Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا شانه‌ساز عصر امروز در مراسم عقد تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت سوئیسی و ایرانی در حوزه داروسازی اظهار کرد: تبریز از نظر تاریخی جایگاه ویژه‌ای در ایران دارد و استقلال ایران مدیون و مرهون این شهر و مردمان آن است.

وی یادآور شد: تبریز همواره یکی از شهرهای پیشتاز در حوزه‌های علمی بوده و دانشگاه علوم پزشکی تبریز و فارغ‌التحصیلان آن نقش مهمی در خودکفایی دارویی ایران داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شانه‌ساز با اشاره به آغاز تولید ۳دارو توسط یک شرکت تبریزی تحت لیانس شرکت سوئیسی، گفت: اینکه در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی امروز شاهد این تفاهم‌نامه هستیم، موضوعی بسیار ارزشمند و خوشحال‌کننده است.

وی خاطرنشان شد: اکنون ۹۹ درصد نیازهای دارویی کشور توسط تولیدکنندگان داخلی دارو تأمین می‌شود اما توجه به بازار داخلی کفایت نمی‌کند و اکنون باید در پی تقویت صادرات دارو باشیم.

معاون وزیر بهداشت و درمان تاکید کرد: تجربه ۴۰ ساله ما نشان داده است که تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان نه‌تنها روند رشد و توسعه ما را متوقف نخواهد کرد بلکه این روند را تسریع می‌کند.

کد خبر 4639409

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۹۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵درصدی صادرات مکمل های دارویی و فراورده های طبیعی

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، رئیس سازمان غذا و دارو در سیزدهمین همایش طلای سبز و دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار محصول مکمل داریم که از سازمان غذا و دارو برای تولید آن مجوز گرفتند و سالانه حدود ۲۵۰ میلیون عدد از مکمل‌های دارویی، غذایی و فرآورده‌های گیاهی را شناسه‌گذاری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵درصدی صادرات مکمل های دارویی و فراورده های طبیعی
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • تامین ۶۰ درصد برق کشور از طریق بورس انرژی در سال ۱۴۰۳
  • ضرورت تدوین شاخص‌های حکمرانی در حوزه دارو و مکمل
  • بیماران هموفیلی چشم انتظار توجه ویژه دولت و مجلس
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند