Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@02:31:40 GMT

اراک بالاترین آمار بیکاری در استان مرکزی را دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۹۴۰۶

اراک بالاترین آمار بیکاری در استان مرکزی را دارد

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی گفت: شهرستان اراک بالاترین آمار بیکاری در استان مرکزی را دارد. ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، رقیه یادگاری عصر امروز در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با اشاره به آخرین وضعیت اشتغال شهرستان اراک اظهار داشت: شهرستان اراک 41 درصد از جمعیت استان مرکزی را به خود اختصاص داده و بیش از 89 درصد جمعیت آن شهرنشین و 10.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

18 درصد آن نیز روستانشین هستند.

وی افزود: شهرستان اراک با 12.2 درصد، بالاترین نرخ بیکاری استان را به خود اختصاص داده و رشد نرخ جمعیتی آن نیز منفی0.19 درصد است، میانگین سنی شهرستان اراک نیز 32 سال است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی تصریح کرد: 19.9 درصد از اشتغال استان در حوزه کشاورزی است این درحالی که تنها 8.7 درصد از اشتغال شهرستان اراک در حوزه کشاورزی است.

یادگادی بیان کرد: 24 درصد از اشتغال استان و 24.5 درصد از اشتغال شهرستان اراک در حوزه صنعت بوده و 11.2درصد از اشتغال استان و 11.1 درصد از اشتغال شهرستان نیز در حوزه ساختمان، 55.6 درصد از اشتغال استان و 44.9 درصد از اشتغال شهرستان اراک نیز در حوزه خدمات است.

همدان| سرمایه گذاری در بخش کشاورزی مشکل بیکاری جوانان را برطرف می‌کندجذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی گره از مشکل بیکاری می‌گشاید18 هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری صاحب شغل شدندبیکاری 247 کارگر گلستانی در اثر سیل؛ 16 میلیارد تومان کمک بلاعوض به حساب کشاورزان واریز می‌شودطرح «روستاهای فاقد بیکاری» در استان تهران کلید خورد

وی عنوان کرد: شهرستان اراک از لحاظ استقرار کارگاه‌های تولیدی رتبه نخست استان و از لحاظ اشتغال رتبه دوم استان و از لحاظ سرمایه‌گذاری رتبه سوم استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون شهرک‌های صنعتی شهرستان شامل شهرک صنعتی اراک، ایبک‌آباد، خیرآباد و 2 قطب صنعتی اراک و مرادآباد در شهرستان اراک فعال هستند.

یادگاری ادامه داد:  در استان مرکزی 538 فقره معدن وجود دارد که رتبه شهرستان اراک از لحاظ استقرار معادن 7 استان است اما بزرگترین معدن سولفات سدیم کشور و خاورمیانه در شهرستان اراک قرار دارد.

وی افزود: شهرستان اراک از لحاظ سطح زیرکشت محصولات زراعی رتبه نخست استان و از لحاظ تولید محصول نیز رتبه سوم استان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ ع

R41371/P1494/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۹۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کشور اروپایی بالاترین نرخ تورم را ثبت کرد

نرخ تورم سالانه مصرف‌کننده منطقه یورو در ماه مارس ۲.۴ درصد تایید شد و رومانی بالاترین نرخ را ثبت کرد.

به گزارش ایسنا، نرخ تورم سالانه مصرف‌کننده منطقه یورو در ماه مارس ۲.۴ درصد اعلام شد.

داده‌های یورواستات نشان داد که رشد سالانه قیمت مصرف‌کننده برای سومین ماه متوالی از ۲.۶ درصد در ماه فوریه کاهش یافته است.

تورم اصلی، بدون احتساب قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی، از ۳.۱ درصد در ماه فوریه به ۲.۹ درصد در ماه مارس کاهش یافت.

قیمت انرژی در ماه مارس با سرعت کمتری، ۱.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، در مقایسه با کاهش ۳.۷ درصدی ماه فوریه نزول کرد.

هزینه مواد غذایی نسبت به سال گذشته ۲.۶ درصد افزایش یافت در حالی که در ماه فوریه ۳.۹ درصد صعود کرد.

تورم سالانه در اتحادیه اروپا نیز در ماه مارس برای سومین ماه متوالی کاهش یافت و به ۲.۶ درصد رسید.

کمترین نرخ سالانه در لیتوانی (۰.۴ درصد)، فنلاند (۰.۶ درصد) و دانمارک (۰.۸ درصد) مشاهده شد، در حالی که بالاترین میزان در رومانی (۶.۷ درصد)، کرواسی (۴.۹ درصد) و استونی و اتریش (هر دو ۴.۱ درصد) بود.

به‌صورت ماهانه، شاخص قیمت مصرف‌کننده منطقه یورو در ماه مارس ۰.۸ درصد افزایش یافت که تخمین اولیه را برآورده کرد.

منطقه یورو نماینده کشور‌های عضوی است که از واحد پول واحد - یورو - استفاده می‌کنند، در حالی که اتحادیه اروپا شامل همه کشور‌های عضو بلوک است.

دیگر خبرها

  • این کشور اروپایی بالاترین نرخ تورم را ثبت کرد
  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • راه اندازی پویش حفاظت از محیط زیست
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت
  • آمار بیکاری در انگلیس رکورد زد
  • بالاترین آمار برای سرمربی اخراجی در ایران | او بهترین بود، اما برای خودش!
  • خدمات خوب دانشگاه آزاد اسلامی، سبب رفع انحصار در آموزش عالی شد
  • جزئیات تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی اشتغال در ۱۴۰۳