Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@22:51:02 GMT

اکثر حملات سایبری به چین از سوی آمریکا است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۸۰۱۳

 طبق گزارش سالانه «تیم فنی واکنش اضطراری شبکه رایانه ملی چین » (CNCERT)، اکثر حملات سایبری که در سال 2018، شبکه‌های چین را هدف قرار داده، از سوی آمریکا بوده است.

اخبار بین الملل- خبرگزاری چینی «شینهوا» در این خصوص گزارش کرد، این تیم فنی چینی در خصوص فعالیت‌های «تروجان» و «بات نت»، به این نتیجه رسید که در سال 2018، 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

34 میلیون رایانه در چین تحت کنترل بیش از 14 هزار سرور «کنترل و فرماندهی» تروجان و بات نت (C&C ) در آمریکا بودند که در مقایسه با تعداد سرورهای کنترل و فرماندهی در سال 2017، 90.8 درصد افزایش داشته است.

در این گزارش سالانه همچنین آمده است که سه هزار و 325 نشانی پروتکل اینترنت (IP Address)، تروجان‌هایی را در سه هزار و 607 وب‌سایت چین ارسال کرده‌اند که در مقایسه با سال 2017، 43 درصد افزایش داشته است.

شینهوا به نقل از این گزارش سالانه نوشت، در دو دسته‌بندی بالا، آمریکا در صدر لیست منابع خارجی حملات سایبری قرار دارد که رایانه‌ها و وب‌سایت‌های چین را هدف قرار داده است.

این گزارش سالانه در حالی منتشر شده است که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) تأیید کرد که آمریکا در حال انجام عملیات سایبری تهاجمی خارجی است تا به روسیه و دیگران نشان دهد که  آنها بهای مداخله‌های خود در امور آمریکا را خواهند پرداخت.

روابط واشنگتن و پکن اخیراً به دلیل اقدامات تحریک‌آمیز دولت ترامپ از جمله تعیین تعرفه 200 میلیارد دلاری بر کالاهای وارداتی چین و همچنین عبور و مرور ناوهای آمریکا از تنگه تایوان و تحریک تایوان برای پیشبرد سیاست‌های جدایی از چین رو به تیرگی رفته است.

اخیراً «جیمی کارتر» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا تأیید کرد که ترامپ در تماس تلفنی اخیر خود به وی اعتراف کرده است که چین در بسیاری از عرصه‌ها از آمریکا جلو افتاده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حملات سایبری دولت ترامپ تایوان چین رایانه مشاور امنیت ملی آمریکا حملات سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۸۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی سپاه برای مقابله با اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها در فضای سایبر

فرماندهی امنیت سایبری سپاه با صدور پیامی اعلام کرد: هموطنان درصورت مشاهده هرگونه فعالیت در حمایت از دولت جعلی اسرائیل آن را به بخش گزارش‌ های مردمی سایت گرداب فرماندهی امنیت سایبری سپاه ارسال نمایند.

به گزارش مشرق، فرماندهی امنیت سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور پیامی اعلام کرد: هموطنان درصورت مشاهده هرگونه فعالیت در حمایت از دولت جعلی اسرائیل آن را به بخش گزارش‌ های مردمی سایت گرداب فرماندهی امنیت سایبری سپاه ارسال نمایند.

اطلاعیه فرماندهی امنیت سایبری سپاه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی اقدامات وحشیانه و خصمانه رژیم غاصب صهیونیستی در نسل‌کشی مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین و نیز تجاوز به اماکن دیپلماتیک ایران و ترور فرماندهان نظامی، فعالیت برخی از صفحات مجازی در همراهی و حمایت از این اقدامات رژیم، موجب جریحه‌دار شدن عواطف ملت بزرگ ایران شده است؛ لذا به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت در حمایت از دولت جعلی اسرائیل در فضای مجازی، در اسرع وقت اطلاعات و مشخصات صفحات مذکور و گردانندگان آن‌ها را به بخش گزارش‌ های مردمی سایت گرداب فرماندهی امنیت سایبری سپاه ارسال نمایند.

https://gerdab.ir/fa/forms/۸

لازم به ذکر است طبق مواد ۶، ۷ و ۸ قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت، با مجرمین برخورد قاطع خواهد شد.

دیگر خبرها

  • هکر‌های چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند
  • نگرانی آمریکا از حمله ویرانگر هکرهای چینی
  • مدیر اف‌بی‌آی: هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند
  • مدیر اف‌بی‌آی: هکر‌های چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند
  • آماده شدن هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا
  • بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • عزم جدی سپاه برای مقابله با اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها در فضای سایبر
  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • اجاره ‏‏‌بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟