Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@09:54:01 GMT

وکیل محمد علی نجفی: برادر استاد میترا، ولی دم نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۸۵۱۳

علیزاده طباطبایی، وکیل محمد علی نجفی گفت: من از اظهارات مسعود استاد اطلاعی ندارم. از لحاظ قانونی ایشان، ولی دم نیست، اما اظهارات مطرح‌شده در دادسرا از سوی ایشان را در رسانه‌ها دیده‌ام. این‌ها ادعاست و تا وقتی ثابت نشود، نمی‌شود درباره‌اش صحبت کرد. اما درباره «مهدورالدم» بودن یا نبودن خانم استاد هم من هیچ اظهارنظری نکرده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من با هیچ رسانه‌ای در این خصوص صحبتی نداشتم. حالا ایشان بر چه پایه و اساسی از من شکایت کرده است را نمی‌دانم، ضمن این‌که کیفرخواست صادر و این پرونده به دادگاه کیفری ارسال شده و طبیعتا هرگونه سند و مدرک جدیدی درخصوص این پرونده هم باید به دادگاه ارایه شود.

به گزارش شهروند، با گذشت ۱۴ روز از جنایت عجیب برج آرمیتا، اخبار و شنیده‌های ریز و درشت درخصوص این حادثه همچنان ادامه دارد. ارایه مستندات جدید از سوی خانواده میترا استاد به مسئولان قضائی و البته اعلام شکایت مسعود استاد از آقای طباطبایی به دلیل آن‌چه که او انتشار اکاذیب و تهمت به خواهرش عنوان کرده، از تازه‌ترین این خبرهاست. هرچند در پیگیری‌های برای روشن‌شدن موضوع، وکلای آقای نجفی واکنش به این اظهارات را به زمان مناسب دیگری موکول کردند، اما آقای طباطبایی برای برطرف شدن برخی شبهات این پرونده، گفت‌وگوی کوتاهی با «شهروند» داشت که در ادامه می‌خوانید:

آقای طباطبایی، هفته گذشته و قبل از شروع تعطیلات برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها خبر عزل وکالت شما از پرونده آقای نجفی را منتشر کردند.
من نمی‌دانم این اخبار جعلی چطور به این راحتی منتشر می‌شود. من هم با دیدن این خبر که ابتدا در یکی از خبرگزاری‌های رسمی منتشر شد، شوکه شدم. اما اصلا همچین چیزی صحت ندارد و من همچنان وکالت آقای نجفی را برعهده دارم.

یعنی شما همچنان وکیل آقای نجفی هستید؟
بله، من نه استعفا دادم و نه از وکالت عزل شدم. من همراه با آقای گودرزی و خانم عقبایی وکالت آقای نجفی در این پرونده را برعهده داریم و پیگیر این پرونده هستیم.

پس چرا بعد از انتشار این خبر هیچ واکنشی نشان ندادید؟
متاسفانه درباره این پرونده اخبار و شایعات ضد و نقیض و بی‌پایه و اساس مطرح شده است. این ماجرا از همان روز نخست شروع شد. ما یعنی من، خانم عقبایی و آقای گودرزی تصمیم گرفتیم هیچ صحبت یا واکنشی نداشته باشیم. درواقع تصمیم بر این شد که با هیچ رسانه‌ای درخصوص این پرونده ارتباط نگیریم.

اما این تصمیم کمکی به روشن‌شدن این پرونده و جلوگیری از انتشار شایعات و اخبار ضد و نقیض نمی‌کند.
واقعیت این است که در این فضا هرگونه صحبت و واکنشی اوضاع را خراب‌تر می‌کند، البته نه این‌که هیچ اطلاع‌رسانی انجام نشود، اما قرار بر این است که پس از بررسی همه جوانب و ابعاد پرونده بیانیه یا نشست خبری با حضور رسانه‌ها برگزار شود. قصد ما پیگیری دقیق و مبتنی بر قانون این پرونده به دور از همه حواشی و جنجال‌هاست. مطمئنا اگر لازم باشد اطلاع‌رسانی دقیق درخصوص این پرونده انجام می‌شود.

آقای طباطبایی، برادر مقتول روز یکشنبه با حضور در دادسرا اظهارات جدیدی درخصوص این پرونده مطرح کرده، حتی ایشان مدعی شده از شما به دلیل اتهام بی‌پایه و اساس «مهدور‌الدم» بودن خانم استاد شکایت کرده است.
من از اظهارات مسعود استاد اطلاعی ندارم. از لحاظ قانونی ایشان، ولی دم نیست، اما اظهارات مطرح‌شده در دادسرا از سوی ایشان را در رسانه‌ها دیده‌ام. این‌ها ادعاست و تا وقتی ثابت نشود، نمی‌شود درباره‌اش صحبت کرد. اما درباره «مهدورالدم» بودن یا نبودن خانم استاد هم من هیچ اظهارنظری نکرده‌ام. من با هیچ رسانه‌ای در این خصوص صحبتی نداشتم. حالا ایشان بر چه پایه و اساسی از من شکایت کرده است را نمی‌دانم، ضمن این‌که کیفرخواست صادر و این پرونده به دادگاه کیفری ارسال شده و طبیعتا هرگونه سند و مدرک جدیدی درخصوص این پرونده هم باید به دادگاه ارایه شود.

تاریخ برگزاری جلسه دادگاه مشخص شده است؟
شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران مسئول رسیدگی به این پرونده است، اما هنوز هیچ ابلاغی درباره تاریخ برگزاری جلسه دادگاه به ما ارسال نشده است.

آقای طباطبایی گمانه‌زنی‌های زیادی درباره علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه این پرونده مطرح شده است.
تشخیص این موضوع فقط برعهده قاضی است و کسی نمی‌تواند دراین‌باره دخالتی داشته باشد.

شما با توجه به تجربیاتی که در پرونده‌های مختلف داشتید، چه پیش‌بینی دارید؟
واقعا نمی‌توان پیش‌بینی یا گمانه‌زنی کرد. همه چیز درباره علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه در قدرت و اختیار قاضی است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: علیزاده طباطبایی میترا استاد محمد علی نجفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۸۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس فعلا «آسانژ» را به آمریکا تحویل نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، دادگاه انگلیس اجرای حکم استرداد «جولیان آسانژ» مؤسس ویکی لیکس به آمریکا را به تعویق انداخت.

بر اساس این گزارش، دادگاه انگلیس به آسانژ این حق را داد که در واکنش به صدور حکم استردادش به آمریکا درخواست تجدیدنظر ارائه دهد.

این روند در انگلیس به مدت سه هفته به تعویق افتاده تا وکلای تابع دولت آمریکا تضمین‌های جدیدی در خصوص حمایت از آزادی بیان در زمینه پرونده آسانژ و عدم صدور حکم اعدام علیه وی ارائه دهند.

جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی لیکس چند روز قبل به دلیل وخامت وضعیت جسمانی جلسات رسیدگی به پرونده خود در دادگاه عالی لندن را از دست داد و همچنین به دلیل وخامت حالش از حضور در کنفرانس ویدئویی نیز خودداری کرد.

این موضوع را کلویی شلوسبرگ، مشاور آسانژ رسانه‌ای کرد و به رسانه‌ها گفت: «البته جولیان حضور نداشت و حتی از طریق تماس ویدئویی هم در جلسه دادگاه شرکت نکرد. او شرایط خوبی ندارد».

دولت بریتانیا پیش از این فهرستی از پرونده‌ها و اتهامات را برای رسیدگی به دادگاه عالی ارجاع داده بود که مستلزم آن بود که دادگاه جلسات رسیدگی را به مدت ۲ روز آغاز کند و طی آن تعیین شد که آسانژ فرصت درخواست تجدید نظر در مورد تصمیم برای استرداد او به ایالات متحده را دارد.

آسانژ با ۱۸ اتهام جنایی روبرو است که می‌تواند او را تا ۱۷۵ سال زندانی کند. یکی از آخرین گزینه‌ها برای جلوگیری از انتقال وی به ایالات متحده ممکن است شکایت به دادگاه حقوق بشر اروپا باشد.

کد خبر 6062947

دیگر خبرها

  • وکیل خانواده مهران سماک: دادگاه نظامی یک قزوین هم حکم قتل عمد و مجازات قصاص را برای متهم پرونده صادر کرد
  • مداخله ایرلند در پرونده نسل کشی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل
  • تصمیم ایرلند برای شرکت در شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل
  • حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد
  • آخرین وضعیت پرونده قتل «مهران سماک»
  • صدور حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک
  • افزایش تعاملات دادستانی و شهرداری با رویکرد حل مشکلات مردم
  • انگلیس فعلا «آسانژ» را به آمریکا تحویل نمی‌دهد
  • خشم ترامپ از تعیین تاریخ جدید دادگاه پرداخت حق السکوت
  • حکایت سه برادر عاشقی که به فاصله‌ی چهار ماه رخت شهادت به تن کردند