Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان؛ حجت الاسلام حبیب الله شعبانی به مناسبت هفته محیط زیست با حضور در منطقه حفاظت شده خانگرمز شهرستان تویسرکان ضمن گفتگو با محیط بانان و فعالان محیط زیست از مناطق حافظت شده نیز بازدید کرد.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به هفته محیط زیست خاطرنشان کرد: اگر مسئولان در مناطق حفاظت شده حاضر شوند محیط فیزیکی سخت و خشن را خواهند دید و تایید می کنند که کار در آن از لحاظ جغرافیایی و محیطی بسیار سخت و طاقت فرسا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حضور در بین محیط بانان توفیقی برای ما بوده است، اظهار داشت: شرایط کاری محیط بانان در این فضا بسیار سخت است و باید دوری از خانواده و خطرات موجود در طبیعت را نیز به آن اضافه کرد.

امام جمعه همدان تاکید کرد: در کنار همه این سختی ها آنچه ناراحت کننده است، حقوق و مزایا این قشر است که متاسفانه خیلی قابل توجه نیست و نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی و کشوری به این موضوع هستیم.

وی به سختی های کار محیط بانی اشاره کرد و گفت: ما هر چقدر به این قشر نزدیک شویم و ارتباط بیشتری با آنها داشته باشیم هم با شرایط کاری آنها آشنا خواهیم شد و هم قدردان زحمات آنها خواهیم بود و در نهایت می توانیم بیشتر به آنها خدمت کینم.

امام جمعه همدان با تاکید بر توجه ویژه دین اسلام بر حفظ محیط زیست عنوان کرد: امروز محیط زیست یک مساله بسیار جدی است و در اسلام نیز بسیار مورد توجه بوده و در روایات ما مورد اشاره قرار گرفته است.

کد خبر 4639097

منبع: مهر

کلیدواژه: محیط بان امام جمعه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۸۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است

رئیس اداره محیط زیست شهرستان چادگان گفت: با توجه به تقارن ایام پیش‌رو و آغاز فصل تکثیر و تخم‌ریزی ماهیان در دریاچه سد زاینده‌رود، ماهیگیری در این دریاچه ممنوع است.

مجتبی حاجتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: با توجه به تقارن ایام پیش رو و با شروع فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان در دریاچه سد زاینده‌رود، تا اطلاع ثانوی ماهیگیری در این دریاچه ممنوع است.

وی افزود: ممنوعیت صید ماهی در دریاچه از یکم اردیبهشت تا اواسط تیر سال جاری به منظور حفظ ذخایر آبزیان و جلوگیری از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی است.

رئیس اداره محیط زیست چادگان خاطرنشان کرد: طی سه روز اخیر از اعلام ممنوعیت صید ماهی، هنوز مورد تخلفی مشاهده نشده است.

حاجتی تاکید کرد: با توجه به ممنوعیت صید در این فصل گشت‌زنی و کنترل دریاچه زاینده‌رود بیشتر شده است و اگر مورد تخلفی مشاهده شود، مراتب آن صورت‌جلسه و به مقام قضائی تحویل می‌شود.

وی اضافه کرد: دریاچه زاینده‌رود با مساحت ۵۴ کیلومترمربع یکی از مناطق حفاظت شده دالانکوه و سد زاینده‌رود است.

رئیس اداره محیط زیست چادگان گفت: بیشتر ماهیان این دریاچه، کپور، آمور، زرد پر، فیتوفاکت و قزل‌آلا هستند که علاوه بر آن محل زادوولد و جوجه‌آوری پرندگان مهاجر کاکایی ارمنی و پرستوی دریایی در فصل پاییز است.

کد خبر 747144

دیگر خبرها

  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان 
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد