران جیمز مقابل ممفیس گریزلیز بیست و سومین تریپل دبل خودش پس از 35 سالگی را ثبت کرد؛ اگر 35 سال را معیار بگذاریم، نزدیک ترین فرد لیست جیسن کید با 8 تریپل دبل است. لبران در شب بدون آنتونی دیویس آمار خارق العاده 23 امتیاز، 14 ریباند و 11 اسیست را با پلاس ماینس 33+ ثبت کرد. روی هاچیمورا هم آمار عالی 32 امتیاز و 10 ریباند از خودش به جا گذاشت (اولین بازی 30/10 زندگی اش).

دژانته موری به خوبی از عهده رهبری آتلانتا هاوکس در ماهی که بدون تری یانگ گذشت، برآمد. او مقابل پورتلند تریل بلیزرز آمار 30/7 با دو توپربایی و دو بلاک ثبت کرد و این ماه آمار میانگین 25/5/9 دارد. 

لس آنجلس کلیپرز این بار به هیچ وجه قصد نداشت مقابل فیلادلفیا سونی سیکسرز شکست بخورد. کوای لنرد برای کمک به تیمش در راستای این هدف دست به کار شد. او طی 45 ثانیه پایانی تیمش را جلو انداخت، امتیاز پیروزی بخش را برای تیمش کسب کرد و بلاک حیاتی انجام داد تا جلوی شکست را گرفته باشد. هاردن مقابل تیم سابقش عملکرد خوبی داشت و 16/5 با 14 اسیست (تنها یک ترن اور) و دو توپربایی به ثبت رساند. از زمان کریس پال، کسی با جرزی کلیپرز چنین آماری ثبت نکرده بود. کوای شصت و پنجمین بازی این فصل خودش را انجام داد و حالا بر اساس قانون، می تواند نامزد دریافت عناوین فردی فصل باشد؛ آخرین باری که کوای این تعداد بازی انجام داد، بازیکن سن آنتونیو اسپرز بود. 

مینه سوتا تیمبروولوز مقابل دیترویت پیستونز به راحتی پیروز شد. نز رید در این بازی 21/10 ثبت کرد و رکوردش به عنوان استارتر در این فصل را به 1-5 رساند. رودی گوبر هم علاوه بر کسب 11 امتیاز، 14 ریباند انجام داد. 

هیوستون راکتس در حال انجام کاری شبیه به یک معجزه است. آنها مقابل اوکلاهماسیتی تاندر هم شکست نخوردند و به دهمین پیروزی متوالی خودشان دست پیدا کردند؛ دستاوردی که از سال 2018 به آن نرسیده بودند. جیلن گرین در این بازی آمار 37/9/6 با هفت سه امتیازی ثبت کرد؛ او جوانترین بازیکن لیگ از زمان جیسن کید شد که چنین آماری ثبت می کند. امن تامپسن هم آمار 25 امتیاز و 15 ریباند از خودش به جا گذاشت، آماری برای روکی های راکتس از زمان یائو مینگ بی سابقه بود. 

ویکتور ومبانیاما در جریان پیروزی سن آنتونیو اسپرز مقابل یوتا جز، آمار 19/8/6 با 6 بلاک را ثبت کرد. از زمان شکیل اونیل، سابقه نداشت که یک روکی از 300+ توپربایی و بلاک رد شود. این بیست و یکمین بازی 5+ بلاک ومبی در این فصل بود، نزدیک ترین تعقیب کننده او بروک لوپز با 9 بازی است. از عملکرد خوب دوین وسل با 30 امتیاز و 6 اسیست هم غافل نشویم، او طی 15 بازی اخیر آمار 20/5/5 ثبت کرده است. 

فینیکس سانز نتایج عجیب و غریبی کسب می کند. آنها بلافاصله پس از شکست مقابل تیم پانزدهم کنفرانس غرب (اسپرز)، مقابل دنور ناگتس (صدرنشین غرب) به پیروزی رسیدند. کوین دورنت در این بازی آمار عالی 30 امتیاز، 13 ریباند و 5 بلاک ثبت کرد؛ از زمان آماری استودمایر کسی چنین عملکردی با جرزی سانز ثبت نکرده بود. عملکرد دفاعی کی دی در این بازی فوق العاده بود، او بیشتر از کل تیم ناگتس بلاک کرد و آمار همه بازیکنانی که گارد کرد، دو شوت موفق از 10 شوت بود. حالا تعداد باخت های سه تیم صدرنشین غرب یعنی ناگتس، وولوز و تاندر با هم در عدد 22 برابر است. 

جدول دو کنفرانس 

 

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • روانخواه از دو نفر حلالیت طلبید و رفت!
  • مهلت ارسال چکیده به کنفرانس مطالعات هند تمدید شد
  • بسکتبال NBA | تعقیب و گریز پرهیجان در کنفرانس غرب
  • نفس راحت بارسا: زخمی برگشتند، مصدوم نه!‏
  • ۶ واحد تولیدی ورشکسته در مازندران به تولید برگشتند
  • ترجمه غزل علی سلیمیان به زبان عربی
  • کنفرانس بین‌المللی مهار آب در افغانستان
  • تاریخ رونمایی iOS 18 و هوش مصنوعی اپل به‌صورت رسمی اعلام شد!
  • واکنش تند و عجیب دروازه‌بان اسطوره‌ای به گریه وینیسیوس
  • دعوت پادشاه بحرین از بشار اسد برای شرکت در نشست اتحادیه عرب