Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@23:45:19 GMT

بازداشت موقت نخست‌وزیر سابق الجزایر

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۰۷۲۳

به گزارش فارس، «احمد اویحیی» نخست‌وزیر سابق الجزایر در رابطه با پرونده فساد وی از روز چهارشنبه در بازداشت موقت به سر می‌برد.

شبکه خبری اسکای نیوز در این باره گزارش داد که دادگاه عالی الجزایر این حکم را روز چهارشنبه علیه احمد اویحیی صادر کرد.

حکم بازداشت موقت نخست‌وزیر سابق الجزایر پس از آن صادر شد که وی نتوانست در دادگاه در خصوص «هدر دادن اموال عمومی و دادن امتیازات غیر قانونی» در دوره ریاست جمهوری عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور مخلوع این کشور ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم الجزایر چندی پیش به حضور بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری برای پنجمین بار متوالی اعتراض کرده بودند تا جایی که این اعتراضات سرانجام بوتفلیقه را مجبور کرد تا از سمت خود کناره گیری کند .

 پس از کناره گیری بوتفلیقه، بن صالح رئیس پارلمان این کشور طبق ماده 102 قانون اساسی به صورت موقت رییس جمهور شد، اما استعفای بوتفلیقه و انتصاب بن صالح، از شدت نارضایتی‌های مردم الجزایر نکاسته و الجزایری‌ها خواستار برکناری تمام مقامات دولت سابق هستند.

هزاران نفر از دانشجویان الجزایر دیروز سه شنبه ضمن برپایی تظاهرات در پایتخت این کشور، خواستار کناره‌گیری مسئولان و شخصیت‌های سابق شدند.

بر اساس این گزارش، دانشجویان معترض علیه شخصیت‌های وابسته به رژیم بوتفلیقه به ویژه عبدالقادر بن صالح رئیس موقت الجزایر و نور الدین بدوی نخست‌وزیر این کشور شعار سر دادند.

معترضان همچنین پلاکاردهایی با خود حمل می‌کردند که روی آن شعار مبارزه با فساد و محاکمه سیاستمداران و تجار درج شده است.

دستگاه قضایی الجزایر در روزهای اخیر احضار و بازداشت شخصیت‌هایی را که پیشتر در هرم قدرت بودند، آغاز کرده است.

شماری از این افراد بازداشت شده که از نزدیکان بوتفلیقه هستند، متهم به استفاده از رانت‌ها و تلاش برای ایجاد ناامنی در کشور شده‌اند.

«محمد امین» و «بشیر طارق» دو مدیر سابق سرویس اطلاعات و «السعید بوتفلیقه» برادر عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس‌جمهور مستعفی این کشور دستگیر شدند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۰۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل اسلواکی برای مخالفت با عضویت اوکراین در ناتو

نخست‌وزیر اسلواکی علاوه بر اینکه وعده داد تا مانع عضویت اوکراین در ناتو شود، گفت ورود این کشور به این ائتلاف صرفا «خطر جنگ جهانی را افزایش خواهد داد.»

به گزارش مشرق، ورود هر کشور جدیدی به ناتو مستلزم این است که تمامی ۳۲ عضو کنونی آن به اجماع برسند. «رابرت فیتسو» نخست‌وزیر اسلواکی در این خصوص می‌گوید که اگر اوکراین برای عضویت به ناتو دعوت شود، پارلمان اسلواکی چنین چیزی را نخواهد پذیرفت.

طبق گزارش راشا تودی، نخست‌وزیر اسلواکی خاطرنشان کرد: «اسلواکی می‌خواهد اوکراین موضعی خنثی و بی‌طرف داشته باشد. اگر این کشور عضو ناتو شود، منافع ما به خطر خواهد افتاد و این موضوع اساس یک جنگ جهانی بزرگ است.»

او بیان اینکه تسلیم هیچگونه فشار خارجی نخواهد شد، تصریح کرد: «به شرکای ما در خارج یاد داده شده است که هر چیزی از اسلواکی درخواست کنند، به طور خودکار به آن خواهند رسید. اما ما کشوری مستقل و دارای اعتماد به‌نفس هستیم.»

اسلواکی هم‌چنین در کنار مجارستان، کشور همسایه‌اش بارها هشدار داده‌اند که اتحادیه اروپا نباید وارد درگیری روسیه و اوکراین شود و آنها صرفا بر یک راه‌حل دیپلماتیک اصرار می‌ورزند.

رابرت فیتسو پس از آنکه در اکتبر ۲۰۲۳ نخست‌وزیر شد، رویکرد دولت سابق کشورش مبنی بر ارسال تسلیحات به کی‌یف را تغییر داد. او هم‌چنین با اعزام نیروهای ناتو به اوکراین شدیدا مخالف است.

اوکراین در تاریخ سپتامبر ۲۰۲۲ رسما درخواست عضویت در ناتو را مطرح کرد. گرچه «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در ماه جاری میلادی تاکید کرد که «اوکراین در آینده عضو ناتو خواهد شد» اما تاکنون زمان مشخصی برای عضویت این کشور اروپایی جنگ‌زده در این ائتلاف نظامی تحت رهبری ایالات متحده ارائه نشده است.

روسیه هم بارها صراحتا اعلام کرده گسترش ناتو به سمت شرق را به عنوان «تهدید امنیت ملی» تلقی می‌کند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
  • شکایت مربی مشهور بعد از اخراج از تیم ملی!
  • رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • ۱۰ سال حبس برای نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال؛ شهره موسوی کیست و چرا بازداشت شد؟
  • دلیل اسلواکی برای مخالفت با عضویت اوکراین در ناتو
  • اقدام جالب محافظان نخست وزیر ژاپن در خیابان
  • نخست‌وزیر سابق پاکستان: ایران شجاعت خود را نشان داد
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • ایران با حمله به اسراییل، شجاعت خود را نشان داد