Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرحیم کردی چهارشنبه شب در بازدید معاون رئیس جمهوری و رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: منطقه آزاد در بحث گردشگری اقدامات خوبی را در سالهای اخیر آغاز کرده که از جمله آن می توان به صدور مجوز برای ۹ هتل و مجموعه اقامتی و بومگردی اشاره کرد.

وی بیان کرد: استقبال بخش خصوصی در آماده سازی زیرساخت‌های گردشگری بی نظیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: هتل پنج ستاره سدس با زیربنای ۱۰۲ هزار مترمربع در ۲ بلوک در مدت ۶۰ ماه با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در این منطقه در حال اجراست و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

وی ادامه داد: مجموعه اقامتی و پذیرایی بومگردی «دُربلوچ آبکان» نیز در منطقه آزاد چابهار با حضور بخش خصوصی آغاز شده و این مجموعه در باغ آبکان دارای سوئیت های اقامتی ۲ نفره، چهار نفره و VIP، رستوران سنتی، فروشگاه‌های صنایع دستی، سالن بیلیارد، کافی شاپ، آلاچیق‌ها، تفرجگاه و محل بازی بچه‌هاست.

کردی تصریح کرد: نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی در این منطقه پس از راه اندازی توانسته برای فروش آثار دستان زنان و مردان هنرمند مؤثر باشد و در آینده نیز با برگزاری جشنواره‌ها و کارگاه‌های مختلف این بخش را حمایت ویژه خواهیم کرد.

وی گفت: نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی منطقه آزاد چابهار برای حمایت از صنعتگران و تولید کنندگان سیستان وبلوچستان و برای نمایش و فروش صنایع دستی این استان توسط سازمان منطقه آزاد چابهار راه اندازی شده است.

رئیس سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: این سازمان در سال های اخیر با برنامه ریزی منسجم و اختصاص اعتبارات لازم موفق به درآمدزایی‌هایی در حوزه گردشگری شده.

وی بیان کرد: منطقه آزاد چابهار در آماده سازی زیرساخت‌ها و جذب گردشگر از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و مطالعات پیکره گردشگری را تکمیل و طرح‌هایی را برای اجرا به سرمایه گذاران ارائه کرده است.

کردی ادامه داد: امیدواریم چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و داشتن ظرفیت‌های مناسب تفریحی و گردشگری پس از تکمیل زیرساخت‌ها به قطب گردشگری ایران تبدیل شود، این امر با حضور بخش خصوصی و حمایت‌های دولتی امکان پذیر است.

وی طرح پرورش شتر مرغ، تمساح و شهرک‌های بزرگ پتروشیمی و فولاد را از کارهای خوب برای اشتغالزایی و توسعه استان سیستان وبلوچستان عنوان کرد و افزود: حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری در منطقه آزاد چابهار قوت قلبی برای توسعه و آبادانی منطقه است.

۳۰۴۳**۳۲۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۱۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۶۸ هزار نفر در تعطیلات عید فطر از جاذبه‌های سمنان

 کرم‌زاده، مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۶۸ هزار و ۷۰۸ هزار مسافر و گردشگر از ۲۱ فروردین‌ماه تا ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از جاذبه‌های استان سمنان شامل طبیعی، تاریخی، تفریحی، مذهبی، موزه‌ها و ... بازدید کردند.

وی از اقامت بیش از ۳۲ هزار و ۹۲۴ مسافر در استان سمنان خبر داد و افزود: ۲۳ هزار و ۹۶۰ نفر در اقامتگاه‌های رسمی و هشت هزار و ۸۳۴ نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی و ۱۳۰ نفر در اقامتگاه‌های اضطراری در استان سمنان اقامت داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه ایجاد خاطره خوش و رضایت در مسافران از اهداف اصلی ستاد خدمات سفر استان سمنان است، گفت: با هدف افزایش خدمات‌رسانی به مسافران در ایام تعطیلات عید سعید فطر، ۱۶ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری استان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • ورود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر به کردستان
  • پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • بیش از ۶ هزار نفر در دوره های صنایع‌دستی آموزش دیدند
  • جذب ۳۸۷ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی
  • سومین جشنواره سمنوپزان نوروزگان روستای صح برگزار شد
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در سرخه
  • بازدید بیش از ۶۸ هزار نفر در تعطیلات عید فطر از جاذبه‌های سمنان