Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:27:47 GMT

تمرکز رسانه های جهان بر سفر نخست وزیر ژاپن به تهران

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۸۹۷۰

تمرکز رسانه های جهان بر سفر نخست وزیر ژاپن به تهران

خبرگزاری اسوشیتدپرس در گزارشی از دفتر دوبی نوشت: آبه در مأموریتی برای کاهش تنش‌ها میان ایران و ایالات متحده، به عنوان نخستین نخست وزیر ژاپن از هنگام انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ میلادی به تهران سفر کرده است.

این خبرگزاری آمریکایی افزود: دیدار آبه همزمان با افزایش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس، به عنوان تلاشی برای میانجیگری تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاض تنها ساعتی پیش از ورود نخست وزیر ژاپن به تهران، ادعا کرد که نیروهای انصارالله یمن به یک فرودگاه عربستان حمله کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد: آبه پیش از آغاز سفر به تهران در توکیو گفت: ژاپن در میانه نگرانی‌ها درباره تنش‌های فزاینده در خاورمیانه و با درنظر گرفتن توجه جامعه بین المللی به این مساله، امیدوار است که بیشترین تلاش خود را را برای استقرار صلح و ثبات در منطقه به کار بندد.

وی افزود: با توجه به روابط دوستانه سنتی میان ژاپن و ایران، من تمایل دارم که به منظور کاهش تنش‌ها، تبادل نظرهای صمیمانه و بی پرده‌ای با "حسن روحانی"رییس جمهوری ایران داشته باشم.

به گفته مقام‌های دولت ژاپن، آبه فهرستی از درخواست‌ها به تهران ارائه نخواهد کرد یا حامل پیامی از واشنگتن برای تهران نخواهد بود، بلکه می‌خواهد نقش یک میانجی بی طرف را ایفا کند.

به گفته سخنگوی دولت ژاپن؛ آبه پیش از آغاز این سفر روز سه شنبه با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره ایران گفت وگو کرده است

تارنمای هیل نیز نوشت: مذاکرات ایران و ایالات متحده از مدتی پیش آغاز شده و تنها رودر رو نبوده است.

هنری روم تحلیلگر گروه اوراسیا در این تارنمای آمریکایی افزود: مأموریت آبه در سفر به تهران که کاهش تنش میان ایالات متحده و ایران است، برای یک سیاستمدار بلندپایه ژاپنی غیرمعمول به شمار می‌رود. آبه احتمالاً بیشتر حامل پیام خواهد بود تا میانجی گر میان ۲ کشور متخاصم، هر چند ممکن است سران ایران را به مذاکره مستقیم با دولت ترامپ ترغیب کند.

هیل افزود: دورنمای غیرمحتمل و بعید ملاقات ترامپ و روحانی، توجه رسانه‌ها را جلب کرده است. اما تمرکز بر مذاکرات مستقیم، این نقطه عطف و چرخش مهم در روابط دو کشور را تیره و مبهم می‌سازد. تهران برای نخستین بار از هنگام کناره گیری ایالات متحده از توافق هسته‌ای در مه ۲۰۱۸ (۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷)، مذاکره با واشنگتن را آغاز کرده است که هرچند رودر رو نیست، اما راهبردی به شمار می‌رود.

به نوشته هیل؛ راهبرد تازه تهران در این مذاکرات، پرهیز ار فروپاشی اقتصادی و درگیری با ایالات متحده است.

«ترامپ» روز سه شنبه در باره امید به گفت و گو با ایران، گفت: ایران نسبت به آن زمانی که به اینجا (کاخ سفید) آمدم، بسیار متفاوت شده است. وقتی به اینجا آمدم، آنها همه جا بودند. ایران امروز، به دلیل تحریم و مسائل دیگر، با زمانی که من روی کار آمدم تفاوت زیادی کرده. آن موقع در گوشه گوشه دنیا دردسر و ترور ایجاد می‌کردند. اما تصور می‌کنم آنها اکنون بیشتر به ایالات متحده احترام می‌گذارند. / ‏

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۸۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین

اعتراضات علیه جنگ غزه از دانشگاه‌های «کلمبیا» و «ییل» به سایر دانشگاه‌های ایالات متحده گسترش یافته و مقامات این کشور در تلاش برای خنثی کردن آن هستند. از زمان درگیری‌ها در غزه، تظاهرات و بحث‌های داغ درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی درغزه و آزادی بیان، دانشگاه‌های ایالات متحده را تکان داده است.

دریافت 36 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: حمیدرضا برزگر

دیگر خبرها

  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • روایت زندگی نخستین فرمانده یزدی/ پنجم اردیبهشت ماه، روز مفتضحانه‌ترین باخت نظامی ایالات متحده در تاریخ کشور ایران
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • جهان عملا وارد جنگ جهانی سوم شده است
  • به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟
  • غافلگیری کاخ سفید از ابعاد حمله ایران