Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین بختیاری عصر چهارشنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی شهرستان اراک اظهار داشت: در اراک با توجه به مرکز استان بودن، میزان تولید واحدهای صنعتی قابل قبول نیست.

فرماندار اراک بیان کرد: ایجاد واحدهای صنعتی کوچک در شهرستان اراک به مشکلات کمتر همراه با ایجاد اشتغال می انجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش ساروق پتانسیل خوبی برای انجام کار اقتصادی، گردشگری و کارهای اقتصادی کلان وجود دارد.

بختیاری اظهار کرد: همچنین بخش معصومیه شهرستان اراک در زمینه تولید صنایع دستی از پتانسیل مطلوبی برخوردار است.

وی گفت: حدود ۹۵ درصد از مشکلات گلخانه ای روستای امان آباد اراک حل شده و موجب رضایتمندی فعالان این حوزه شده است. در مجاورت آن در روستای رودباران نزدیک به ۱۵ واحد گلخانه ای وجود دارد که ساماندهی آن می تواند جزء برنامه های قابل پیگیری و مهم در بخش اقتصادی باشد.

فرماندار اراک در خصوص عملیاتی کردن احداث شهرک صنعتی شماره ۴ (امیرکبیر) اراک گفت: در مصوبه هیات وزیران در خصوص ایجاد شهرک صنعتی در شرق اراک، از سال ۸۴ تاکنون به دلیل ممنوعیت استقرار صنایع در شهر اراک در شعاع ۳۰ کیلومتری، محدوده حریم شهر جدید امیر کبیر و محدوده مناطق حفاظت شده هفتاد قله، مکان یابی زمین برای ایجاد این شهرک صنعتی با محدودیت مواجه شده است و باید راهکار لازم برای مکان یابی منطقه را انجام دهند.

وی همچنین به تکمیل و توسعه محدوده صنعتی ابراهیم آباد با همکاری بنیاد مسکن، اداره آب و فاضلاب و شرکت گاز تاکید کرد.

فرماندار اراک با اشاره به بازنگری طرح امکان سنجی ایجاد شهرک و بازارچه های صنایع دستی در شهرستان اراک اظهار کرد: با وجود ۹ سرا در بازار، ما متقاضی استفاده از فضای بازار اراک برای ایجاد بازارچه های صنایع دستی هستیم.

کد خبر 4639504

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری اراک حسین بختیاری صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۱۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود

مرتضی سوری گفت: به منظور دسترسی آسان مردم به آبزیان، ترویج فرهنگ مصرف و فروش مستقیم و بدون واسطه این محصول، بازارچه عرضه آبزیان به زودی در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد. 

او با اشاره به آخرین وضعیت راه اندازی طرح پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد مارون گفت: طی فراخوان عمومی برای طرح ۱۰۰ تنی و ۲۰۰ تنی پرورش ماهی در قفس در سد مارون سرمایه گذار جذب شده است و در حال حاضر، فرایند انعقاد قرارداد طی می‌شود و در مزایده بعدی سرمایه گذار برای طرح ۴۰۰ تنی مشخص خواهد شد.

مدیرکل شیلات خوزستان ضمن تقدیر از اقدامات موثر شیلاتی شهرستان در زمینه کشت‌های تلفیقی و حداکثر استفاده بهینه از منابع آبی، بهبهان را شهرستانی با حجم انبوهی از پتانسیل‌های آبزی پروری عنوان کرد و ادامه داد: به دنبال فعال کردن تمامی ظرفیت‌های مشاغل خرد و زود بازده در استان هستیم. 

این مقام مسئول خواستار تسهیل قوانین و حمایت از بهره برداران شد و بیان کرد: شهرستان بهبهان با بهره مندی از ۳ رودخانه دائمی پرآب مارون، خیرآباد و زهره با عدم تخصیص آب به طرح‌های آبزی پروی مواجه است.

مدیرکل شیلات خوزستان میزان تولیدات آبزی پروری بهبهان را ۳۲۰ تن اعلام کرد و بیان داشت: ۶۰ واحد دو منظوره پرورش ماهی و کشاورزی، ۴ واحد پرورش متراکم ماهیان گرمابی در این شهرستان فعالیت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • اختصاص ۳۵ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • برپایی بازارچه هفتگی صنایع‌دستی و سوغات در موزه صنایع‌دستی گلستان
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان ایجاد می‌شود
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود