Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@15:07:19 GMT

بازتاب ورود شینزو آبه به تهران در رسانه‌های خارجی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۹۷۹۰

بازتاب ورود شینزو آبه به تهران در رسانه‌های خارجی

رسانه‌های بین‌المللی خبر ورود «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن به ایران را به صورت گسترده منعکس کردند.

فایننشیال تایمز نوشت: «متحد کلیدی، سفر دو روزه به ایران را در زمانی که تنش‌های میان تهران و واشنگتن به اوج رسیده، آغاز کرد.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن امروز-چهارشنبه- در راستای تلاش‌های بین‌المللی برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا، به ایران سفر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران از زمان انقلاب است.»

خبرگزاری ژاپنی کیودو نوشت: «شینزو آبه امروز-چهارشنبه- در راستای ایفای نقش میانجی میان تهران و واشنگتن، با حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران دیدار کرد.»

این خبرگزاری نیز به گذشت ۴۰ سال از آخرین سفر مقام ارشد ژاپن به تهران پرداخت.

آسوشیتدپرس نوشت: «در پی سفر تاریخی به تهران، رییس‌جمهوری ایران از شینزو آبه استقبال کرد.

گارد ویژه‌ای برای استقبال از آبه در فرودگاه حاضر شده و سوار بر اسب، با در دست داشتن پرچم‌های ایران و ژاپن، خودروی آبه همراهی کردند.

نیویورک تایمز سفر آبه به تهران را «تلاشی بلندپروازانه و طولانی مدت» برای بالا بردن نفوذ ژاپن در عرصه جهانی توصیف کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شینزو آبه ایران و ژاپن رسانه های خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۹۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان در گفت وگو با وزیر امور خارجه ژاپن: مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک ایران در سوریه را حساب شده هدف قرار دادیم

به گزارش قدس آنلاین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با خانم «یوکو کامیکاوا» وزیر امور خارجه ژاپن، درخصوص موضع جمهوری اسلامی ایران پیرامون اقدام اخیر دفاع مشروع نیروهای مسلح کشورمان علیه رژیم متجاوز صهیونیستی، همچنین ضرورت ایجاد آتش بس فوری در غزه و اهمیت امنیت دریانوردی در منطقه گفتگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان در این گفت وگو ضمن تشریح ضرورت و ابعاد اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب دفاع مشروع و هشدار و پاسخ تنبیهی به حمله گستاخانه رژیم اسراییل بر سفارت کشورمان در دمشق تاکید کرد: اقدام نظامی ایران بسیار دقیق و حساب شده علیه پایگاه های نظامی و اطلاعاتی مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

وی با تاکید بر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران در مسیر کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه افزود: این پاسخ نظامی به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود و در صورت ارتکاب هر گونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی رژیم اسرائیل، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.

امیرعبداللهیان با اشاره به نقش مهم ژاپن به عنوان یکی از اعضای شورای امنیت و گروه هفت اظهار داشت: ریشه اصلی بحران در منطقه به جنگ غزه برمی‌گردد و جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های دیپلماتیک خود را به منظور ایجاد یک آتش بس پایدار ادامه خواهد داد و از ژاپن و اعضای گروه هفت همین انتظار را دارد.

وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این گفت وگوی تلفنی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در غزه و گسترش دامنه درگیری ها در منطقه، بر اهمیت ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه، تداوم رایزنی‌ها و گفت وگوهای چند جانبه و دوجانبه در جهت توقف فوری جنگ و بازگشت صلح و ثبات به منطقه تاکید کرد.

خانم یوکو کامیکاوا با یادآوری موضع صریح کشورش در محکومیت حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق اظهار داشت: ژاپن معتقد است که حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است.

وی همچنین بر اهمیت جلوگیری از تشدید و گسترش تنش و درگیری در منطقه برای ژاپن و لزوم خویشتنداری حداکثری همه طرف ها تاکید و خاطر نشان کرد: نسبت به تبعات تشدید تنش و درگیری بر ثبات و امنیت منطقه و در معرض تهدید قرار گرفتن امنیت دریانوردی به همه طرف ها توجه داده ایم.

همچنین وزیران امور خارجه ایران و ژاپن در این گفت وگوی ضمن ابراز امیدواری نسبت به گسترش مناسبات دوجانبه میان تهران و توکیو، بر تداوم رایزنی‌ها و گفت وگوها در جهت ایجاد آرامش، صلح و ثبات در منطقه تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • صحت سنجی ادعای ورود ۵۰ هزار خودروی خارجی به گمرکات
  • بازتاب آیین روز ارتش ایران در رسانه‌های خارجی/ ترس متحدان اسرائیل از توان موشکی تهران
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد
  • امیرعبداللهیان در گفت وگو با وزیر امور خارجه ژاپن: مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک ایران در سوریه را حساب شده هدف قرار دادیم
  • حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است
  • امیرعبداللهیان در گفتگو با وزیر خارجه ژاپن: از گروه ۷ انتظار تلاش برای آتش بس داریم
  • حمایت رسمی نخست وزیر مالزی از اقدام تلافی جویانه ایران
  • اقدام جالب محافظان نخست وزیر ژاپن در خیابان
  • اسرائیل: به حمله سپاه پاسخ می‌دهیم | درخواست نتانیاهو از ارتش؛ گزینه‌های حمله به ایران را ارائه کنید| تهران به اسرائیل پیام داد