Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  صاحب گل صالحی فرماندار نیکشهر در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره امورعشایری این شهرستان در فرمانداری اظهار داشت: تاکنون ۶ نفر زن در سمت‌های مختلف مدیریتی در ادارات دولتی شهرستان نیکشهر منصوب و معرفی شده‌اند.

صاحب گل صالحی افزود: معرفی زنان در مدیریت‌های مختلف نیکشهر نشان دهنده توجه به توانمندی‌های مدیریتی بانوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به اینکه شهرستان نیکشهر یکی از قطب‌های مهم در بخش صنایع دستی و به ویژه سوزندوزی و حصیربافی است، حضور یک مدیر زن در رأس اداره عشایری شهرستان نقش مهمی در رسیدن به اهداف موردنظر و توانمندسازی و خودباوری جامعه‌ی عشایری خواهد داشت.

وی ادامه داد: دراین تصمیم و انتخاب قطعاً برای ما شایسته سالاری مقدم بر جنسیت بوده است و امیدواریم این بانو در سمت رئیس اداره امور عشایری نیکشهر موفق عمل کند.

مدیر کل امور عشایری سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: این انتصاب برای اولین بار درحوزه عشایری سراسر کشور اتفاق افتاده است و باید گفت زنان دارای توانمندی‌های خوبی درحوزه مدیریت اجرایی هستند.

حمید طوقی افزود: این باور فرهنگی بایستی در جامعه نهادینه شود که بانوان نیز در فعالیت‌های اجرایی توانمند هستند و می‌توانند تحول ایجاد کنند.

وی بیان کرد: باتوجه به نقش موثر زنان عشایری در اداره زندگی و فعالیت‌های تولیدی دامداری و کشاورزی و صنایع دستی انتصاب یک زن به عنوان رئیس اداره امور عشایری شهرستان قطعاً مؤثر بوده و نقش مهمی در رونق تولید و دیگر فعالیت‌های اجرایی وخدمات رسانی جامعه عشایری ایفا خواهد کرد.

 سیما دهقان متولد ۱۳۶۰ و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی زراعت و اصلاح نباتات و مدرک کارشناسی ارشد زراعت و ۱۲ ساله سابقه خدمت در سمت‌های مختلف اداره امور عشایری شهرستان نیکشهر است.

دراین جلسه از زحمات وتلاش‌های محمود بلوچ در دوران ریاست اداره امور عشایری شهرستان تقدیر به عمل آمد.

نیکشهر از شمال به شهرستان‌های ایرانشهر و دلگان، از شرق به شهرستان‌های قصرقند و سرباز، از جنوب به شهرستان‌های کنارک و چابهار، ازغرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است.

شهرستان نیکشهر با ۳۹۵ روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی براساس سرشماری نفوس و مسکن آبان سال ۱۳۹۵ تعداد ۱۴۱ هزار و ۸۹۴ نفر جمعیت با ۳۷ هزار و ۲۰۷ خانوار در فاصله ۵۱۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

معرفی رئیس اداره امور عشایری در نیکشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرمانداری عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بیمه زنان خانه‌دار به مثابه یک مطالبه جدی برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد.

به گزارش مهر، به نقل از شبکه اطلاع رسانی دولت، انسیه خزعلی در همایش بانوان سمنان بیان کرد: بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌ها باید در سال جاری و با توجه به شعار سال به صورت وسیع و عینی، عملیاتی شود.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال یادآور شد: از آنجا که امسال با عنوان سال "جهش تولید و مشارکت مردمی" نامگذاری شد، شایسته است تا بسیاری از درخواست‌ها به ویژه نیازهایی که در راستای تولید و سازندگی است با سرعت بیشتر پیگیری شود.

معاون امور زنان رئیس جمهور به اقدامات دولت در زمینه حمایت‌های مالی و آموزشی از بانوان کارجو و کارآفرین و رساندن تولیدات آنان به بازار، اشاره کرد و افزود: این اتفاق با حمایت دولت و در قالب تسهیلات دولتی رقم خورد و شرط قرارداد این طرح، ماندن کارآفرین به مدت ۴ سال در کنار بانوان کارجو تا به ثمر رساندن کار آنها می‌باشد.

خزعلی با اشاره به ایجاد صندوق ضمانت بانکی در کشور، گفت: در همین راستا، همه بانک‌ها مکلف شدند تا این ضمانت‌ها را بپذیرند.

وی در خصوص بازنگری طرح توجه به حجم مسئولیت زنان هیأت علمی، گفت: طبق مصوبه‌ای که در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال نهایی شدن است، مقرر شد به صورت ویژه به این مساله و مسئولیت‌های خانوادگی در ترفیع و ارتقا توجه شود و با نگاه عدالت جنسیتی این آئین نامه تدوین گردد.

معاون رئیس جمهور در خصوص تسهیلات اشتغالزایی برای بانوان به ویژه بانوان سرپرست، خانوار گفت: این تسهیلات اگر کلان باشد اغلب، همراه با تنفس است و در دو سال گذشته ۸۰ درصد به بانوان اختصاص داده شد و ۲ درصد از بیکاری بانوان کاسته شده است.

خزعلی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم موضوع انعطاف شغلی بانوان و دغدغه مادران شاغل، می‌باشد، بیان کرد: توجه به این مساله مهم در دستور کار دولت است و موضوع مهدکودک‌ها قبلاً مصوب شده و اگر در جایی این قانون، عملیاتی نشده، خلاف است و در مراکز فاقد مهدکودک، باید اتاق مادر و کودک دایر شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص اقدامات صورت گرفته در بحث راه اندازی محصولات کارآفرینی و جایگاه فروش محصولات خانگی، گفت: فروش مجازی تولیدات بانوان برقرار دادی که با پلتفرم «کسبینو» بسته شده مسیری روشن برای توسعه و اکتفا نکردن به بازارهای سنتی است. در زمینه فروش بین المللی محصولات اقداماتی در دستور کار است.

معاون رئیس‌جمهور بیان کرد: در راستای حمایت از بانوان خانه دار برای اولین بار در این دولت بیمه زنان خانه دار، عملیاتی و در سطح روستاها اجرا شده است.

خزعلی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تکریم امر حجاب و زیست عفیفانه و حمایت از لباس محفوظ و استانداردِ حجاب، گفت: پشتیبانی از این طرح در برنامه دولت است و در تهران اماکنی به این منظور افتتاح می‌شود و در استان سمنان از این موضوع حمایت خواهیم کرد.

وی یادآور شد: به منظور حمایت از زنان بدسرپرست و مقابله با بلای خانمان سوز اعتیاد، برنامه‌هایی با همراهی مدیر کل بانوان در استان پیگیری می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که در استان سمنان و قم اجرا شده است، طرح «همساز» برای نوهمسران و قراردادن مشاوران خانواده به صورت رایگان از روز اول زندگی برای زوج‌های جوان می‌باشد. امر واسطه‌گری ازدواج از موضوعات مهمی است که از آن حمایت می‌شود و در بحث جلوگیری از سقط جنین نیز برنامه‌هایی در دست اجرا است و گروه‌هایی در هر دو موضوع مشغول فعالیت هستند.

خزعلی افزود: اعتباراتی برای اعطای تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان، زنان بدسرپرست و باز ماندگان از تحصیل مصوب شده که اجرایی شدن آن نیازمند مشارکت همگانی است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: زنان روستایی خانه دار بیمه می شوند انسیه خزعلی فرمان برخورد با دختر جیمی جامپ را صادر کرد/ سرکار خانم !‌ شما معاون امور زنان هستید نه رییس حراست ورزشگاه

دیگر خبرها

  • خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  • معرفی نخستین مربی بین المللی اسکیت سرعت چهارمحال و بختیاری
  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • «دستیار مردمی سازی» رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور منصوب شد
  • برگزاری مسابقه ادبی تاسیمرغ در کشور
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • تخریب بند خاکی غیرمجاز در سرخس
  • احصای ۶ درخواست در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی استانداری تهران
  • رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل