Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-25@18:52:40 GMT

تکیه ۲۸غیرنفتی بر صندلی‌های نفتی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۰۸۹۴

تکیه ۲۸غیرنفتی بر صندلی‌های نفتی

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت چندی پیش در گفت و گو با یکی از خبرگزاری‌ها گفته بود: «انتخاب‌های خارج از وزارتخانه من بسیار محدود است، در شرکت نفت فقط آقای کرباسیان بوده که ایشان نیز در صنعت نفت سابقه داشته است. من فقط چند نفری را خارج از وزارتخانه آورده‌ام که تعدادشان بسیار محدود است، یک ون هم نیستند چه برسد به مینی‌بوس و اتوبوس و اکثر همکارانم، کارمندان نفت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

نکته جالب‌تر در مصاحبه وی این بخش بوده است که وی گفته است: «اصلاً نمی‌توان در وزارت نفت فردی را از بیرون آورد چرا که تا وارد شود و کار را یاد بگیرد دوره کاری تمام می‌شود و ما فرصت نداریم، درواقع باید کسی بیاید که تا پشت ماشین می‌نشیند بتواند تریلی را راه ببرد و نه اینکه ماشین را چند بار به گاردریل بزند و یا در جوی آب بیاندازد».

این اظهارات وزیر نفت اما فاصله بسیاری با واقعیت دارد زیرا تعداد مدیرانی که از بیرون نفت وارد این وزارتخانه شده‌اند حداقل ۲۸ مورد بوده است و زنگنه ترجیح داده تنها درباره کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت روشنگری کند. وزیر نفت که معتقد است نمی‌توان سکان هدایت تریلی را به فردی داد که هیچ تجربه‌ای ندارد، به این موضوع اشاره نکرده است که تعدادی از مدیران وی، بدون هیچ سابقه نفتی و حتی کاری، مدیریت برخی شرکت‌های مهم مانند شرکت نیکو را برعهده گرفته‌اند. از سوی دیگر برخی دیگر از مدیران نفتی هیچ سابقه نفتی نداشته و بر اساس روابط سیاسی صاحب سمت شده‌اند.

حمیدرضا کاتوزیان و جعفر توفیقی که همپیمانان سیاسی زنگنه محسوب می‌شوند از جمله این افراد هستند که ریاست پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان بازوی پژوهشی صنعت نفت را در اختیار گرفتند. حبیب الله بیطرف وزیر اسبق نیرو هم یکی دیگر از افرادی است که زنگنه برای وی حکم معاونت پژوهشی وزارت نفت را صادر کرد.

جعفر ربیعی، مدیرعامل بازنشسته متروی تهران هم بدون هیچ سابقه و تخصصی در صنعت نفت راهی هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس شد و رضا نوروززاده که هیچ رزومه‌ای در نفت ندارد معاون زنگنه در پتروشیمی شد. چندین نماینده مجلس هم پس از پایان کار مجلس نهم نیز به سمت‌های مدیریتی دست پیدا کردند که این افراد را باید در کنار هوشنگ فلاحتیان، معاون سابق وزیر نیرو و محمد مهدی رحمتی از مدیران سازمان برنامه و بودجه قرار داد که با «ون» وزیر نفت راهی خیابان طالقانی شدند.

سعید محمدزاده از مدیران و نزدیکان عباس آخوندی هم یکی دیگر از مدیران غیرنفتی است که پس از برکناری در شرکت راه آهن، چند روز بعد حکم معاونت پژوهشی وزارت نفت مواجه را گرفت. با این وجود و فهرستی پر از مدیران غیرنفتی مشخص نیست چرا زنگنه می‌گوید کمتر مدیری را از بیرون نفت آورده است. مقایسه مدیران غیرنفتی این دوره از نفت با سایر دوره‌ها نشان می‌دهد بیشترین حجم از مدیران غیرنفتی در دوره وزارت زنگنه راهی وزارت نفت شده‌اند که البته در دوره اصلاحات نیز چنین رویه‌ای حاکم بود و مدیران وزارت نیرو به‌صورت واگنی راهی نفت شدند.

 

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: شرکت ملی نفت ایران بیژن نامدار زنگنه وزارت نفت ایران استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۰۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر شرکت ملی پخش فرورده‌های نفتی منطقه سبزوار در جلسه بررسی مسائل و مشکلات سوخت بخش‌های کشاورزی صنعت و معدن شهرستان بردسکن گفت: بیشترین قاچاق سوخت در بخش کشاورزی صورت می‌گیرد که باید متولیان امر تدابیر لازم اتخاذ کنند و تمامی ادوات کشاورزی را به دستگاه جی پی اس مجهز کنند.

حمید مظفری‌نژاد با اشاره  به ظرفیت و پتانسیل‌های شهرستان بردسکن در بخش معدن، کشاورزی و صنعت افزود: بر اساس نیاز سوخت را به شهرستان بردسکن اختصاص خواهیم داد و نخواهیم گذاشت رونق تولید و رشد اقتصادی در منطقه متوقف شود.

وی از فرماندار بردسکن خواستار اختصاص هزار متر مربع زمین برای احداث ساختمان اداری ناحیه نفتی بردسکن شد و قول داد در صورت تامین زمین مورد نیاز و سند آن به نام شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی ثبت شود این طرح را تا پایان امسال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهیم داد.

علی دهقان‌زاده فرماندار بردسکن هم این نشست با اشاره به فعالیت بیش از ۳۰ واحد معدنی و وجود راه‌های مواصلاتی و بخش کشاورزی این شهرستان گفت: بردسکن دومین شهر معدنی استان خراسان رضوی و پایتخت تولید مس در شرق کشور است و نباید شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی در تامین سوخت مورد نیاز شهرستان سخت‌گیری کند.

 

دیگر خبرها

  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • مقاومت سخت برای عزل وزیر اقتصاد؛ افاضات قبل از تکیه بر صندلی را ببینید | فیلم
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی