Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور عصر امروز در نشست مشترک با «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن گفت: بسیار خوشحالم که جناب آقای نخست وزیر آبه شینزو دعوت من را برای سفر به جمهوری اسلامی ایران پذیرفتند. امروز میزبان ایشان و هیئت همراه بودیم. روابط دو کشور از قدمت تاریخی برخوردار بوده و امسال نودمین سالروز روابط دیپلماتیک بین دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: ملاقات‌های سازنده ای را با آقای نخست وزیر داشتیم و امروز هشتمین دور از ملاقات‌ها در سالهای گذشته بود. از اینکه دولت ژاپن و شخص آقای نخست وزیر مصمم به روابط بین دو کشور در زمینه اقتصادی سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی هستند استقبال می کنیم.

رئیس جمهور گفت: ما امروز هم در جلسه خصوصی و هم در جلسه بین هیئت ها مذاکراتی راجع به مسائل و روابط بین دو کشور از جمله سرمایه گذاری ژاپن در منطقه جنوبی ایران مخصوصاً چابهار و سواحل مکران داشتیم. علاقه‌مندی  به ادامه خرید نفت از ایران و همچنین حل و فصل مسائل و روابط مالی و روابط علمی و فرهنگی بین دو کشور نکته ای است که می تواند توسعه روابط دو کشور را تضمین کند.

روحانی افزود: ما علاوه بر مسائل مربوط به روابط دوجانبه، درباره امنیت و تنش زدایی در منطقه با یکدیگر گفتگو کردیم ضمن اینکه خوشحالیم که هر دو کشور برای ثبات و امنیت منطقه اهمیت بسیار زیادی قائل هستند.

وی تصریح کرد: من به آقای نخست وزیر گفتم ما در منطقه آغازگر هیچ جنگی نخواهیم بود حتی با آمریکا اما اگر جنگی علیه ما بخواهد شروع شود پاسخ بسیار قاطع خواهیم داد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: آقای نخست وزیر نسبت به آینده خوش بینی قابل ملاحظه‌ای داشتند و می‌گفتند می‌بینم تغییرات مثبتی در راه است ضمن اینکه بسیار خوشحالم که آقای نخست وزیر در مذاکرات امروز همچنان بر حمایت شان از برجام ادامه دادند و این توافق را برای منطقه و جهان حائز اهمیت می‌دانند. 

روحانی افزود: من به آقای نخست وزیر گفتم که ما علاقه مند به ادامه این توافق هستیم و اقداماتی که ایران انجام خواهد داد در چارچوب برجام و در چارچوب بند ۳۶ برجام خواهد بود. 

وی اظهار داشت: من از آقای نخست وزیر ژاپن خواستم که بین تهران و توکیو شاهد همکاری در زمینه هسته‌ای در آینده باشیم زیرا هر دو کشور معتقد به فناوری صلح آمیز هسته ای بوده و هر دوی ما با سلاح‌های هسته‌ای مخالف هستیم. 

رئیس جمهور گفت: من در مذاکرات امروز بر این نکته تاکید کردم که اگر ما شاهد برخی از تنش ها هستیم ریشه این تنش ها به جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران باز می‌گردد و هر زمانی که این جنگ متوقف شود شاهد تحول بسیار مثبتی در منطقه و جهان خواهیم بود. 

وی خاطرنشان کرد: از آقای نخست وزیر و هیئت همراه تشکر می‌کنم که کاملاً با حسن نیت و برای آرمان‌هایی که مورد نظر دو طرف است مانند صلح و امنیت و تنش زدایی در منطقه است این سفر را انجام داده‌اند و امیدوارم این سفر آغازی برای روابط بهتر بین دو کشور و تحولات مثبت در منطقه باشد. 

روحانی اظهار داشت: ژاپن کشور بسیار مهمی بوده و همواره برای صلح و امنیت منطقه ما قدم‌های خوبی برداشته است و امروز هم در مذاکرات مان درباره همکاری های بین دو کشور برای مسئله مهاجرین، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با تروریسم و همچنین همکاری دو کشور در زمینه بازسازی سوریه و کمک به پایان بحران یمن گفتگو کردیم. 

انتهای پیام/ 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۰۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت انگلیس در مدار چین ستیزی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، اولیور داودن، معاون نخست وزیر انگلیس در نشست مشترک با نمایندگان مجلس عوام این کشور گفت: ما با متحدانمان از جمله در گروه هفت و دیگر اتحاد‌های نظامی تلاش خواهیم کرد با چالش‌های چین مبارزه کنیم. ما با آمریکا برای استرالیا زیر دریایی هسته‌ای خواهیم ساخت، ناو هواپیمابر به حوالی چین اعزام می‌کنیم و با همکاری ایتالیا و ژاپن هواپیما‌های نظامی جدید خواهیم ساخت.
چین ستیزی در انگلیس، با چاشنی ادعای نقض حقوق بشر، مخالفت با دموکراسی و آزادی بیان در چین و جاسوسی چینی‌ها در انگلیس، رو به افزایش است. ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس گفت: ما معتقدیم چین، چالشی نظام‌مند علیه ارزش‌ها و منافع ماست.
در یک هفته اخیر مقامات سیاسی و محافل رسانه‌ای در انگلیس موجی از چین ستیزی براه انداختد دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس هم در این باره گفت: کاری که آنان می‌کنند، چالش برای کشور ماست. 
پیش از این کارشناسان سیاسی هشدار داده بودند که آمریکا و متحدانش، به ویژه در غرب، جبهه جدیدی علیه چین تدارک می‌بینند.
مایر ویکفیلد Mayer Wakefield عضو ائتلاف ضد جنگ در انگلیس در این باره گفت: قدرت‌های جهانی اکنون مشغول یارگیری اند. اتحاد‌های نظامی در غرب، در حال شکل گیری و تغییرات است. هنوز گرد و غبار ناشی از جنگ‌های غرب در خاورمیانه فرو ننشسته، اما دولت‌های غربی، مدتهاست در حال ائتلاف در اطراف چین اند. ائتلاف نیرو‌های نظامی غربی اکنون به سرعت مشغول محاصره چین اند و آشکارا چینی‌ها را تهدید می‌کنند. ما از این گونه خشونت‌های نظامی نفرت داریم و نمی‌خواهیم پول مالیات هایمان صرف جنگ افروزی و دخالت نظامی در کشور‌های دیگر شود. ما به اندازه کافی در دیگر کشور‌ها جنگ افروخته ایم و نمی‌خواهیم جنگ جدیدی، این بار با چین آغاز شود.
دولت انگلیس این هفته همچنین تهدید کرد با همکاری متحدانش، تحریم‌های جدیدی علیه چین اعمال خواهد کرد، این در حالی است که حجم تجارت انگلیس با چین پارسال بیش از صد میلیارد پوند بود. 
جنگ سرد آمریکا، انگلیس و رفقایشان علیه چین، اکنون کاملا گرم شده است. این ائتلاف مدعی است چین به زودی تایوان را اشغال خواهد کرد و بدین ترتیب، همچون جبهه جنگ اوکراین، جبهه جدیدی در تایوان گشوده خواهد شد......

 

اظهارات:
۱ – اولیور داودن – معاون نخست وزیر انگلیس
۲ – ریشی سوناک – نخست وزیر انگلیس
۳ – دیوید کامرون – وزیر خارجه انگلیس
۴ – مایر ویکفیلد – عضو ائتلاف ضد جنگ در انگلیس

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • دعوت رئیس جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • اعلام آمادگی ترکمنستان برای افزایش فعالیت شرکت‌های ایرانی در این کشور
  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • ◄ فقط چند قدم تا افتتاح فاز نخست محور قزوین الموت تنکابن
  • دولت انگلیس در مدار چین ستیزی
  • ارتقا ۶ پله‌ای ایران در حوزه توسعه ارتباطات
  • تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته
  • تاکید کرملین بر ادامه برنامه توسعه روسیه با وجود جنگ