به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، دکتر علی دارابی معاون امور استان‌های رسانه ملی در نشست شورای معاونان و مدیران صدا و سیمای مرکز گیلان در رشت ظرفیت‌های علمی و هنری استان و پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی گیلان را تشریح کرد و افزود: گیلان به لحاظ نیروی انسانی خلاق و کارآمد خودکفاست و بهره گیری از این ظرفیت می‌تواند روند جذب حداکثری مخاطبان را در بستر مقابله با جنگ نرم رسانه‌ای دنیای مدرن محقق کند.


وی بر ضرورت مدیریت کنداکتور‌های رسانه استانی و جانمایی مناسب برنامه‌ها برای پخش تاکید کرد و افزود: امروز بخش‌های تولیدی صدا و سیما در مراکز مختلف کشور ۲۴ ساعته اند که بهره گیری بهینه از این ظرفیت می‌تواند علاوه بر حفظ و احیای فرهنگ بومی و محلی، سنگر مناسبی برای مقابله با جنگ نرم و رسانه ایی باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خویش نیل به اهداف پیش بینی شده در هر تشکیلاتی را مستلزم طراحی راهبرد و انسجام مجموعه نیرو‌های آن دانست و اضافه کرد: صداو سیمای مرکز گیلان قطب تولید نمایش، مستند و انیمیشن در استان‌های کشور است و از اینک باید نسبت به بهره گیری از این ظرفیت اهتمام جدی شود.
معاون امور استان‌های رسانه‌ی ملی در ادامه بر لزوم رعایت شایسته سالاری و میدان دادن به نیرو‌های جوان و خوش فکر در رسانه‌های استانی تاکید کرد و افزود: مدیران مراکز باید علاوه بر تلاش مجدانه برای ایفای بهینه وظایف محوله سازمانی، ارتباط مستمر با جامعه، صیانت از فرهنگ دینی و ملی، حفظ وحدت و همدلی و در نهایت تعامل منطقی با مسئولان را مد نظر قرار دهند.
دکتر علی دارابی با اشاره به فعالیت شبانه روزی بیش از ۳۰۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان معاند تاکید کرد: بی شک این رسانه‌ها ایمان و اعتقاد آحاد جامعه اسلامی را نشانه رفته اند که بی اثر کردن این هجمه‌ها رسالت سنگین افسران جنگ نرم در رسانه‌های داخلی بویژه رسانه ملی است.
وی در پایان پیوست فضای مجازی در روند تولید محتوا در سه حوزه‌ی صدا، سیما و خبر را ضروری دانست و تصریح کرد: فعالیت در شرایطی که مجموعه عملکرد فعالان رسانه ایی بطور شفاف در معرض دید و قضاوت مخاطبان است، باید تخصصی و لحاظ مجموعه جوانب قضایا باشد و بهانه به بدخواهان و مغرضان ندهد.
محمد باقر باقرزاده مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز گیلان نیز ارتقای جایگاه رسانه استانی را در بستر افزایش هم افزایی نیرو‌ها، شنیدن صدای مخاطبان، آموزش مستمر کارکنان و همچنین ارتقاء کمی و کیفی زیرساخت‌های رسانه استانی از عمده‌ترین برنامه‌های کاری خود اعلام کرد و افزود: این کار مهم در بستر تفاهم و همدلی و با بهره گیری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه میسر خواهد بود.
در پایان این نشست آقایان نظیری آستانه معاون سیما، قنبری معاون صدا، رضاپور معاون خبر، طالب پور معاون فضای مجازی مرکز گیلان و همچنین عیسی آبادی مدیر کل مالی معاونت امور استان‌های رسانه‌ی ملی عمده‌ترین چالش‌ها و ظرفیت‌های موجود در حوزه مدیریتی شان را تشریح کرده و نکته نظرات خود را برای ارتقای عملکرد رسانه‌ی استانی ارائه کردند.

انتهای پیام/آ

مخاطب شناسی راهبرد جدید رسانه ملی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدا و سیما گیلان رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت www.yjc.ir بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه این خبر را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ۲۴۰۳۹۲۵۸ را به همراه موضوع به آدرس info@khabarban.com ارسال فرمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبری برای معلمان بازنشسته

امام جمعه اصفهان: دوچرخه‌سواری زنان نوعی بی‌دینی و جایز نیست

افشای راز‌های بدن مایکل جکسون

مردم منتظر واریز حدود ۵ میلیون تومان باشند!

سردار حجازی: مدارک ترور و مستندات سفر شهید سلیمانی از سوریه به عراق تقدیم قوه قضائیه شده است

خبر بعدی:

فراز و فرود چهره های جوان تلویزیون/از ریحانه پارسا تا سینا مهراد

به گزارش افکارنیوز،

در دو سال گذشته، چند چهره‌ جوان و جدید مانند ریحانه پارسا، سانیا سالاری، سامان صفاری، سینا مهراد، مریم مومن و المیرا دهقانی با سریال‌های پربیننده‌ای پا به قاب تلویزیون گذاشتند که حسابی گل کردند و به خوبی به مخاطبان معرفی شدند. حضور در این سریال‌ها، باعث شد برای بعضی از آن‌ها باب ورود به سینما و بازی در دیگر آثار تلویزیونی باز شود، اما برای بعضی از آن‌ها، در ادامه حضور در عرصه بازیگری، اتفاق ویژه‌ای نیفتاد. به بهانه حضور پررنگ ریحانه پارسا در عرصه بازیگری، نگاهی داشتیم به فعالیت‌های بعدی و جایگاه فعلی چهره‌هایی که مانند او، با سریال پربیننده‌ای شناخته و مطرح شدند.

ریحانه پارسا

اخبار چهره ها - تابستان ۹۷ سریال «پدر» از شبکه ۲ روی آنتن رفت و توجه مخاطبان تلویزیون را جلب کرد. علاوه بر بازیگران باسابقه، مانند مهدی سلطانی و لعیا زنگنه، دو چهره جوان و تازه نیز در این مجموعه بازی می‌کردند که نقش‌های اصلی سریال را برعهده داشتند. یکی از این چهره‌ها، ریحانه پارسا بود که به دلیل نقش جذاب و مهمی که در قصه داشت، مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و حضور موفقی در اولین تجربه بازیگری خود داشت. پارسا پس از سریال پدر، حضور پررنگی را هم روی صحنه تئاتر تجربه کرد. او سال گذشته با بازی در فیلم «خوب بد جلف ۲»، وارد سینما شد و به تازگی با بازی در سه فیلم کمدی «کوسه»، «گشت ۳» و «رقصنده»، روزهای پرکاری را سپری کرده است.

مریم مومن

مریم مومن با سریال تاریخی «بانوی عمارت» که دی‌ماه سال ۹۷ روی آنتن رفت، وارد عرصه بازیگری شد و در اولین تجربه حرفه‌ای خود، با این سریال حضور موفقی در قاب تلویزیون داشت. بازی خوب او باعث شد که مخاطبان خیلی زود این چهره تازه را به عنوان یکی از نقش‌های اصلی سریال بپذیرند. او نیز مانند سانیا سالاری جزو چهره‌های کم‌کار این فهرست پس از به شهرت رسیدن است. مریم مومن دو سال پس از سریال پربیننده «بانوی عمارت»، به تازگی در سریال پلیسی «سرزده»، به کارگردانی بهادر اسدی که ویژه صداوسیمای خراسان رضوی ساخته شده بازی کرده و در این مجموعه با بازیگرانی مانند نسیم ادبی، رویا میرعلمی و بهرنگ علوی هم‌بازی شده است.

المیرا دهقانی

المیرا دهقانی برخلاف بعضی از بازیگران این فهرست، تا پیش از بازی در سریال «لحظه گرگ و میش»، سابقه بازی نقش‌های کوتاهی در سریال‌هایی مانند «همه چیز آنجاست»، «هشت و نیم دقیقه» و «سایه‌بان» را داشت و «لحظه گرگ و میش» اولین تجربه بازیگری او نبود؛ اما در این مجموعه یکی از نقش‌های اصلی را ایفا کرد و با این سریال شناخته ‌شد. این سریال از نظر تعدد مرگ شخصیت‌ها، ریتم کُند و بعضی اتفاقات در قصه، مورد انتقاد بود اما بینندگان قابل توجهی داشت. دهقانی پس از این سریال در فیلم یا مجموعه تلویزیونی دیگری بازی نکرده و مهرماه سال ۹۸ برای بازی در تئاتر «نیمه تاریک ماه» به کارگردانی داوود بنی‌اردلان روی صحنه رفته بود.

سانیا سالاری

سانیا سالاری مرداد سال ۹۷، برای اولین‌بار با سریال «دلدادگان» به کارگردانی منوچهر هادی، در تلویزیون دیده شد. این بازیگر پیش از «دلدادگان»، تجربه بازی در یک فیلم سینمایی و تئاتر را داشت اما بازی در نقش «ارغوان» در این مجموعه، باعث شد او تبدیل به چهره شناخته شده‌ای شود و اولین حضورش در تلویزیون موفقیت‌آمیز باشد. این بازیگر، پس از سریال «دلدادگان»، همچنان حضور خود را در تئاتر حفظ کرده، اما در فیلم یا سریال دیگری بازی نکرده است. او سال گذشته تنها در مستند داستانی «مدگ‌ها» که به زبان بلوچی یعنی «ملخ‌ها»، در نقش کاراکتری به نام «بهار» حضور داشت. سالاری تنها بازیگر شناخته شده این مستند است و بقیه بازیگران آن بومی هستند.

سامان صفاری

سامان صفاری یکی دیگر از بازیگران سریال «دلدادگان» بود که با این مجموعه به شهرت رسید. این بازیگر پیشتر، در فیلم کمدی «پارادایس»، «شیار ۱۴۳» و سریال «سایه‌بان»، نقش کوتاهی بازی کرده بود؛ اما حضور در سریال «دلدادگان»، او را به چهره شناخته شده‌ای تبدیل کرد. سامان صفاری در این سریال نقش یک مامور مخفی را بازی می‌کرد که طی ماموریت خود، به دختری که بر اساس نقشه با وی تماس داشت، علاقه‌مند می‌شد. نقش این بازیگر نیز، در سریال مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. سامان صفاری پس از سریال «دلدادگان» در مینی سریال اینترنتی «دومینو» بازی کرد که دیده نشد و اکنون، مشغول بازی در سریال «خانه امن» به کارگردانی احمد معظمی است.

سینا مهراد

سینا مهراد فرزند سعید سهیلی، با سریال «پدر» شناخته شد. او پیش از این سریال، در مجموعه «سایه‌بان» و «پرده‌نشین» بازی کرده بود؛ اما نقش کوتاهی که در این سریال‌ها داشت، تاثیر مهمی در شناخته شدن او نداشت. سینا مهراد در سریال «پدر» نقش پسر خوب و با ایمانی را بازی می‌کرد که طی اتفاقاتی با دختری که در دانشگاه با او آشنا شده بود و از نظر اعتقادات نقطه مقابل او قرار داشت، ازدواج می‌کرد. شخصیت او مورد پسند مخاطبان قرار گرفت و مرگ این کاراکتر در قصه، انتقادهای فراوان مخاطبان را به دنبال داشت. مهراد پس از سریال «پدر»، در فیلم کمدی «ژن خوک» ساخته پدرش، برای اولین‌بار بازی در فیلم کمدی را تجربه و سال ۹۸ هم در سریال «آقازاده» بازی کرد.

 

دیگر خبرها

  • ذائقه مخاطب متفاوت شده/ بعضی سریال‌های نمایش خانگی کپی نمونه‌‌های ترکیه‌ای‌ست/ عده‌ای با برخورد سیاسی تلویزیون را به باد نقد می‌گیرند
  • اینستاگرام ببینیم یا تلویزیون؟/ رپورتاژ عجیب سیما برای فضای مجازی!
  • رشد ۳.۸ درصدی مخاطبان سیما در بهار ۹۹
  • تدبیر وزارت ورزش با راهبرد هزینه - فایده بودجه‌
  • استفاده کلیشه ای از واژه «سواد رسانه ای»
  • پرشنونده‌ترین رادیوها کدامند؟/ بیش از ۳۲ درصد مردم رادیو گوش می‌دهند
  • پرشنونده‌ترین شبکه‌های رادیویی مشخص شدند
  • از کاهش ۵۰ درصدی مخاطبان تابستانی آموزشگاه های هنری تا کرونا در زمستان
  • زمان بازگشت به کار بهبودیافتگان کرونا / برای بازگشت آزمایش لازم نیست
  • زمان بازگشت به کار بهبودیافتگان کرونا / برای بازگشت به محل کار آزمایش لازم نیست
  • ملاک دعوت از کارشناسان برنامه‌های ورزشی تلویزیون چیست؟ / چهره‌هایی که مخاطبان را فراری می‌دهند
  • حفظ تمامیت ارضی کشورها راهبرد ایران است
  • واعظی: حفظ تمامیت ارضی کشور‌ها راهبرد منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود
  • حفظ تمامیت ارضی کشورها از جمله جمهوری آذربایجان راهبرد منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران بوده و خواه
  • حفظ تمامیت ارضی کشورها راهبرد منطقه‌ای ایران بوده و خواهد بود
  • اخبار هنرهای تجسمی|برپایی نمایشگاه خوشنویسی، میراث ماندگار/ کاغذ حاصلخیز به نمایش درمی‌آید
  • راهبرد اصولی نگاه به شرق مبتنی بر درونزایی
  • استفاده از پساب راهبرد شهرداری تهران در دستیابی به منابع آب پایدار
  • گلوبال تایمز: آمریکا با انزوای ایران و چین بیشتر خود را منزوی کرد