Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@16:35:21 GMT

شبکه نوآوری پلنت؛ حلقه اتصال بیمه و فناوری

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۸۴۳۸

به گزارش اکوفارس، از اواسط بهمن ماه سال گذشته طراحی شبکه نوآوری سلامت با نام پلنت آغاز شد تا شرایط حضور فعالان حوزه فین تک و اینشورتک در صنعت بیمه بیش از گذشته مهیا شود. این مجموعه با سرمایه دو میلیاردی به پایان رسید و صبح امروز –۲۲ خرداد- شبکه نوآفرینی پلنت به عنوان اولین مرکز نوآوری در حوزه بیمه با حضور رئیس بیمه مرکزی، مدیران ارشد صنعت بیمه ایران و تعدادی از فعالان زیست‌بوم کارآفرینی افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلنت در کارخانه نوآوری آزادی بنا شده است. سوله این کارخانه میزبان استارتاپ‌ها و افراد خلاقی است که در حوزه صنعت بیمه و مسائل مالی، ایده‌های جذاب دارند. محیط کارشان نیز با همان خلاقیتی که مدنظر این گروه است طراحی شده تا افراد بتوانند به شکل کوتاه مدت در آن مستقر شوند و بدون اینکه به فکر پرداخت اجاره باشند، کارشان را پیش ببرند.

اینشورتک ها (فناوری‌های بیمه که معادل عبارت InsurTech است. «کاربرد نوآورانه فناوری برای ارائه خدمات بیمه») سالهاست وارد اکوسیستم کارآفرینی دنیا شده‌اند و به شکل خوشبینانه ما حدود ۱۰ سال از اتفاقاتی که در این حوزه رخ داده، عقب هستیم. اینشورتک‌ها دنیای متنوعی هستند که فرصت‌های کاری بیشماری در آن وجود دارد. از بیمه اشیا گران قیمت در خانه گرفته تا تولید محتوا برای مشتریانی که ببینند اصلاً چه بیمه‌ای به دردشان می‌خورد.

از اهداف اصلی افتتاح این شبکه می‌توان به نوآوری در صنعت بیمه، حمایت از نخبگان جوان، ایفای نقش در اقتصاد دانش بنیان، سرمایه‌گذاری جسورانه و پر ریسک، حضور فعال به عنوان بازیگران اصلی در اکوسیستم نوآفرینی، اثرگذاری در صنعت بیمه و… اشاره کرد.

در حوزه صنعت بیمه که اصلی‌ترین صنایع کشورها در حوزه اقتصاد است، مطالعه‌ای صورت گرفته که نشان می‌دهد این شرکت‌ها به صورت فردی، تا سطح محدودی رشد می‌کنند و زمانی رشد کامل برای شأن اتفاق می‌افتد که از مؤلفه‌های اصلی این صنعت برخوردار شوند. اگر زیرساخت‌های توسعه صنعت و تحرک در این زمینه وجود داشته باشد، شرکت‌های بیمه می‌توانند به طور کامل توسعه یابند.

ایمان جلیلی مدیر ارتباطات شبکه نوآوری پلنت در گفت وگو با ایرنا درباره این مجموعه و راهی که پیش رو دارد گفت: پلنت مرکز نوآوری در حوزه بیمه و مالی است. به این معنی که در بستر این پلتفرم زیرساختی فراهم شده تا استارتاپ‌ها و افراد خلاق بتوانند سرویس‌های متنوعی به بدنه شرکت‌های مالی و بیمه ارائه دهند.

از طرف دیگر این مجموعه میزبان گروه‌های استارتاپی و کسب و کارهایی خواهد بود که یا در این حوزه فعالیت دارند یا قرار است تازه شکل بگیرند. هدف تمام افراد هم حل مسائل و مشکلات مشتریان بیمه است.

جلیلی درباره شیوه سرمایه گذاری پلنت روی استارتاپ ها گفت: در واقع بخش کوچکی از کاری که ما انجام می‌دهیم سرمایه‌گذاری است. مجموعه نوآوری در سطوح بسیار پایین سرمایه‌گذاری می‌کند اما در کنار ما مجموعه دیگری فعال است که سرمایه‌گذاری های بزرگ و خطرپذیر برعهده اوست.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر هفت تیم در این مجموعه مستقر هستند که هیچکدام تیم‌های پلنت نیستند. هدف ما این است که بتوانیم در سال روی ۸ تیم سرمایه گذاری کنیم.

وی در ادامه گفت: امکان استقرار تیم‌های استارتاپی در این مرکز وجود دارد. آنها می‌توانند از سرویس‌های آموزشی، منتورها برای رشد مجموعه شأن استفاده کنند. برای بدنه بیمه نیز کارگاه‌های نوآوری و حل مسئله در نظر گرفته شده است. در واقع چرخه‌ای وجود دارد که طی آن مشکلات صنعت بیمه پیدا و به تیم‌های خلاق ارجاع داده می‌شود تا به روش نوآورانه آنها را حل کنند. در ادامه نیز این روش می‌تواند به کسب و کاری درآمد زا تبدیل شود.

وی درباره فرصت‌های شغلی که در حوزه اینشورتک‌ها وجود دارد گفت: اگر این مسئله جا بیفتد که نوآوری در صنعت بیمه لزوماً فروش آنلاین و مقایسه بیمه‌ها با یکدیگر نیست، می‌توان فرصت‌های شغلی و کاری بسیار زیادی را ایجاد کرد. حوزه‌های بیشماری هستند که با قرار گرفتن در کنار صنعت بیمه می‌توانند ارزش افزوده جذاب ایجاد کنند.

او در توضیح این مسئله به مثالی اشاره کرد و گفت: کسانی که در حوزه سلامت الکترونیک کار می‌کنند، می‌توانند کنار بیمه دیتای مشتریان‌شان را تحلیل کنند تا به واسطه آن فروش هوشمندانه بیمه اتفاق بیفتد و ریسک بیمه پایین بیاید.

البته تمام اینها به شرطی اتفاق می‌افتد که بدنه بیمه نیز راضی به این همکاری باشد. برای ایجاد و شکل گیری نوآوری در صنعت بیمه، نیاز به دسترسی به بدنه بیمه است. امیدواریم طی یک برنامه چهار ساله، مدیران بیمه به حضور در حوزه نوآوری روی بیاورند و از طرف دیگر استارتاپ‌ها برای ورود به این بازار دست نخورده تشویق شوند.

او در پایان گفت: هدف شبکه نوآوری در واقع شبکه سازی بین آدم‌های تأثیرگذار در این حوزه است. ما مجموعه را طوری طراحی کردیم که امکان برقراری رویداد در آن وجود داشته باشد. تا افراد بتوانند مسائل شأن را با هم در میان بگذارند تا به راه حلی جذاب و سود ده دست پیدا کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۸۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رامبد دانش‌پژوه، مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر شریف در حوزه فناوری‌های نو در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار کرد: اولین مرکز نوآوری شریف با هدف توسعه فناوری‌های نو، اینترنت اشیا، رباتیک دانش‌آموزان را مورد آموزش و حمایت قرار می‌دهد. این مرکز در ۱۴۰۱ تاسیس شده است و به عنوان شرکت خلاق فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به ماموریت مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر افزود: کشف استعدادیابی و آموزش دانش‌آموزان از سن ۷ سال تا ۱۷ سال برای ورود به فری‌لنسری یا آزاد کار انجام می‌شود. به عبازت دیگر، دانش‌آموزان پس از ورود به فری‌لنسری می‌توانند کسب و کار خودشان داشته باشد.

دانش‌پژوه با بیان اینکه مرکز نوآوری لنسر با سایر مراکز تفاوت دارد، ابراز کرد: نیاز دانش‌آموزان و روش آموزش آن‌ها با یکدیگر متمایز است؛ بنابراین یک اتاق هنر تعبیه کردیم تا دانش‌آموزان در اتاق هنر و مکانیک همراه با بازی و سرگرمی به آموزش بپردازند.

مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر اضافه کرد: آموزش به دانش‌آموز با آموزش به بزرگسال متفاوت است؛ دانش‌آموزی که برنامه‌نویسی یاد می‌گیرد باید به صورت کنترل‌شده بازی و سرگرمی داشته باشد. در واقع، بازی باید در خدمت آموزش باشد.

وی افزود: مهارت‌هایی که در مرکز نوآوری لنسر به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود، باعث می‌شود که آن‌ها بعد از فارغ‌التحصیلی توانایی انجام پروژه را داشته باشند.

دانش‌پژوه با بیان اینکه دانش‌آموزان در مرحله مقدماتی باید با الگوریتم‌ها آشنا شوند، اظهار کرد: فرآیند آموزش مهارت‌ها در این مرکز نوآوری سه سال طول می‌کشد.

مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر با بیان اینکه ۱۲۰۰ دانش‌آموز از بدو تاسیس ۶۰۰ نفر فارغ‌التحصیل شدند، تصریح کرد: از  ۶۰۰ نفر  ۸۰ نفر گواهی بین‌المللی دریافت کردند و به مرحله آزمون بین‌المللی رسیدند. با مجموعه ای خارج از ایران فعالیت می‌کنیم که دانش‌آموزان بتوانند بورسیه شوند. همچنین ۱۲ نفر مرحله کارآموزی را گذارندند.

وی افزود: مرکز نوآوری لنسر به دانش‌آموزان نخبه علاقه‌مند بورسیه تحصیلی رباتیک، برنامه‌نویسی هوش مصنوعی اهدا می‌کند.

دانش‌پژوه ادامه با اشاره به معنای لنسر، ادامه داد: لنسر به معنای نوک پیکان است یعنی دانش‌آموزانی که بتوانند خط‌شکن دشمن باشد.

مدیرعامل مرکز نوآوری لنسر ابراز کرد: دستاوردهای دانش‌آموزان باید نشان داده شود و در این خصوص ایونت‌هایی در عراق و دانشگاه شریف برگزار کردیم. همچنین مسابقه کیدمد شریف بررگترین مسابقه دانش‌آموزی که در ۱۴ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

وی افزود: ما به اختلالات یادگیری دانش‌آموزان در آموزش توجه می‌کنیم و درصدد هستیم قبل از ورود به مرکز مشکلاتشان را حل کنیم؛ لذا محتوای آموزشی را با کیفیت بالا آماده کردیم. دانش‌آموزان به صورت آنلاین می‌توانند در این کلاس حضور پیدا کنند.

دانش‌پژوه ادامه داد: هزار و صد ۱۶۰ مدرسه شبانه‌روزی در کل کشور وجود دارد که از فناوری محروم هستند و با معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش این دانش‌آموزان را شناسایی کردیم و هزار و ۱۵۰ نفر را در این مرکز نوآوری تحت پوشش قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: نوع و محتوای آموزش به دانش‌آموزان بسیار اهمیت دارد و هزینه یک ماه حضور در این مرکز نوآوری ۱ میلیون و پانصد هزار تومان است. همچنین ۱۴ نفر به ثبت اختراع رسیدند.

دانش‌پژوه با اشاره به چشم‌انداز ۱۰ ساله خود، ابراز کرد: درصدد هستیم به یک بستر و مرکزی تبدیل شویم که از لحاظ علمی مرزشکن باشیم و محصولات های‌تک را به کشورهای جهان صادر کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد
  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود
  • دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین
  • رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»