Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛محمد حسن ارداقیان مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین روز چهارشنبه در نشست خبری که به منظور اطلاع رسانی این طرح برگزار شد، افزود: از زمان آغاز اجرای این طرح در روز ۲۷ اردیبهشت ماه تاکنون ۱۳۰ هزار جمعیت استان مراجعه کرده اند که ۵۰ هزار تن از آنان در شهرستان قزوین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: هدف گذاری استان قزوین این است که حداقل ۵۰ درصد جمعیت واجد شرایط یعنی ۳۰۰ هزار نفر بتوانند برای سنجش فشار خون به شکل رایگان اقدام کنند.

ارداقیان ادامه داد: مردم استان می‌توانند برای این کار به تمام مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و خانه‌های بهداشت، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها و یا پایگاه‌های موقت سطح شهر جهت سنجش فشار خون خود مراجعه کننند.

وی همچنین گفت: توصیه شده مراجعان برای اندازه گیزی فشار خون نیم ساعت قبل از اندازه گیری از مصرف کافئین (قهوه و چای) و دخانیات خودداری و فعالیت بدنی شدید نداشته باشند.

ارداقیان افزود: برای پیشگیری و کنترل فشار خون، خوردن غذای سالم، کاهش مصرف نمک، طبیعی نگه داشتن وزن، افزایش فعالیت بدنی، انجام ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی و ورزش، ترک سیگار و الکل و دخانیات، مدیریت استرس و کنترل دوره ای فشار خون توصیه شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به تاثیر ویژه نمک در فشار خون لازم است برای تعادل در میزان فشار خون، ذائقه غذایی افراد از همان دوران کودکی توسط والدین به طور مناسبی در جهت کاهش غذاهای پر نمک و پر چربی هدایت شود تا در بزرگسالی دچار بیماری فشار خون و عوارض بعدی آن نشوند.

ارداقیان از رسانه های استان خواست برای جذب مشارکت حداکثری مردم جهت کنترل فشار خون در این طرح بسیج ملی تلاش کنند و افزود: مردان در مقایسه با زنان، کمتر به موضوع سلامت خود اهمیت می دهند و در این طرح ها شرکت دارند در حالی که بر اساس آمارها شاید فشار خون مردان بیشتر از زنان بوده از این رو توصیه می شود نسبت به سلامت و اندازه گیری فشار خون خود توجه بیشتری داشته باشند.

طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از ۲۷ اردیبهشت ماه در قزوین آغاز شده و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بسیج دانشگاه علوم پزشکی روابط عمومی فشار خون مردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۸۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ دانشگاه پیام نور بر اساس (آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد) ضوابط و مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از بین دانشجویان ترم آخر و دانش آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته واجد شرایط این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های و مؤسسات آموزش عالی کشور دانشجو می‌پذیرد. متقاضیان واجد شرایط این فراخوان از امروز تا دوازدهم اردیبهشت می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع دانشگاهی گلستان به نشانی reg.pnu.ac.ir/forms/authenticateuser/main.htm نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • نگاهی بر چند خبر ورزشی استان قزوین 
  • مروری بر چند خبر ورزشی استان قزوین 
  • سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوا منصوب شد ​
  • میزبانی استقلال از قزوینی‌ها بعد از ۱۳ سال!
  • فراخوان پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
  • ۴ تغییر در ترکیب استقلال نسبت به بازی گذشته با قزوینی‌ها
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا
  • سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران منصوب شد
  • میزبانی استقلال از قزوینی‌ها بعد از 13 سال!
  • آماده باش نیروهای امدادی و درمانی برای یادواره عملیات بازی دراز