Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@00:39:27 GMT

تشکر رئیس جمهور لبنان از روحانی برای آزادی نزار زاکا

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۰۲۵۵

تشکر رئیس جمهور لبنان از روحانی برای آزادی نزار زاکا

به گزارش جماران؛ "میشل عون" رئیس جمهوری لبنان از جمهوری اسلامی ایران و دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایرانبه دلیل پاسخگویی به درخواست آزادی "نزار زاکا" بعد از چند سال بازداشت در ایران تشکر کرد.

میشل عون عصر سه شنبه در دیدار با نزاز زاکا آزادی و بازگشت او به لبنان را با سلامتی تبریک گفت.

وی همچنین خطاب به زاکا گفت: من موضوع شما را به عنوان یک شهروند لبنانی پیگیری و تلاش کردم آن را به سرانجام برسانم و امروز از بازگشت و آزادی شما خوشحالم، زیرا زندگی بدون آزادی را نوعی مرگ می دانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاکا ساعت پنج عصر روز گذشته به همراه عباس ابراهیم مدیر کل اداره امنیت عمومی لبنان وارد بیروت و از آنجا راهی قصر بعبدا شدند و در آنجا رئیس جمهوری و اعضای خانواده اش را ملاقات کرد.

**مسئولان ایرانی تمام تسهیلات آزادی زکا را فراهم کردند

در این دیدار ژنرال عباس ابراهیم تاکید کرد، مسئولان ایرانی به خواست رئیس جمهور مبنی بر آزادی زکا پاسخ داند و تمام تسهیلات را در این خصوص فراهم کردند.

وی تاکید کرد موضع مسئولان ایرانی در دو روز گذشته و در طول ۴۸ ساعت پس از سفر به مشهد مبنی بر این بود که خواست رئیس جمهوری لبنان در طول ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهد شد و اعلام کردند در پاسخ به نامه میشل عون و در خواست او، زاکا را آزاد خواهند کرد و این امر عملاً هم انجام گرفت.

ابراهیم در مورد اینکه آیا زاکا متهم است یا خیر و دلیل آزادی او در این مرحله زمانی به چه معنی است؟ گفت: اینکه او متهم است یا خیر را مسئولان ایرانی مشخص می کنند و آنچه برای ما مهم است اینکه یک شهروند لبنانی و هر شخصی را که تابعیت لبنانی داشته باشد از هر نقطه از دنیا حتی اگر قانون آن کشوری را که در آن اقامت دارد، نقض کرده باشد، به کشور بازگردانیم و این زمانی است که به دنیا نشان دادیم به فکر شهروندان خود در هر نقطه از دنیا هستیم.

ابراهیم در کنفرانس مطبوعاتی که بعد از این دیدار صورت گرفت، در مورد نقش حزب الله و سیدحسن نصرالله در آزادی زاکا گفت: من از لحظه ورود به تهران و نه در مشهد (زیرا در مشهد نیت دیگری داشتم و برای موفقیت دعا می کردم) مشاهده کردم که تمام درها با این عنوان که فرستاده رئیس جمهوری هستم به روی من باز است و در تمام نشست هایی که در طول ۲۴ ساعت پی درپی داشتم عنوان می شد که آزادی زاکا بنابر خواست میشل عون صورت می گیرد

وی ادامه داد، بی شک حزب الله در این خصوص نقش داشت اما در اصل این درخواست از سوی میشل عون مطرح شد و "معتقدم سید حسن نصرالله به تمام خواسته های رئیس جمهور و نه فقط در مورد زاکا پاسخ می دهد".

** تبریک سعد حریری برای بازگشت زاکا به لبنان

سعد حریری نخست وزیر لبنان نیز عصر روز گذشته زکا را به حضور پذیرفت و بازگشت او را به وطن تبریک گفت.

زاکا نیز در این دیدار اظهار داشت، دلیل این ملاقات تشکر از حریری به دلیل تلاش هایی است که برای حمایت از من بعمل آورد زیر ایشان بدون فوت وقت از هر شخصی که از ایران راهی لبنان می شد در مورد وضعیت من سوال می کرد و به همه دست اندرکاران آزادی من پیام هایی با این مضمون که یک شهروند لبنانی هستم، ارسال می کرد.

زاکا همچنین از جبران باسیل وزیر خارجه لبنان نیز به دلیل پیگیری موضوع آزادی اش تشکر کرد.

نزار زاکا در پاسخ به اینکه شما از تمام مسئولان لبنانی تشکر کردید، آیا از سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله نیز قدردانی می کنید، گفت: من از همه لبنانی هایی که به من کمک کردند و از دولت که وظیفه خود را در این خصوص انجام داد و همه افرادی که در دولت به دنبال کمک به یک شهروند لبنانی دیگر هستند، تشکر می کنم.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال حسن روحانی سعد حریری لبنان میشل عون نزار زاکا نزار زاکا لبنان نزار زاکا آزاد شد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۰۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور و مردم این کشور ابراز امیداوری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • آقای احمدی نژاد! اسرائیل، کشور است؟ /ناگفته هایی درباره واکنش معنادار رئیس جمهور پیشین به حمله موشکی سپاه
  • وزیر دفاع: از حمایت‌های همه‌جانبه رئیس جمهور در عملیات «وعده صادق» تشکر می‌کنم
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • در دیدار رئیسی و مقام لبنانی چه گذشت؟
  • رئیس‌جمهور: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب اشتباه، معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت
  • زخمی شدن 3 اسرائیلی در حمله یک پهپاد لبنانی
  • احزاب لبنانی: عملیات «وعده صادق» ضعف اسرائیل را فاش کرد
  • مردم لبنان: موشکهای سپاه بر فراز قدس؛ نماد فروپاشی اسرائیل
  • (عکس) هدیه خاصی و ویژه‌ای که حسن روحانی دریافت کرد؛ عبای عربی بر تن رئیس‌جمهور سابق