Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام سرمست، عصر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی قم در مؤسسه علامه طباطبایی با بیان اینکه قانونی که ۲۳ سال اجرایی نشده است را نمی‌توان در یک جلسه به جمع بندی رساند افزود: اجرای این قانون نیازمند زمینه‌های فرهنگی است و باید چرایی اجرایی نشدن این قانون بررسی شود.

وی با بیان اینکه سال‌ها این قانون اجرا نشده و این موجب شده تا اجرای قانون در زمان فعلی به سادگی ممکن نباشد گفت: با توجه به اینکه اطلاع رسانی لازم در این زمینه صورت نگرفته است، امکان برخورد چکشی و سلبی با این موضوع در زمان محدود ممکن نیست و موجب تضییع حقوق مردم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تبیین شفاف وضعیت نامگذاری واحدهای صنفی در قم توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را ضروری دانست و افزود: باید این اداره کل با همکاری سازمان صمت، نسبت به تعیین دقیق وضعیت نامگذاری واحدهای صنفی و واحدهای متخلف در این زمینه پیش از هرگونه تصمیم گیری اقدام کند.

سرمیت با بیان اینکه باید خلاءهای اجرایی شدن این قانون توسط کارگروهی تعیین و همراه با راهکارها به مجلس شورای اسلامی ارائه شود، گفت: این قانون بر زبان و ادبیات فارسی و خلق واژه توسط فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی تاکید کرده است ولی این در حالی است که این فرهنگستان کلماتی خلق کرده که امکان بکارگیری آن توسط مردم وجود ندارد.

استاندار قم، اظهار داشت: در اجرای قانون، موضوع مهم ضمانت و هزینه اجرای آن است و باید برای اجرای این قانون پشتوانه قانونی و هزینه‌های آن ارزیابی شود.

وی با اشاره به وجود هشت هزار واحد صنفی فاقد پروانه در استان قم گفت: تبعات اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری در شرایط کنونی معیشتی و بیکاری باید پیش از اجرا مورد توجه قرار گیرد.

وی تعیین سهم دستگاه‌های مختلف برای اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری عناوین بیگانه را ضروری دانست و ادامه داد: آسیب شناسی زمینه‌های فرهنگی موجود، خلاءهای قانونی و ضمانت‌های اجرایی تصمیم‌ها موضوع‌هایی است که باید در زمینه اجرای قانون ممنوعیت واحدهای صنفی و برخورد با واحدهای متخلف مورد توجه قرار گیرد.

۷۴۰۴/ ۱۱۷۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۰۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر نصیری پیش از ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح «زیست شبانه» با توجه به افزایش تردد در ساعات بامداد بمنظور ایجاد نظم و امنیت اجتماعی و نظارت بر فعالیت های واحدهای صنفی در این ساعات در استان قم ادامه خواهد داشت.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: برخورد بدون مماشات با مخلان آسایش و آرامش شهروندان در اولویت فرماندهی انتظامی بوده و این طرح با حضور رده‌های مرتبط پیگیری و اجرایی می‌شود.

از بهمن ماه سال گذشته مصوب شد، هیچ واحد صنفی جز در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مراکز خدمات عمومی بعد از ساعت ۱۲ فعال نباشند.

نیروی انتظامی استان قم نیز طی این مدت با واحدهای صنفی متخلف برخورد کرده است.

کد خبر 6085587

دیگر خبرها

  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک از فردا
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان غربی تداوم می‌یابد
  • ممنوعیت و مجازات
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال آذربایجان غربی تداوم می‌یابد
  • ادامه واکنش رسانه‌های بیگانه به حادثه اصفهان
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد
  • اجرای قانون حدنگار اراضی کشاورزی در کرمان عقب‌ماندگی دارد