Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش؛ اطلاعیه صدور مجوز افزایش سرمایه شرکت داروسازی تولید دارو ساعتی قبل بر روی وب سایت کدال قرار گرفت. بر این اساس شرکت می‌تواند سرمایه خود را به میزان 38.33 درصد افزایش دهد. مطابق با آنچه که در اطلاعیه منتشر شده در کدال آمده است . بر اساس قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه 1384)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت داروسازی تولید دارو در این سازمان مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسیدگی انجام شده حاکی از آن است که  مواردی مغایر با قوانین و مقرّرات مربوط به منظور انتشار سهام در مدارک و ارزیابی‌های شرکت یاد شده از سوی سازمان بورس مشاهده نشده است. از این رو افزایش سرمایه «دتولید» از سوی سازمان بورس بلامانع خواهد بود.

مطابق با اطلاعات منتشره از سوی شرکت، «دتولید» در نظر دارد تا افزایش سرمایه 23 میلیارد تومانی را در صورت‌های مالی خود منظور کند. با انجام این افزایش سرمایه، سرمایه شرکت به 60 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. لازم به ذکر است که افزایش یاد شده به انتشار 230 میلیون برگه سهم 100 تومانی جدید منتهی می‌شود و از محل از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی انجام خواهد شد.

بر اساس اطلاعاتی که شرکت در طرح توجیهی افزایش سرمایه خود منتشر کرده است، هدف از انجام افزایش سرمایه طبق مصوبات شورای سیاست گذاری دارو در خصوص رعایت روشهای بهینه تولید فرآورده های دارویی (GMP) خواهد بود. در چهارچون همین مصوبات شرکت طبق برنامه زمانبندی باید کلیه خطوط تولیدی فاقد GMP را طبق استانداردهای مربوط بهینه و اصلاح کند. همچنین تغییر شرایط تامین کنندگان از اعتباری به نقدی باعث شده که حجم سرمایه در گردش مورد نیاز جهت حفظ فعالیت شرکت در سطح کنونی با افزایش قابل ملاحظه‌ای همراه نشود.

دلیل تامین وجه موزرد نیاز این افزایش سرمایه مطالبات حال شده و آورده نقدی این است که «دتولید» به دلیل حجم بالای تسهیلات دریافتی از بانکها، نسبت های اعتباری شرکت، توانایی اخذ تسهیلات جدید از سیستم بانکی را ندارد. همین امر سبب شده تا شرکت چاره‌ای جز تامین وجود مورد نیاز خود از محل افزایش سرمایه به شیوه یاد شده نداشته باشد.

گفتنی است، از محل منابع مالی تامین شده پس از انجام این افزایش سرمایه، مبلغ سه میلیارد و 200 میلیون تومان صرف ساختمان و تاسیسات خواهد شد و شش میلیارد تومان نیز به تامین ماشین آلات لازم اختصاص پیدا می‌کند. باقی مبلغ نیز که 13 میلیارد و 800 میلیون تومان را شامل می‌شود جهت اصلاح ساختار مالی و سرمایه در گردش استفاده خواهد شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس بازار سهام افزایش سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۸۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد عزتی با اعلام این خبر گفت: در راستای اعمال سیاست‌های تشویقی شهرداری تبریز در تعرفه و عوارض محلی مصوب شورای اسلامی شهر و با هدف توسعه گردشگری و افزایش مراکز اقامتی در شهر تبریز، مجوز احداث ۲ باب هتل در منطقه غرب و هسته مرکزی شهر و با سرمایه گذاری بخش خصوصی در کمیسیون ماده ۵ استان صادر شد.

وی در تشریح جزئیات این خبر افزود: طبق مصوبه صادره از کمیسیون ماده ۵ استان، هتل الهیه واقع در آخر شهرک طالقانی به مساحت عرصه ۶ هزار مترمربع و زیربنای ۳۵ هزار مترمربع شامل: مرکز اقامتی، تجاری و پارکینگ بوده و همچنین هتل گسترش ۲ واقع در چهارراه هفت تیر (آبرسان) و ضلع شمالی هتل گسترش به مساحت ۲۳۰۰ مترمربع در یازده طبقه شامل مرکز اقامتی، پارکینگ و پارکینگ عمومی است که جهت اجرا به شهرداری‌های مناطق ابلاغ شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با اشاره به ماده ۳۶ لایحه تعرفه و عوارض محلی مبنی بر صدور پروانه رایگان برای مراکز اقامتی در سطح شهر گفت: احداث هتل‌ها با هر درجه و ستاره در هر کاربری، بعد از تصویب در کمیسیون ماده ۵ از پرداخت هرگونه عوارض مفاد این تعرفه معاف بوده و شهرداری تبریز مبلغی از بابت هرگونه عوارض اخذ نخواهد کرد.

عزتی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز آمادگی خود را جهت ارائه تسهیلات گوناگون در راستای اجرای پروژه‌های شهری به ویژه در حوزه گردشگری اعلام کرد و از سرمایه گذاران حوزه‌های مختلف به ویژه بخش خصوصی در جهت توسعه و رونق گردشگری دعوت به عمل می‌آورد.

کد خبر 6081399

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • صدور ۲۵۵۰۰ کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی
  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • فعالیت در بورس چگونه به تولید کمک می‌کند؟
  • برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳
  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه
  • تغییر در ترکیب هیئت پذیرش شرکت‌های استارت‌آپی/پذیرش دانش‌بنیان‌ها در حوزه های مختلف