Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@16:59:17 GMT

۲۰۰ صنعت مزاحم در شهرها شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۸۴۳۱

۲۰۰ صنعت مزاحم در شهرها شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا اورنگی ظهر چهارشنبه در جلسه کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان با اشاره به عرصه‌های مرتبط با اراضی ملی واگذار شده، اظهار داشت: کمیسیون حق ورود به این موارد را ندارد.

وی با بیان اینکه از سال ۹۴ در ۲۱ استان گزارشات کمیسیون رفع تداخلات جمع‌آوری شده و موارد برسی شدند، گفت: بایستی تصمیمات در جهت حفظ حقوق مردم و دولت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اورنگی ادامه داد: به منظور توسعه کشور، کمیسیون رفع تداخلات حدود سه و نیم میلیون هکتار از ارضی ملی کشور واگذار کرده لذا باید تصمیمات این کمیسیون برای مردم و دولت منفعت عمومی داشته باشد.

رئیس کارگروه مرکزی رفع تداخلات بیان کرد: تقریباً ۲۰۰ صنعت مزاحم در شهرها مورد شناسایی قرار گرفته و این صنایع به معاون وزیر صمت اعلام شده تا بتوان در هر شهر برای صنایع موجود حد نصابی تعیین کرده و در این زمینه تصمیم‌گیری کرد.

وی با اشاره به اینکه مقدار اراضی جهت تغییر کاربری بر عهده استان‌های مختلف کشور است، تصریح کرد: باید بعد از تغییر کاربری به منظور ساماندهی اراضی مزاحم، به همان میزان در سایر نقاط شهر به پهنه سبز شهرها اضافه شود.

رئیس سازمان امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی گفت: حدود یک میلیون هکتار از اراضی کشور در کمیسیون‌های مربوطه، غیرملی تشخیص داده شده‌اند و اکنون هفت و نیم میلیون هکتار در قالب رفع تداخلات مورد رسیدگی قرار گرفته است.

کد خبر 4639332

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد مشاغل مزاحم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۸۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۱ هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب ۵ پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد.

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6086505

دیگر خبرها

  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • ۷۵ درصد اراضی آذربایجان غربی در سه سال اخیر تعیین تکلیف شد
  • رفع تداخلات ارضی از ۶۸ درصد زمین‌های کشاورزی
  • تعیین تکلیف ۷۵درصد اراضی آذربایجان غربی در کمیسیون رفع تداخلات
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد
  • شناسایی تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیشابوربا رصد ماهواره‌ای
  • تداخلات چهار پلاک ثبتی در اراضی کشاورزی قم رفع شد