Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@00:40:20 GMT

فرمانداران از رای مردم در انتخابات صیانت کنند

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۹۱۸۴

فرمانداران از رای مردم در انتخابات صیانت کنند

عباس رضایی روز چهارشنبه در گردهمایی فرمانداران استان اصفهان به میزبانی سالن اجتماعات پژوهشگاه اسانس دانشگاه کاشان در قمصر، برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری را یادآور شد و وظیفه فرمانداران را در این زمینه بسیار حساس و خطیر بیان کرد.

وی افزود: همه باید در امر برگزاری انتخابات متعهد و هماهنگ شویم زیرا مهمترین رسالت و هدف جانانه ما دفاع از تک تک رای های مردمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اصفهان تصریح کرد: فرمانداران اگر ارتباطی با نمایندگان کنونی مجلس شورای اسلامی دارند، باید این دوستی ها به ویژه در چینش هیات های اجرایی استقلال خود را نشان دهند تا افراد از یک جناح خاص نباشند.

وی در ادامه افزود: مسؤولان و کارگزاران نظام به همه مسائل و مشکلاتی که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند، واقف هستند که برخی از این مشکلات چندین ساله است اما برخی دیگر را می‌توان با تدبیر برطرف کرد.

رضایی همچنین از تبدیل باغ‌های قمصر کاشان به ویلاهای شخصی گلایه کرد و گفت: این اقدام نباید در دیگر شهرها مانند چادگان، خوانسار و فریدون شهر انجام شود، بلکه باید مکان‌هایی با زیرساخت‌های ابتدایی مانند گاز، آب و برق برای ساخت ویلاها در نظر گرفته شود.

وی مشکلات رودخانه قمصر و جاده بین مزارع گل محمدی را از جمله آن مشکلات دانست و افزود: می‌توان با کمک دستگاه‌ها و همکاری مردم این مشکلات کوچک را برطرف کرد.

فقه، قانون و اخلاق رکن‌های حسن برگزاری انتخابات هستند

نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان نیز فقه، اخلاق و قانون را سه رکن لازم برای حسن برگزاری انتخابات دانست و گفت: فقه انتخاباتی در واقع همان واجب ها و حرام های انتخابات است.

آیت الله عبدالنبی نمازی افزود: بر این اساس شرکت در انتخابات برای واجدین شرایط واجب بوده و مشارکت حداکثری در انتخابات نیز مانند نماز بر همه واجدین شرایط، واجب عینی است.

وی تاکید کرد: نامزدهای اصلح نباید بگذارند، کرسی‌های مجلس در اختیار افراد غیر اصلح قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان در مورد اخلاق انتخاباتی نیز بیان کرد: نامزدها نباید نسبت به یکدیگر هتک حرمت کنند چون آنها رقیب هم نیستند بلکه در عرصه انتخابات مانند دوران هشت سال دفاع مقدس همرزم همدیگر هستند.

وی همچنین با تاکید بر رعایت قانون انتخابات از سوی همه نامزدها تصریح کرد: داوطلبان باید از اسراف در تبلیغات پرهیز کنند و در این راستا می توان نسبت به تشکیل ستادهای مشترک انتخاباتی اقدام کرد که با توجه به وضعیت نامناسب کاغذ و گرانی، صرفه جویی در هزینه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

آیت الله نمازی در ادامه با تاکید بر لزوم تقوای الهی برای خروج از مشکلات و گرفتاری‌ها عنوان کرد: در این شرایط حساس کشور پست هایی که در اختیار مسؤولان قرار دارد، مناصب پیامبران و اولیای الهی و ائمه معصومین (ع) است و باید مراقب بود که جایگاه‌ها را به خوبی حفظ و حراست کنند.

براساس تایید شورای نگهبان، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، دوم اسفند ۱۳۹۸ برگزار می شود.

۶ درصد بودجه سال جاری استان اصفهان تا کنون ابلاغ شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان نیز در ادامه این گردهمایی گفت: بودجه سال جاری استان شامل ملی و استانی و سایر در مجموع ۱۸ هزار میلیارد ریال بوده که تاکنون ۶ درصد آن (نزدیک به یکهزار و ۸۰ میلیارد ریال) ابلاغ شده است.

حجت الله غلامی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، نهادهای عمومی و غیردولتی برای تکمیل طرح‌های عمرانی مانند شهرداری‌ها تاکید کرد و افزود: بودجه عمرانی شهرداری‌ها در سال گذشته ۵.۵ برابر اعتبار طرح‌های عمرانی استان اصفهان بود.

وی با تاکید بر استفاده شهرداری‌ها و دهیاری ها از امکانات سایر دستگاه ها در اجرای طرح‌هایی مانند گردشگری بیان کرد: با در نظر گرفتن گوناگونی اقلیمی و وجود ظرفیت های طبیعی و کویری یا مناطق حفاظت شده ای مانند موته و خور باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان همچنین به کم آبی این استان اشاره کرد و یادآور شد: طرح‌های مکمل مانند تولید صنایع دستی، تولیدات محلی، دامپروری و سایر طرح‌های اشتغالزا از جمله در روستاها باید ترویج شود.

به گفته وی، سال گذشته ۳۵۰ میلیارد ریال برای اشتغالزایی در بخش روستایی استان اصفهان توزیع شد.

غلامی در ادامه نیز اصفهان را جزو پنج استان نخست از نظر تلفات حادثه های رانندگی در کشور برشمرد و عنوان کرد: با وجودی که امسال حجم سفرها به استان اصفهان ۲۳ درصد افزایش یافته اما میزان خسارت های ناشی از رانندگی به نسبت سال گذشته ثابت مانده است.

همچنین در این گردهمایی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اصفهان، توجه به اقتدار مدیران وزارت کشور را یک اصل دانست و بر حفظ اقتدار مدیران این وزراتخانه تاکید کرد.

ایوب درویشی با تاکید بر لزوم آموزش‌ها و بازآموزی مدیران و کارکنان دستگاه ها اضافه کرد: آموزش‌ها نباید جنبه تزئینی داشته و فقط برای دریافت گواهینامه باشد بلکه باید به بهبود سطح توانمندی‌های کارکنان و مدیران منجر شود.

وی در ادامه نیز عنوان کرد: طرح توسعه محلی امسال به صورت آزمایشی در یک شهرستان از هر استان به اجرا درمی آید که برای این استان، خور و بیابانک در نظر گرفته شده است.

۶۱۳۶/‏۸۱۲۳/‏۶۰۲۶/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است

«قدرتعلی حشمتیان» رییس دوره‌ای خانه احزاب ایران درگفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه انتظار ما در دور اول انتخابات مجلس بابت مشارکت مردم برآورده نشد اظهار کرد: ما می‌خواستیم مانند مجلس پنجم، فراکسیون‌های مختلفی از هر کدام از جریانات سیاسی اعم از اصول‌گرا، اصلاح‌طلب، اعتدال‌گرا و مستقل شکل بگیرد و مجلس از حالت یک‌دستی خارج شود اما این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: امیدواریم در دور دوم انتخابات، مشارکت خوبی رقم بخورد و افراد با رأی بالا وارد مجلس بشوند.

حشمتیان اضافه کرد: ان‌شاءالله مردم برای پیشرفت امور کشور و تقویت نظام، با پشتیبانی از غیورمردان سپاه و ارتش پای صندوق رأی بیایند و این تعداد نماینده باقی‌مانده را با رأی بیشتر به مجلس بفرستند؛ این مشارکت به نفع کشور و نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس دوره‌ای خانه احزاب ایران همچنین با تاکید بر توجه و حمایت از سپاه و حمایت از نیروهای مسلح گفت: در حال حاضر توجه‌ها عمدتاً به عملیات نیروهای مسلح است و فضای کشور متوجه انتخابات پیش‌رو نیست.

وی افزود: از این رو، رسانه‌ها خصوصاً سازمان صداوسیما با برگزاری مناظره و گفت‌وگو و با دعوت از هر چهار گروه اصولگرا، اصلاح‌طلب، مستقل و اعتدالگرا می‌تواند این فضاسازی را انجام بدهد تا مردم با آگاهی بیشتر، کاندیدای مورد نظر خود را به مجلس بفرستند.

حشمتیان با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی و تورم مساله اصلی مردم است اظهار کرد: علاوه بر کاهش تورم و گرانی‌ها باید حقوق برخی اقشار جامعه افزایش یابد تا از زیر خط قرمز خارج شوند و تحقق این امر، مستلزم تلاش است؛ متأسفانه با وجود اینکه نیروهای مسلخ خوب عمل می‌کنند، مسؤولین در بدنه دولت و مجلس عملکرد خوبی نداشته‌اند.

رئیس دوره‌ای خانه احزاب ایران اضافه کرد: مجلس آینده باید بتواند دولت را به تحرک بیشتر وادار کند و نافرمانی‌ها در بدنه دولت را از بین ببرد؛ همچنین رئیس‌جمهور محترم باید از وزرا بخواهد اولویت اول خود را توجه به معیشت مردم و اقتصاد قرار بدهند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6080138

دیگر خبرها

  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • نیروهای ارتش و سپاه همیشه برای صیانت از کشور کنار مردم هستند (فیلم)
  • فرمانداران استان تهران نسبت به معرفی دستیار مردمی اقدام کنند
  • مشارکت فرمانداران در کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران
  • عذرخواهی رئیس جمهور کره‌جنوبی پس از شکست حزبش در انتخابات پارلمانی
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • نقوی حسینی: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ