Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@19:13:50 GMT

موزه عکاسی در خانه‌های سنتی کاشان

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۷۸۲۳

موزه عکاسی در خانه‌های سنتی کاشان

«حسین فرمانی» - عکاس - سیزدهم ژوئن دو مرکز عکاسی در خانه‌های سنتی واقع در شهر کاشان افتتاح خواهد کرد. او همچنین قصد دارد یک موزه عکاسی در آوریل سال آینده در کاشان تاسیس کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آرت نیوزپیپر، این موزه عکاسی قرار است بر آثار ۱۲۰ عکاس که در جایزه سالانه لوسی موفق بوده‌اند، تمرکز داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جایزه سالانه عکاسی از سال ۲۰۰۳ در حوزه‌های مختلف عکاسی خبرنگاری، پرتره، هنرهای زیبا و جایزه یک عمر دستاورد هنری اهدا می‌شود. از برندگان پیشین این جایزه می‌توان به «هانری کارتیه برسون»، «دیوید بیلی» و «نن گلدین» اشاره کرد.

بخشی از فضای این موزه که در حال حاضر تحت بازسازی قرار گرفته است، به نمایش تصاویر تاریخی اختصاص داده شده است.

فرمانی در جریان سفر چند سال پیش خود به کاشان، از مراکز مربوط به حوزه عکاسی این شهر بازدید کرد. او در این ارتباط بیان کرد: «فکر کردم تأسیس یک موزه که به نمایش انحصاری برخی عکاسان ماهر بپردازد، ایده خوبی است. به علاوه قصد داشتم با خرید دو یا سه خانه سنتی این شهر، سهمی در نجات معماری سنتی این شهر داشته باشم.»

«‌فرمانی» دوستی دیرینه‌ای با «مک‌کری» - عکاس «‌نشنال جئوگرافیک» دارد که در سال ۱۹۸۵ تصویر معروف دختر افغان را ثبت کرد.

«‌فرمانی» توضیح داده است: «‌استیو مک‌کری» طرفداران بسیاری در ایران دارد؛ بنابراین فکر کردم برگزاری نمایشگاه دائمی مجموعه آثار وی و نمایشگاهی از آثار دیگر عکاسان نامدار با محوریت چرخشی ایده خوبی است. بسیاری از عکاسان مهم به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها به ایران سفر نکرده‌اند. هدف من منتقل کردن آثار بین‌المللی عکاسان سراسر جهان به کاشان است و قصد دارم در کنار آثار عکاسان مطرح جهان برخی از آثار عکاسان محلی که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند را نیز به نمایش بگذارم و درنهایت امیدوارم آثار هنرمندان ایرانی در سراسر جهان به نمایش گذاشته شود.»

پرتره «دختر افغان» اثر «استیو مک‌کری»

«‌حسین فرمانی» سال ۲۰۱۶، با نمایش پرتره‌های «‌استیو مک‌کری» اولین گالری را افتتاح کرد.

هدف بعدی «‌فرمانی» تأسیس یک موزه عکاسی در «بانکوک» است. «فرمانی» بیان کرد امیدوار است مراکز مشابهی را در «‌بوداپست»، «‌چنگدو» و «‌فیلیپین» نیز تأسیس کند.

«حسین فرمانی» بیان کرد: «من در خانواده‌ای بسیار فقیر متولد شدم و از آغاز دوره جوانی عکاسی همواره الهام‌بخش من بوده است. رؤیای من برای همکاری با عکاسان بزرگی همچون «ریچارد اودان» و «‌هلموت نیوتن» به حقیقت پیوست و امیدوارم دیگر عکاسان جوان که چنین رویایی در ذهن دارند با تماشای آثار هنری یک عکاس برجسته بر روی دیوار به رؤیای خود دست یابند.»‌

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گالری عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۷۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب ۲ اثر هنری از قزوین به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی کشور

سید میثم حصاری معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: نشان فاخر صنایع دستی کشور به آثار شاخص و منحصر به فرد تولید شده توسط هنرمندان استان‌ها تعلق می‌گیرد و هر سال داوری آن‌ها به صورت استانی و سپس در سطح ملی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در مرحله داوری استانی ۲۰ اثر از هنرمندان بر اساس شاخص‌هایی، چون خلاقیت در طراحی، حفظ اصالت و مهارت در اجرا توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت پنج اثر به مرحله کشوری ارسال شد تا در کارگروه فنی معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی مورد داوری قرار گیرد.

حصاری بیان کرد: در مرحله داوری ملی از پنج اثر ارسال شده، کار هنری منبت چوب از سوی سید مرتضی عبدحسینی و قفل سنتی استاد حسن کوکبی موفق به کسب نشان فاخر صنایع دستی کشور شدند.

به گفته این مسئول، پیش از این نیز سه اثر دیگر از هنرمندان صنایع‌دستی استان قزوین در رشته تراش شیشه، نگارگری و خراطی چوب نیز موفق به دریافت این نشان شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اعلام آمار بازدید از نمایشگاه نوروزی موزه هنرهای معاصر تهران
  • کارخانه ریسباف باید به موزه ملی اصفهان تبدیل شود
  • انتخاب ۲ اثر از هنرمندان قزوینی به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی
  • انتخاب دو اثر از هنرمندان قزوینی به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی کشور
  • انتخاب دو اثر از هنرمندان قزوینی به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی
  • انتخاب ۲ اثر هنری از قزوین به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی کشور
  • ثبت ۲۵ اثر استان اردبیل در فهرست آثار ملی کشور و یک اثر در فهرست آثار جهانی
  • عکس‌هایی از زندگی پس از جنگ در سوریه روی دیوار رفت
  • نمایشگاه عکس «بازگشت»؛ با روایتی از عِرق مردم سوری به خانه و سرزمین افتتاح شد
  • برگزاری نمایشگاه آثار هنری در دانشگاه اصفهان